Stance Race: https://youtu.be/kEdF11D21lI
Tubeless
Vanwege precies zo'n ervaring heb ik sindsdien standaard zo'n nippeltje in mijn tasje. Als pompje faalt (of co2 patroontje verprutst), kan ik bij iedereen die een fietspomp in huis heeft terecht.Hanz Bé schreef: ↑15 jul 2022 14:21 Vandaag mijn eerste keer lek, waarbij de latex het gat niet kon dichten. De band was een Pirelli P Zero, de latex was Mariposa Cafélatex.
Gelukkig een plug bij me, Dynaplug Racer, en dat werkte prima. Inmiddels was de band wel zo zacht geworden, dat bijpompen nodig was. Toen begon het gelazer….. M'n dure Silca Tattico framepompje weigerde dienst. Trok vacuum, pompte niet. Bij een oude mede-burger aangebeld. Deze had gelukkig een (evenoude) pomp, maar geen passend nippeltje. Maar ook een compressor (maar geen passend nippeltje). Uiteindelijk bleek hij ook een dochter te hebben, die ernaast woonde. En die had gelukkig een goede pomp (geen nippeltje nodig).
Band weer op druk, en de laatste 20km, wat zenuwachtig maar probleemloos, naar huis gefietst.
Zo zie je maar weer @Hanz Bé, hoe duurder hoe beter.!Hanz Bé schreef: ↑15 jul 2022 14:21 Vandaag mijn eerste keer lek, waarbij de latex het gat niet kon dichten. De band was een Pirelli P Zero, de latex was Mariposa Cafélatex.
Gelukkig een plug bij me, Dynaplug Racer, en dat werkte prima. Inmiddels was de band wel zo zacht geworden, dat bijpompen nodig was. Toen begon het gelazer….. M'n dure Silca Tattico framepompje weigerde dienst. Trok vacuum, pompte niet. Bij een oude mede-burger aangebeld. Deze had gelukkig een (evenoude) pomp, maar geen passend nippeltje. Maar ook een compressor (maar geen passend nippeltje). Uiteindelijk bleek hij ook een dochter te hebben, die ernaast woonde. En die had gelukkig een goede pomp (geen nippeltje nodig).
Band weer op druk, en de laatste 20km, wat zenuwachtig maar probleemloos, naar huis gefietst.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Eigenlijk doen ze bijna allemaal wat ze moeten doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Gisteren heb ik de latex bijgevuld. Vandaag een rit van bijna 120km gereden. De plug lijkt prima te houden. Dat geeft vertrouwen.Hanz Bé schreef: ↑15 jul 2022 14:21 Vandaag mijn eerste keer lek, waarbij de latex het gat niet kon dichten. De band was een Pirelli P Zero, de latex was Mariposa Cafélatex.
Gelukkig een plug bij me, Dynaplug Racer, en dat werkte prima. Inmiddels was de band wel zo zacht geworden, dat bijpompen nodig was. Toen begon het gelazer….. M'n dure Silca Tattico framepompje weigerde dienst. Trok vacuum, pompte niet. Bij een oude mede-burger aangebeld. Deze had gelukkig een (evenoude) pomp, maar geen passend nippeltje. Maar ook een compressor (maar geen passend nippeltje). Uiteindelijk bleek hij ook een dochter te hebben, die ernaast woonde. En die had gelukkig een goede pomp (geen nippeltje nodig).
Band weer op druk, en de laatste 20km, wat zenuwachtig maar probleemloos, naar huis gefietst.
Vraag me af of ik dat zo kan laten, of dat ik toch moet gaan repareren met een buitenbandplakker…..
Zolang er zich geen problemen met drukverlies voordoen zou ik aanraden door te rijden met de plug. Heb dat op mijn gravel fiets zo’n 1500km probleemloos gedaan.Hanz Bé schreef: ↑17 jul 2022 15:43Gisteren heb ik de latex bijgevuld. Vandaag een rit van bijna 120km gereden. De plug lijkt prima te houden. Dat geeft vertrouwen.Hanz Bé schreef: ↑15 jul 2022 14:21 Vandaag mijn eerste keer lek, waarbij de latex het gat niet kon dichten. De band was een Pirelli P Zero, de latex was Mariposa Cafélatex.
Gelukkig een plug bij me, Dynaplug Racer, en dat werkte prima. Inmiddels was de band wel zo zacht geworden, dat bijpompen nodig was. Toen begon het gelazer….. M'n dure Silca Tattico framepompje weigerde dienst. Trok vacuum, pompte niet. Bij een oude mede-burger aangebeld. Deze had gelukkig een (evenoude) pomp, maar geen passend nippeltje. Maar ook een compressor (maar geen passend nippeltje). Uiteindelijk bleek hij ook een dochter te hebben, die ernaast woonde. En die had gelukkig een goede pomp (geen nippeltje nodig).
Band weer op druk, en de laatste 20km, wat zenuwachtig maar probleemloos, naar huis gefietst.
Vraag me af of ik dat zo kan laten, of dat ik toch moet gaan repareren met een buitenbandplakker…..
Zou dit ook mogelijk zijn bij een Campa Zonda C17 alu velg?rene schreef: ↑21 jun 2022 21:59 Vandaag een set Fulcrum Wind 40C tubeless gemaakt. Officieel geen tubeless velg maar gezien de ervaringen met dit velgtype toch de sprong gewaagd.
Velgen ( ondanks geen spaakgaten ) voorzien van een laagje Stans No Tubes velg tape, Muc-Off ventielen met iets dikker rubber gestoken ( Muc-Off komt met 3 rubber afdichtingen ). Daarna de Schwalbe Pro One Tle 25 mm er op gelegd zonder bandenlichter natuurlijk.
Banden voorzien van wat water/sop uit de spuitflacon en blaeze maar. Geen CO2 nodig gehad, banden zaten keurig op 5.5 bar en even zo laten staan. Koffie gedronken en na 20 minuten de banden nog op druk. Stans latex toegevoegd ( 30ml per band ) en terug op druk gezet. Morgen eerste test ritje !!
Cassette 12-29 van Boswielrenner gemonteerd ( dank nogmaals ). Wielen wegen 1540 gram, cassette 220 gram dus redelijk licht setje nog.
Ik heb het geprobeerd met een Fulcrum Racing 3 C17, wat in principe dezelfde velg moet zijn, maar er zitten een paar kleine gaatjes (voor ontluchting?) in het velgbed in tegenstelling tot de carbon Fulcrum/campa velgen. Maar met tape er om zou het denk ik moeten kunnen... Als je het gaat proberen laat de ervaringen even weten, want dan ga ik ook nog eens aan de gang .