Bij (bijna) elk beroep kan je toch een vrije dag nemen? Toch een kleine moeite voor een mijlpaal (niet elk optreden is even belangrijk, mijn dochter danste nog een tijdje, 4 optredens per jaar, die deed ik niet allemaal hoor)havana schreef: ↑07 jul 2022 18:07 Als je zo redeneert kun je 5 van de 10 beroepen niet meer doen zodra je kinderen hebt. Lijkt me economisch gezien niet heel handig. Om nog maar te zwijgen of je daar als ouder zelf gelukkig van wordt.
Vergeet niet dat je als ouder ook simpelweg moet werken om je kind financieel een toekomst te geven. Bij werken horen ook offers, die soms, helaas ten koste gaan van kinderen.
Kind moet altijd voor gaan? Waar leg je dan de grens? Oh papa, ik heb vandaag geen zin in school. Papa, ik wil dat je komt kijken bij mijn sportwedstrijd? Moet ik dan elke keer thuis blijven van werk?
Er zijn offers en er zijn offers. Iets wat erg belangrijk is, moet tijd voor gemaakt worden (eerste optreden, laatste optreden, een mijlpaal in hun leven,...)
Kind zijn welzijn moet voorgaan, geen zin in school is net het tegenovergestelde.
Beetje structuur en NEE kunnen zeggen zijn net goed voor kinderen (maar dat is net niet zo populair, vooral in NL niet)
Ik laat mijn werk in ieder geval niet voorgaan op het welzijn van mijn kind (fietsen daarentegen ) wat ook de belangrijkste reden is dat ik gestopt ben met wachtdiensten (alhoewel ze daar op mijn huidige job wel flexibeler mee omgaan dan in mijn vorige waar je gewoon altijd beschikbaar moest zijn in de voor jouw geplande week)