Hi! Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe racefiets en ik kwam de volgende tegen:
https://link.marktplaats.nl/m1862302407 ... nt=app_ios
Weet iemand van jullie wat de geometrie is van deze fiets?
Ik ben zelf 1.89 met bbl 93/94, dus vrij langbenig.
Ik zoek een ‘endurance’ fiets, maar weet niet of deze daaraan voldoet. De romagna schijnt een korte boven buis te hebben, maar ik weet niet of deze versie dat heeft. De stuurpen is 12 of 13 cm, dus die kan nog een stuk korter.
Geometrie oude Sensa Romagna
Waarom zoek je 'endurance'? Welke parameters van 'endurance' denk je nodig te hebben? Want het ene 'endurance' is niet het andere 'endurance'.....aangezien dat een vrij lege marketingterm is die door ieder merk per model anders geïnterpreteerd wordt....Fietspeuk schreef: ↑12 jul 2022 12:49 Hi! Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe racefiets en ik kwam de volgende tegen:
https://link.marktplaats.nl/m1862302407 ... nt=app_ios
Weet iemand van jullie wat de geometrie is van deze fiets?
Ik ben zelf 1.89 met bbl 93/94, dus vrij langbenig.
Ik zoek een ‘endurance’ fiets, maar weet niet of deze daaraan voldoet. De romagna schijnt een korte boven buis te hebben, maar ik weet niet of deze versie dat heeft. De stuurpen is 12 of 13 cm, dus die kan nog een stuk korter.
Als je aangeeft welke stack/reach je nodig hebt, wat de drop is die je rijdt en de zadelhoogte dan komen we een stuk verder.....
(betwetermodus uit)
Ze zijn in ieder geval erg kort in de grote maten en er zitten aardig wat spacers op. Passend maken voor lange benen moet wel lukken maar voor het comfort moet je zo'n basic aluminium frame waar maximaal 25mm bandjes inpassen natuurlijk niet hebben.
Campagnolo Ultra Dork
- The RowingCyclist
- Forum-lid
Ik heb een jaar geleden via Marktplaats een romagna uit 2013 gekocht. M'n eerste racefiets. Kreeg al snel last van m'n hamstring door een te diepe zit. Is onder andere opgelost door de stuurpen om te draaien. Niet mooi, wel functioneel en in mijn geval echt nodig.
De bikefitter gaf aan dat mijn lichaam beter geschikt is voor een endurancefiets, dat is de romagna dus niet
(maar je kunt veel aanpassen aan een fiets om 'm toch passend te krijgen, het is alleen een beetje de omgekeerde wereld)
De bikefitter gaf aan dat mijn lichaam beter geschikt is voor een endurancefiets, dat is de romagna dus niet