Weer een beginner met vragen over een nieuwe aankoop
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 18 aug 2022 15:24
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
One bike to do it all, maw deze fiets is een "race gravel" fiets, er kunnen bredere banden in maar de geometrie is meer een racefiets dan een gravelfiets.
2e Wielset erbij en je kunt naar hartelust wisselen tussen race of gravel.
2e Wielset erbij en je kunt naar hartelust wisselen tussen race of gravel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 18 aug 2022 15:24
Maar pleit dat dan niet voor de Canyon Endurace 7? Die staat ook te boek als een gravel (volgens Canyon)
-De mogelijkheid om fatsoenlijke spatborden te monteren. Dat is wat mij betreft een must bij woon-werk.
-De mogelijkheid om eens echt van de gebaande paden af te gaan. Dat geeft je oa wat meer mogelijkheden om je routes interessant te houden, zeker als je nog niet al te ver van huis gaat fietsen.
-De mogelijkheid om te gaan bikepacken.
En dat allemaal zonder dat je merkbaar inlevert qua snelheid als je er een paar racebanden op legt.
De Endurace is zeker geen gravel. Canyon heeft daarvoor de Grail en Grizl maar die zijn weer iets minder race dan de Superior.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 18 aug 2022 15:24
Ik snap de voordelen maar het enige waar ik voor mij voordelen in zie is het spatbord-deel. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik niet van plan ben te gaan bikepacken of echt off-road te gaan. Ik noemde de canyon om dat daar tot 35mm onder kan wat hem geschikt zou maken voor licht off-road. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met je advies en heb het ook zeker overwogen maar ik denk heel eerlijk niet dat ik voor een gravelbike ga.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Maar de Superior is geen hardcore gravelbike, eerder een racer met mogelijkheid tot bredere banden waardoor je ook goed offroad kunt gaan.
Voor woonwerk is dan de mogelijkheid om wat bredere banden te monteren om in weer en wind je dagelijkse route probleemlozer te kunnen rijden met meer controle.
Voor woonwerk is dan de mogelijkheid om wat bredere banden te monteren om in weer en wind je dagelijkse route probleemlozer te kunnen rijden met meer controle.
Waarom predikt iedereen plots de eredienst van de gravelbike?
Ik vraag me dan af wat gaat volgend jaar trending zijn?
Hoe we er enkele decennia terug in slaagden om met een koersfiets naar het werk te rijden, op tubes, met 6 versnellingen, ik begrijp het niet (meer)
Ik vraag me dan af wat gaat volgend jaar trending zijn?
Hoe we er enkele decennia terug in slaagden om met een koersfiets naar het werk te rijden, op tubes, met 6 versnellingen, ik begrijp het niet (meer)
Omdat ik met m'n Superior knalhard de Ventoux afgereden ben (ook omhoog hoor, maar iets minder hard) maar even goed al mountainbike routes ermee gedaan heb (wat trager dan met een mtb uiteraard...).
One bike to do it all.
Alles kan, ik heb de winter voor ik m'n SUP kreeg de hele winter met de racefiets naar het werk gefietst.
Ging dat? Ja.
Was dat ideaal? Ver van.
Ik heb intussen wel een echte winterfiets gekocht omdat ik de SUP wilde sparen. Bedoeling is om de SUp als racefiets te gaan gebruiken en via lease een commuter/gravel te kopen. Een iets minder racy gravelbike.
Uiteraard kan een gewone racefiets ook. Maar ik zo persoonlijk een fiets zoeken die dan niet té racy is. Zeker als je de hele tijd een rugzak meesleurt.
One bike to do it all.
Alles kan, ik heb de winter voor ik m'n SUP kreeg de hele winter met de racefiets naar het werk gefietst.
Ging dat? Ja.
Was dat ideaal? Ver van.
Ik heb intussen wel een echte winterfiets gekocht omdat ik de SUP wilde sparen. Bedoeling is om de SUp als racefiets te gaan gebruiken en via lease een commuter/gravel te kopen. Een iets minder racy gravelbike.
Uiteraard kan een gewone racefiets ook. Maar ik zo persoonlijk een fiets zoeken die dan niet té racy is. Zeker als je de hele tijd een rugzak meesleurt.