Nieuwe fiets Fuji ketting ratelt bij iedere versnelling
Dank jeRamon73 schreef: ↑17 aug 2022 15:20 En hier nog een verhaaltje over schakelen: https://www.mantel.com/blog/schakelen-racefiets
ThanksMoros schreef: ↑17 aug 2022 13:30 Ik kwam deze pas tegen, misschien heb je er wat aan.
https://blog.trekbikes.com/nl/2020/10/1 ... racefiets/
Maar in het kort; ja, je wilt een te schuine kettinglijn voorkomen voor zowel geluid, slijtage maar in het ergste geval nog grotere problemen.
Edit: Of het filmpje zoals hierboven inderdaad
Ik wist dat niet dat je de grote linker shifter ook kan gebruiken, die lijkt zo vast te zitten.
Let daarbij wel op welke groep je hebt, er zit daarin wel verschil qua Shimano, Campagnolo en SRAM.Rude schreef: ↑24 aug 2022 15:44ThanksMoros schreef: ↑17 aug 2022 13:30 Ik kwam deze pas tegen, misschien heb je er wat aan.
https://blog.trekbikes.com/nl/2020/10/1 ... racefiets/
Maar in het kort; ja, je wilt een te schuine kettinglijn voorkomen voor zowel geluid, slijtage maar in het ergste geval nog grotere problemen.
Edit: Of het filmpje zoals hierboven inderdaad
Ik wist dat niet dat je de grote linker shifter ook kan gebruiken, die lijkt zo vast te zitten.
Maar gemakshalve ga ik ervan uit dat je Shimano hebt waarbij dat het geval is.
Belangrijkste is het principe dat de schuine kettinglijn vermeden moet worden
Een schuine kettinglijn is helemaal niet zo erg hoor, zolang je er maar niet de gehele tijd mee gaat rijden is er niets aan de hand.Moros schreef: ↑25 aug 2022 09:58Let daarbij wel op welke groep je hebt, er zit daarin wel verschil qua Shimano, Campagnolo en SRAM.Rude schreef: ↑24 aug 2022 15:44ThanksMoros schreef: ↑17 aug 2022 13:30 Ik kwam deze pas tegen, misschien heb je er wat aan.
https://blog.trekbikes.com/nl/2020/10/1 ... racefiets/
Maar in het kort; ja, je wilt een te schuine kettinglijn voorkomen voor zowel geluid, slijtage maar in het ergste geval nog grotere problemen.
Edit: Of het filmpje zoals hierboven inderdaad
Ik wist dat niet dat je de grote linker shifter ook kan gebruiken, die lijkt zo vast te zitten.
Maar gemakshalve ga ik ervan uit dat je Shimano hebt waarbij dat het geval is.
Belangrijkste is het principe dat de schuine kettinglijn vermeden moet worden
Verder is het zo dat het schakelmechanisme - achterderailleur en -derailleur - zo kunnen worden afgesteld dat er geen ratels worden gehoord tijdens het fietsen, kwestie van de handleiding van Shimano volgen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless