Fietsen en Hardlopen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb het sinds deze zomer opgepakt en heb er eigenlijk veel meer lol in dan ik ooit zou verwachten. Was altijd de grote anti-loper, nu bijna antilope
Vorige week mijn eerste 10km gedaan in 50.00, de lat ligt nu alweer hoger.
Vorige week mijn eerste 10km gedaan in 50.00, de lat ligt nu alweer hoger.
Less is bore
Ik heb altijd hardgelopen, toen kwam er voetbal bij en als laatste ben ik gaan fietsen. Wat mij opvalt is dat het goed te comnbineren is. Je gebruikt verschillende spiergroepen, wat ervoor zorgt dat de belasting per groep niet te groot is.
ik zou zeggen, gewoon proberen
ik zou zeggen, gewoon proberen
"Toen kwam dat lijk voorbij, die piepolie ofzo"
Ik loop ook regelmatig hard, om verschillende redenen.
1. Als ik het een periode (heel) druk heb is hardlopen ideaal want het kost veel minder tijd dan fietsen.
2. Hardlopen is ook goed mogelijk wanneer het slecht weer is. Daglicht heb je ook niet echt nodig.
3. Tot slot zijn er periodes dat ik het gebruik als afwisseling. Ik loop dan bijv. een maand een keer of 3 per week hard en daarna pak ik het fietsen weer op. Ik zit dan weer met heel veel motivatie weer op de fiets.
4. Ook is hardlopen ideaal als je op een vakantie zonder fiets bent en toch een beetje aan sport wil doen.
Nadelen heeft hardlopen uiteraard ook, lopen met mijn vriendin is bijvoorbeeld een ramp, dat hou ik bijna snelwandelend bij.
1. Als ik het een periode (heel) druk heb is hardlopen ideaal want het kost veel minder tijd dan fietsen.
2. Hardlopen is ook goed mogelijk wanneer het slecht weer is. Daglicht heb je ook niet echt nodig.
3. Tot slot zijn er periodes dat ik het gebruik als afwisseling. Ik loop dan bijv. een maand een keer of 3 per week hard en daarna pak ik het fietsen weer op. Ik zit dan weer met heel veel motivatie weer op de fiets.
4. Ook is hardlopen ideaal als je op een vakantie zonder fiets bent en toch een beetje aan sport wil doen.
Nadelen heeft hardlopen uiteraard ook, lopen met mijn vriendin is bijvoorbeeld een ramp, dat hou ik bijna snelwandelend bij.
ook ik loop af en toe maar kom er snel weer achter dat ik fietsen vele malen leuker vind.
als ik loop komt het ook vooral door tijd gebrek, of gebrek aan mooi weer.
als ik loop komt het ook vooral door tijd gebrek, of gebrek aan mooi weer.
http://www.joostvv2.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben in de laatste anderhalve week 2x gaan hardlopen, om dezelfde reden als de vorige 2 posters: het kost veel minder tijd en je hoeft veel minder schoon te maken bij slecht weer.
Ik loop echter steeds tegen die steken in mijn zij op. Ik word er helemaal gek van. Bij een rondje van 5km moet ik wel 3x gaan wandelen omdat de pijn te erg wordt. Nu ik de bovenstaande tips ga ik het nog een paar keer proberen, anders gaat het in de winter weer gewoon de sportschool worden.
Ik loop echter steeds tegen die steken in mijn zij op. Ik word er helemaal gek van. Bij een rondje van 5km moet ik wel 3x gaan wandelen omdat de pijn te erg wordt. Nu ik de bovenstaande tips ga ik het nog een paar keer proberen, anders gaat het in de winter weer gewoon de sportschool worden.
@johndoe: ik loop sinds drie weken regelmatig hard. Langzaam opbouwen qua kilometers heeft bij mij de steken weggenomen. Ik begon met 7km (met steken), ben daarna teruggegaan naar 3,5 km en dat nu weer opgebouwd naar 7km. Loop nu 7km met 12km/u zonder steken. Wellicht heb je er wat aan.
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Ik ben sinds december 2009 ook aan het hardlopen. Veel kleine blessure gehad. Met fietsen had ik daar nooit last van. Nu gaat het beter. Ervaring met langere afstanden is voor beide heel belangrijk. Doseren en rust in je hoofd houden als je ook een snelle tijd wil neerzetten is moeilijk. In ieder geval train je met hardlopen altijd intensief al is het maar een half uur.
Ik zit nu op een atletiekvereniging en ga deze maand mijn eerste halve marathon lopen.
Ik zie altijd op tegen het begin van hardlooptraining. Met fietsen heb ik daar nooit last van. Daar is het laatste stukje naar huis mentaal het zwaarst.
Ik ben blij dat ik aan beide sporten kan doen.
Ik zit nu op een atletiekvereniging en ga deze maand mijn eerste halve marathon lopen.
Ik zie altijd op tegen het begin van hardlooptraining. Met fietsen heb ik daar nooit last van. Daar is het laatste stukje naar huis mentaal het zwaarst.
Ik ben blij dat ik aan beide sporten kan doen.
Cinglé
[quote="Harmeninho"] In ieder geval train je met hardlopen altijd intensief al is het maar een half uur.
[/quote]
Dat ben ik niet met je eens. Hardlopen kan je ook prima extensief doen. Het is een zwaardere belasting voor je gewrichten en spieren, maar een duurloop van bijvoorbeeld een uur hoeft niet intensief te zijn.
[/quote]
Dat ben ik niet met je eens. Hardlopen kan je ook prima extensief doen. Het is een zwaardere belasting voor je gewrichten en spieren, maar een duurloop van bijvoorbeeld een uur hoeft niet intensief te zijn.
Zeker voor beginners is een looptraining al snel intensief.
Wat een onzin, dat hardlopen altijd intensief is.
Je fietst toch ook niet altijd als een halve zool je rondjes? Dat kan bij hardlopen dus ook, rustig, extensief, trainen. En dan liever op een bos- of zandpad dan op het asfalt en de stoep, moet je eens kijken hoeveel spierpijn en blessures dat scheelt.
En vaak willen beginners teveel bij hardlopen, en dat kan nou eenmaal niet bij deze sport.
Je fietst toch ook niet altijd als een halve zool je rondjes? Dat kan bij hardlopen dus ook, rustig, extensief, trainen. En dan liever op een bos- of zandpad dan op het asfalt en de stoep, moet je eens kijken hoeveel spierpijn en blessures dat scheelt.
En vaak willen beginners teveel bij hardlopen, en dat kan nou eenmaal niet bij deze sport.