De 400 van Boekelo is een redelijk makkelijk brevet. Op een enkele steile klim na is het rit met vlak of glooiend terrein. De avondstart maakt dat het eerste deel van de tocht voor een belangrijk deel in het donker gereden zal worden. De route is geschikt voor alle soorten fietsen inclusief velomobielen. De controles zijn voor een groot deel tankstations met fastfood restaurants.
De route start door eerst naar het noorden te gaan. Een prachtig stuk beschermd landschapsgebied bij Itterbeck zal bij schemering gereden worden. Daarna valt de nacht terwijl de route door veengebieden richting Meppen gaat. Meppen is het noordelijkste punt van de route. Hier zal de eerste vrije controle plaats vinden. Dan gaat de route in de nacht naar het zuiden. Bij Teckelenburg is de enige steile klim. Wie kan het zonder duwen omhoog? Daarna gaat de route verder naar het zuiden tot Warendorf. Na Warendorf begint een nieuw deel van de route. We gaan veel minder door dorpen in de buurt van Marl maar iets noordelijker over de Hohe Mark. Het terrein bestaat voornamelijk uit langzame glooiingen. Dit houden we tot de laatste controle bij Isselburg. Na deze controle is het iets minder dan 70 km naar het Noorden door de Achterhoek zonder noemenswaardige hoogteverschillen.
Inschrijven, GPS track en parkeeraanwijzingen op: https://www.randonneurs.nl/brevet/boekelo-2022-400/
2-7-2022, BRM 400 Boekelo: Meppen en Hohe Mark
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
De eerste controle zal wel een foto worden of even wat geld pinnen (en de pinbon bewaren als bewijs); andere controles kun je wat te eten/drinken kopen en de bon als bewijs gebruiken. Misschien hebben ze zelfs een stempel om in je brevet kaart te zetten
Ook net ingeschreven. Na de mislukte 600 van afgelopen weekend, een tweede poging om de superrandonneursreeks voor het huidige seizoen te voltooien.
Over de controle in Meppen: Er lijkt een 24-uurs McDonald's te zijn, net naast de route.
Over de controle in Meppen: Er lijkt een 24-uurs McDonald's te zijn, net naast de route.