Wel of niet nieuwe wielen
Wellicht is dit onderwerp al eens besproken hier, maar ik heb geen zin om alle topics door te kijken.
Waar gaat het om. Ik rij een Madone 5.2 uit 2006 met de standaard Bontrager Race Lite wielen. Een mens wil wel eens wat anders, dus denk ik er over om een set andere wielen te kopen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een set Mavic K10 wielen of de Mavic Ksyrium Elite 2011. Een investering van ongeveer € 580 voor de K10 en rond de € 400 voor de Elite. Maar nu komt dus de vraag; Is het de investering waard? Of te wel ga ik hier echt iets van merken als ik weer op de fiets stap?
Waar gaat het om. Ik rij een Madone 5.2 uit 2006 met de standaard Bontrager Race Lite wielen. Een mens wil wel eens wat anders, dus denk ik er over om een set andere wielen te kopen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een set Mavic K10 wielen of de Mavic Ksyrium Elite 2011. Een investering van ongeveer € 580 voor de K10 en rond de € 400 voor de Elite. Maar nu komt dus de vraag; Is het de investering waard? Of te wel ga ik hier echt iets van merken als ik weer op de fiets stap?
Fiets historie: Raleigh / Gazelle AB / Jan Jansen Vitus / Duell 531 / Gazelle Titan / Trek Madone 5.2
Tuurlijk, je rijdt dan op nieuwe wielen en dat geeft moraal.
Sterker nog, je merkt het al voor je op de fiets stapt: je kijkt naar je fiets en wordt blij van de aanblik van de nieuwe wielen waardoor je nog meer zin krijgt om te gaan rijden.
Rij je dan ook vanzelf harder of lekkerder...? Nou ja, denk ik wel, als je huidige wielset uit 2006 is ben je wel een keer toe aan nieuwe met lekker lopende naven en een nieuw remvlak.
Sterker nog, je merkt het al voor je op de fiets stapt: je kijkt naar je fiets en wordt blij van de aanblik van de nieuwe wielen waardoor je nog meer zin krijgt om te gaan rijden.
Rij je dan ook vanzelf harder of lekkerder...? Nou ja, denk ik wel, als je huidige wielset uit 2006 is ben je wel een keer toe aan nieuwe met lekker lopende naven en een nieuw remvlak.
-
- Forum-lid
Ik zou toch eerder kiezen voor andere wielen.
Er zijn merken die een betere reputatie hebben dan Mavic.
Er zijn merken die een betere reputatie hebben dan Mavic.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- tornadotom
- Forum-lid
Fulcrum is een aanrader. Maar dat is ook voor iedereen weer anders.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
-
- Forum-lid
Kijk es naar deze site
http://rouesartisanales.over-blog.com/a ... 41821.html
plot de uitslagen over elkaar en je ziet de eurus wielen omhoog schieten. Dat zijn de fulcrum one en die staan ook niet ontoevallig bij iedereen hier op he verlanglijstje
Ze kosten bij hopman 570 euronen.
Klaar!
http://rouesartisanales.over-blog.com/a ... 41821.html
plot de uitslagen over elkaar en je ziet de eurus wielen omhoog schieten. Dat zijn de fulcrum one en die staan ook niet ontoevallig bij iedereen hier op he verlanglijstje
Ze kosten bij hopman 570 euronen.
Klaar!
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
Foosho schreef:Die test begint wel oud te worden onderhand
Niet dat ik de kwaliteit van Eurus ter discussie stel, maar ze zijn wel 'iets' veranderd afgelopen 5 jaar..
Sundance wil van je horen of ze beter of slechter geworden zijn
Do kin der mar druk mei weze
Ja, ook wel. Maar ook of ik er beter van ga fietsen of is het meer zoals 'wezenloze' al schreef een kwestie van moraal en dus 'het zit tussen de oren'.
Fiets historie: Raleigh / Gazelle AB / Jan Jansen Vitus / Duell 531 / Gazelle Titan / Trek Madone 5.2
-
- Forum-lid
Tusen de oren is zeker een voordeel. Als de wielen theoretisch niet eens beter zijn, maar bij je huidige wielen heb je een minder positief gevoel (en dat blijkt omdat je zit te denken om ze te vervangen) denk je als je aan het fietsen bet ook dat dat je beter kan. en dat dat door de wielen kan komen.
Ze zullen zeker ook beter zijn! Bondrager race lite's staan nu niet echt bekend als de beste wielset die je kan kopen. Dus je zal ook echt wel het verschil voelen!!!
Ze zullen zeker ook beter zijn! Bondrager race lite's staan nu niet echt bekend als de beste wielset die je kan kopen. Dus je zal ook echt wel het verschil voelen!!!
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Ik ken de 2006 (grijze versie) Bontragertjes race lite wel. Vervangen is een goed idee. Campa Eurus of Zonda wielen zijn natuurlijk perfect. Je zult versteld zijn wat een invloed nieuwe wielen hebben op je fiets.
Ik ben ooit overgestapt van Bontrager race lite naasr Campa Zonda op een Trek (heb nu Pinarello FP7) en dat voelde sneller en lichter, maar ook een harder/stugger.
Fulcrum racing 3 schijnen wat soepeler te zijn.
Ik ben ooit overgestapt van Bontrager race lite naasr Campa Zonda op een Trek (heb nu Pinarello FP7) en dat voelde sneller en lichter, maar ook een harder/stugger.
Fulcrum racing 3 schijnen wat soepeler te zijn.
-
- Forum-lid
Ik zou raden om weg te blijven van de Ksyrium Elites. Zij zijn enkele van de minst aerodynamische velgen op de markt en ze echt niet zo licht. Ook doen ze niet overdragen de macht die goed te zien omdat er veel kleine onderdelen en stukken binnen die hub dat koppel heeft om doorheen te reizen.
Je kan gemakkelijk opbouwen van een wielstel dat is 250 gram lichter dan de Ksyriums als je om te gaan met Alchemy hubs, en een Kinlin XR270 velg.
Je kan gemakkelijk opbouwen van een wielstel dat is 250 gram lichter dan de Ksyriums als je om te gaan met Alchemy hubs, en een Kinlin XR270 velg.
Handgemaakt wielen uit http://www.zencyclery.com" onclick="window.open(this.href);return false;