UCI over transvrouwen in de sport
Bijzonder. In de paralympische sport moeten sporters onomstotelijk aantonen dat ze een beperking hebben om in een bepaalde categorie uit te mogen komen (en daar wordt flink mee gesjoemeld soms blijkt het), maar in de vrouwensport (vrouwen zijn feitelijk ook beperkt in het leveren van sportieve prestaties tov mannen) lijken die eisen ineens veel minder streng. Volgens mij wordt met dit soort uitspraken zonder dat ze het doorhebben flink gezaagd aan de poten van de legitimiteit van vrouwensport in het algemeen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Fout ge-quote omdat dat niet is wat @Christine beweert, zij is het daar n.l. niet mee eens.! @Scepticus heeft dat beter ge-quote.!lugosi schreef: ↑19 jun 2022 14:01Dit, en varianten hierop worden de nieuwe dogma's, er is heel veel weerstand hiertegen bij de bevolking. Het is de doodsteek voor begrippen als waarheid en uiteindelijk ook werkelijkheid.
Tja we leven in een democratie beweren ze ... dan kan je alleen stellen dat je krijgt wat je verdient...
Enfin, uit jouw stelling begrijp ik . . . . . dat als je alleen kan stellen dat je krijgt wat je verdient . . . . ongeacht sexe of andere ongelijkheden tussen de sporters de snelste, de sterkste, de handigste, de . . . etc. . etc. ten alle tijden moet winnen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik kan dan ook nog prima bij de jeugd meekoersen als alles toch inclusief moet zijn Win ik misschien ook nog iets
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
De linkse wokewereld wordt elk jaar gekker. En het dan vreemd vinden dat (extreem)rechts en de populisten steeds meer stemmen krijgen…..
Voor mij zelf merk ik dat de acceptatie een glijdende schaal is en het gedram eerder contraproductief werkt.
Ik heb helemaal niks tegen transgenders, vind een X in het paspoort al wel dubieus (genetisch is het altijd xx of xy) en als man meesporten bij de vrouwen gewoon een no-go.
Hier nog een paar van die pareltjes;
Voor mij zelf merk ik dat de acceptatie een glijdende schaal is en het gedram eerder contraproductief werkt.
Ik heb helemaal niks tegen transgenders, vind een X in het paspoort al wel dubieus (genetisch is het altijd xx of xy) en als man meesporten bij de vrouwen gewoon een no-go.
Hier nog een paar van die pareltjes;
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Overigens heb ik voor deze dame wel respect en is dan toch wel weer de uitzondering. Wil niet als rolmodel worden bestempeld en doet gewoon normaal.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
daniel1975 schreef: ↑19 jun 2022 16:20 De linkse wokewereld wordt elk jaar gekker. En het dan vreemd vinden dat (extreem)rechts en de populisten steeds meer stemmen krijgen…..
Daar vlieg je toch echt uit de bocht hoor Daniel! Je koppelt links aan woke zonder enige argumentatie. En je koppelt extreem rechts en populisme aan de absolute tegenstem voor woke.
De realiteit is echt heel veel genuanceerder hoor (ik zou bijna zeggen diverser )
Ik heb samen met mijn vrouw een (niet wetenschappelijk) onderzoek gedaan naar diversiteit binnen het hoger kunst- en designonderwijs. En daar vervolgens een rapportage en publicatie van gemaakt.
De bevindingen waren af en n toe tenenkrommend! Echt totaal doorgeschoten en onrealistisch
Om je een voorbeeld te noemen: 1) er “moet” geïnvesteerd worden in toiletten zonder gender definitie.
2) Er “moet” ook geïnvesteerd worden in meer culturele/religieuze diversiteit binnen de studenten samenstelling.
Kijk die twee bijten elkaar: no way dat een moslima op een genderneutraal toilet gaat zitten.
Dus moet je ook voor die groep (en die groep, en die groep, etc) een speciale toiletgroep aanleggen.
Conclusie: het pand is gevuld met een keur aan verschillende toiletten maar er is geen ruimte meer voor lesruimtes…
Dus tja: krankzinnig en tegenstrijdig is het op veel vlakken. Maar de harde tegenstelling tussen links en rechts ben ik echt niet tegengekomen. Net zo min als overeenkomsten tussen woke en links.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Op zich eens maar het politiek zichtbare deel van links profileert zich steeds meer met "woke" onderwerpen en steeds minder met opkomen voor de normale burger.
Mede daardoor hoef je op het gemiddelde feestje echt niet meer te zeggen dat je links stemt. Je wordt met pek en veren naar buiten getrapt.
Mede daardoor hoef je op het gemiddelde feestje echt niet meer te zeggen dat je links stemt. Je wordt met pek en veren naar buiten getrapt.
Campagnolo Ultra Dork
* Bedoel je hiermee GroenLinks?
** De SP is er ook nog steeds hoor!
Dat ligt eraan op welk feestje je komt.Mede daardoor hoef je op het gemiddelde feestje echt niet meer te zeggen dat je links stemt. Je wordt met pek en veren naar buiten getrapt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"