Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Doet niet elke fabrikant dat? A kwaliteit tot en met C kwaliteit. C kwaliteit is niets mis mee, maar zwaarder of optisch minder gelukt.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
De meeste fabrikanten beweren toch dat ze echt ander materiaal gebruiken in de Top frames.
Alsnog is de layup veelal compleet handwerk waardoor er wel degelijk behoorlijk wat variatie kan zijn in de kwaliteit van een bepaald frame.
Alsnog is de layup veelal compleet handwerk waardoor er wel degelijk behoorlijk wat variatie kan zijn in de kwaliteit van een bepaald frame.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dry lube vs wet lube.
Ik heb van beide een potje staan, en ik snap het verschil tussen de twee, maar wat smeer je op je ketting in een oud Hollandse wisselvallige zomer.
Met andere woorden......kan je beter dry lube hebben als het plots gaat regenen, of wet lube wanneer het onverwachts droog blijft? of is het concept dry & wet lube gewoon niet nuttig in Nederland
Ik heb van beide een potje staan, en ik snap het verschil tussen de twee, maar wat smeer je op je ketting in een oud Hollandse wisselvallige zomer.
Met andere woorden......kan je beter dry lube hebben als het plots gaat regenen, of wet lube wanneer het onverwachts droog blijft? of is het concept dry & wet lube gewoon niet nuttig in Nederland
Het is zoiets als een regenjack, als je dat meeneemt blijft het gegarandeerd droog ...als je het vergeet niet .Sulla schreef: ↑26 jun 2022 20:09 Dry lube vs wet lube.
Ik heb van beide een potje staan, en ik snap het verschil tussen de twee, maar wat smeer je op je ketting in een oud Hollandse wisselvallige zomer.
Met andere woorden......kan je beter dry lube hebben als het plots gaat regenen, of wet lube wanneer het onverwachts droog blijft? of is het concept dry & wet lube gewoon niet nuttig in Nederland
Fiets met sram axs 12 speed, ketting is te ver versleten. (tooltje met .75 en 1 vallen er beide in)
Nu maar gewoon doorrijden en zo nog even geld uitsparen voor nieuwe cassette, want weet nu al dat als ik er nieuwe ketting op gooi ik ook cassette mag vervangen.
Risico is natuurlijk dat voorblad ook gaat slijten, maar die is goedkoper dan cassette....
Nu maar gewoon doorrijden en zo nog even geld uitsparen voor nieuwe cassette, want weet nu al dat als ik er nieuwe ketting op gooi ik ook cassette mag vervangen.
Risico is natuurlijk dat voorblad ook gaat slijten, maar die is goedkoper dan cassette....
Wat is de vraag?DDX schreef: ↑27 jun 2022 11:11 Fiets met sram axs 12 speed, ketting is te ver versleten. (tooltje met .75 en 1 vallen er beide in)
Nu maar gewoon doorrijden en zo nog even geld uitsparen voor nieuwe cassette, want weet nu al dat als ik er nieuwe ketting op gooi ik ook cassette mag vervangen.
Risico is natuurlijk dat voorblad ook gaat slijten, maar die is goedkoper dan cassette....
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dit zou ik ook doen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Op welke manier gaat een oude ketting problemen geven vroeg ik mij af ?
Als ik het zo lees is het niet zo dat hij snel gaat breken oid.
Gooi er voor komend weekend (lange rit op planning) iig wel nieuwe cassette en ketting op gewoon voor de zekerheid.
En bewaar oude cassette+ketting nog wel even.
Weet zo ongeveer zeker dat enkel nieuwe ketting gaat doorslaan dus dat ga ik niet proberen deze week.
Als ik het zo lees is het niet zo dat hij snel gaat breken oid.
Gooi er voor komend weekend (lange rit op planning) iig wel nieuwe cassette en ketting op gewoon voor de zekerheid.
En bewaar oude cassette+ketting nog wel even.
Weet zo ongeveer zeker dat enkel nieuwe ketting gaat doorslaan dus dat ga ik niet proberen deze week.