Hulp gevraagd/getuige aanval door automobilist
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik rijd hier ook altijd door, in de veronderstelling dat dat ook de bedoeling is.
Geen opstelstreep en een duidelijke bypass om het kruispunt was miin gedachte.
Geen opstelstreep en een duidelijke bypass om het kruispunt was miin gedachte.
Less is bore
Waarom zou je als automobilist je auto daar op het fietspad zetten? Is toch duidelijk een gescheiden strook en heeft geen toegevoegde waarde om makkelijker weg te kunnen rijden ofzo?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Maar geen doorgetrokken streep,zou wel veiliger zijn.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De weg is daar te smal voor 2 stromen auto’s en daarbij ook nog beide fietsstroken vrij te houden. Als je je auto tegen de middenstreep zet, staat hij met de rechterwielen op de fietsstrook, kan gewoon niet anders. Als fietser kun je er dan langspersen of even het stoepje pakken.
Ok. Duidelijk. Dus feitelijk moet de gemeente dit eens aanpakken.Woefdram schreef: ↑28 aug 2022 09:58 De weg is daar te smal voor 2 stromen auto’s en daarbij ook nog beide fietsstroken vrij te houden. Als je je auto tegen de middenstreep zet, staat hij met de rechterwielen op de fietsstrook, kan gewoon niet anders. Als fietser kun je er dan langspersen of even het stoepje pakken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Er is niet genoeg ruimte om daadwerkelijk iets aan te pakken. De weg kan niet te dicht bij het kanaal komen en zo te zien genoeg huizen dicht op de weg.
Er staat daar met een kruis aangegeven dat het verkeer niet moet wachten op precies dat smallere gedeelte. Er kan dus 1 auto achter de stopstreep staan. En de rest moet achter het kruis blijven. Er zit daar vast ook nog een uitrit van de betreffende woningen.
Is vooral wensdenken van de wegbeheerder. Want op de google maps gebeurt dat ook al niet.
Ik snap alleen niet dat er voor de andere kant op rechtdoor wel een fietsopstelvak is. En voor fietsers die linksaf de brug over willen niet . Die komen samen bij het andere kruisende fietspad en moeten op een apart stoplicht wachten. Daarvoor staat er dan weer een apart stoplichtje ergens tussen gefrommeld. Terwijl het veel makkelijker en beter doorstroomt om de fietsers gewoon voor de autos uit linksaf te laten slaan.
Er staat daar met een kruis aangegeven dat het verkeer niet moet wachten op precies dat smallere gedeelte. Er kan dus 1 auto achter de stopstreep staan. En de rest moet achter het kruis blijven. Er zit daar vast ook nog een uitrit van de betreffende woningen.
Is vooral wensdenken van de wegbeheerder. Want op de google maps gebeurt dat ook al niet.
Ik snap alleen niet dat er voor de andere kant op rechtdoor wel een fietsopstelvak is. En voor fietsers die linksaf de brug over willen niet . Die komen samen bij het andere kruisende fietspad en moeten op een apart stoplicht wachten. Daarvoor staat er dan weer een apart stoplichtje ergens tussen gefrommeld. Terwijl het veel makkelijker en beter doorstroomt om de fietsers gewoon voor de autos uit linksaf te laten slaan.
Laatst gewijzigd door thestudent op 28 aug 2022 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
overzichtsplaatje:
De weg is smal en verbreed richting het kruispunt. Het zou nog iets breder kunnen, maar ik zie vooralsnog weinig redenen. Als het druk is, kun je als fietser er echt nog wel langs. En de Golf had zich ook kunnen gedragen. Dan was er allemaal niks aan de hand geweest.
De weg is smal en verbreed richting het kruispunt. Het zou nog iets breder kunnen, maar ik zie vooralsnog weinig redenen. Als het druk is, kun je als fietser er echt nog wel langs. En de Golf had zich ook kunnen gedragen. Dan was er allemaal niks aan de hand geweest.
Live fast; die young. mijn blog
In België kan je ook automobilisten tegenkomen die fietsers het liefst weg zien van de openbare weg. Alleen merk ik de laatste tijd op dat die sort mensen sterk in de minderheid zijn. Gisteren in de omgeving van de rand van Brussel stopten er diverse keren auto's, om me over te laten steken. Terwijl ze dat niet eens moesten doen. Dat is best aangenaam om zo je dag door te brengen op de fiets.
Dat is juist heel verwarrend vandaag naderde ik een kruising in Wallonië. Tegenover mij 2 heren op ATB, wilden rechtdoor. Ik linksaf dus kruisen met hen. Krijg ik een zwaai "ga maar voor". Heel aardig. Aardig verwarrend.
Als die heren nu even bedenken om gewoon door te zetten, kan ik achter hen langs. Niemand hoeft te stoppen en verkeer is zelfs veiliger.
Dogma F
Gelukkig maar dat ook in België de meerderheid van de automobilisten zich hoffelijk gedragen tegenover de wielrenners. Ik moet er niet aan denken dat het ook in Nederland andersom zou zijn. Op enkele hufterachtige automobilisten na kom ik toch regelmatig vriendelijke automobilisten tegen die mij voorrang verlenen terwijl dat niet hoeft. Dat is soms wel eens vervelend omdat je er als fietser niet op rekent en dus vaak bent gestopt. Enfin, neemt niet weg dat je altijd op je hoede moet zijn voor verkeershufters. Zo had ik begin deze week op een fietststraat die voor auto's als 'fietsstraat – auto te gast' staat geboekt een auto die achter mij reed en toeterde om er voorbij te willen. Op het moment dat hij mij 'op snelheid' voorbij reed sneed hij mij af en wild toeterend omdat ik waarschijnlijk niet snel genoeg ruimte had gemaakt, een verkeershufter dus.i-mac schreef: ↑28 aug 2022 12:36 In België kan je ook automobilisten tegenkomen die fietsers het liefst weg zien van de openbare weg. Alleen merk ik de laatste tijd op dat die sort mensen sterk in de minderheid zijn. Gisteren in de omgeving van de rand van Brussel stopten er diverse keren auto's, om me over te laten steken. Terwijl ze dat niet eens moesten doen. Dat is best aangenaam om zo je dag door te brengen op de fiets.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless