Lcsmet schreef: ↑22 jul 2022 20:01
SqueeZer schreef: ↑22 jul 2022 17:57
........
Klever X Speed Original 1200Wh toonzaalmodel in NL opgepikt. (andere locatie kantoor afstand word 46 km enkel dus voor woon/werk verkeer).
....
Heb je problemen ondervonden om deze Pedelec ingevoerd en ingeschreven te krijgen in België?
Want ik heb eens gelezen dat dit nogal omslachtig zou zijn.
Nog niet helemaal rond en had ook horror-verhalen gelezen, maar voorlopig gaat alles vlot en in het verleden ook eens een wagen 'erfstuk van mijn oom regio Breda' op dezelfde manier vanuit Nederland naar België ingevoerd, hier kwam dan nog eens herkeuring etc. bij kijken maar dit verliep op enigszins geduld hebben na al bij al ook probleemloos.
Op dit moment:
1. Op vrijdag de fiets gekocht in Nederland (officiële Klever dealer dus garantie zit ook snor) met nodige papieren erbij 'CoC en aankoopfactuur waar duidelijk op vermeld staat dat het een nieuwe fiets is'.
2. In België met de fiets aangekomen en direct aangemeld op My Mynfin om een E705 aan te vragen (invoer Douane zie
https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... ektronisch )
3. Aanvraag ingevuld met scan van CoC en aankoopfactuur erbij -> maandag erop al een bericht in my citizen ebox dat de aanvraag goedgekeurd is.
4. Huidige stap -> dinsdag via verzekeraar aangetekend brief richting DIV voor aanvraag nummerplaat met CoC, E705 etc. die is nog in verwerking op dit moment (gisteren was wel feestdag), ik verwacht meer nieuws tegen eind volgende week maar zie ook geen redenen waarom de nummerplaat er niet zou doorkomen aangezien het risico aspect 'invoeren Fiets' al zonder problemen gelukt is.
5. In tussentijd ook al een lokale Klever dealer gevonden in de buurt die het onderhoud wilt overnemen dus dat zit ook snor.
Daguitstap naar Nederland en 100 euro benzine armer maar uiteindelijk wel een goede 2k uitgespaard voor dezelfde fiets die hier om de hoek stond, soms loont het om een risico te nemen.
Moeilijkste van heel het verhaal zal worden om aan een extra oplader te raken door de materiaalschaarste op dit moment.