Ben je het niet eens dat het te begrijpen is van Vos? maw, het is onbegrijpelijk dat ze uitstapt?
Of dat haar buit meer dan binnen is? maw, haar buit is nog niet meer dan binnen na 2 ritwinsten?
Of dat er geen eer meer te behalen is in de laatste ritten voor Vos? maw, er ís nog wel degelijk eer te behalen in de laatste bergritten voor een rijdster als Vos?
Of dat ze met uitrijden niets meer te bewijzen heeft? maw, ze heeft juist nog iets te bewijzen door de giro uit te rijden?
Ik snap wel dat je zegt dat je de beste rensters het liefst gewoon alles laat rijden of in ieder geval afmaken waar je aan begonnen bent. Daar staat tegenover dat ze keuzes maakt, om zo effectief te blijven. En daar wordt ze uiteindelijk wél voor betaald. En misschien ook wel de manier waarom ze al 16 (?) jaar in het profpeloton weet vol te houden.
Sprinters maken ook zulke keuzes, rijders als vd Poel en Pidcock ook, en bepaalde ronderenners rijden over een jaar heen soms maar hele beperkte programma's. Maar goed, wát ze rijden, rijden ze vaak wel uit.
Ben het met je eens hoor, ik zie ook liever die topatleten hun races tot het einde rijden.
Maar ik kan wél begrijpen dat ze soms een andere keuze maken.