Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
gede
- Forum-lid
gede
30 aug 2022 14:51
bakboord1 schreef: ↑30 aug 2022 14:14
gede schreef: ↑30 aug 2022 13:35
Dat Roglic na de tour weken niet gefietst heeft, dat geloof je nou zelf toch niet zeker
)) Het is gewoon afgestapt omdat hij te veel tijd verloren heeft en wou revanche in de Vuelta. Dat zal veel korter bij de waarheid zijn.... Heb je ooit Roglic zich al eens dubbel zien plooien om WVA te helpen? Je bent welkom om me te laten zien waar dat was. Nee hoor, hij is gewoon afgestapt in de tour aangezien zijn eigen klassement weg was.
Hij had breukjes in zijn ruggenwervels..
Maar we hebben zijn foto’s niet dus voor de complotdenkers is dat natuurlijk fake nieuws, die hebben hun eigen waarheid.
Als u mij op 1 hoopje gaat gooien met 'complotdenkers' dan kan u nauwelijks verder van de waarheid zitten. Ik ben iemand met heel veel respect voor de wetenschap en het wetenschappelijke bewijs.
Ik dacht echter dat het algemeen bekend was dat de je communicaties van wielerploegen over hun renners best met een korrel zout mag nemen. Zal ik een bloemlezing geven van alles wat diverse ploegen ooit rond Frank VDB hebben gecommuniceerd, waarvan we veel later vernamen wat de echte waarheid was?
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
30 aug 2022 14:53
Nee, ik hoop dat we naast Pogacar en Vingegaard een derde topper krijgen en het liefst een terugkeer van Bernal en die Spaanse jonkies er ook nog bij. Daarbij gun ik België zijn topper voor het klassement van harte, ondanks dat ik het persoonlijk een naar mannetje vind.
Wat ik zeg is dat hij het goed doet maar in deze Vuelta maar niet meer dan dat. Er zijn nog 2 weken te gaan om dat te veranderen en dan kan het 2 kanten op en daarna komen er als het goed is nog genoeg wedstrijden om ons hetzelfde af te vragen. Maar pas in een ronde met echte toppers, in topvorm als tegenstand, kan hij bewijzen echt bij de allerbesten te horen.
Campagnolo Ultra Dork
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
30 aug 2022 14:54
Goede we gaan nog vrienden worden. Ik denk hetzelfde als bij wat de conditie van roglic betreft. Na een voorbereiding op de tour, meer dan n week meegereden op het voorste plan en dan even er tussenuit kan geen aanslag zijn op je conditie, in tegendeel. Ik geloof hier soms mijn ogen niet meer als ik merk hoe partijdig en chauvinistisch sommige forumleden zijn. En als dus over doping gaat, ander topic graag. Ook nog graag eens de namen van de toppers die hier ontbreken, behalve vingegaard en pogacar?
-
ophetkantje
- Forum-lid
ophetkantje
30 aug 2022 14:56
Dat is wel een interessante gedachtengang die gede nu zelf op gang brengt een vergelijking tussen RE en F VDB het vorige Belgische knuffelkind. Ben benieuwd of hier in de toekomst inderdaad parallellen te trekken zijn......
Ach, ik zeg ook maar wat
-
gede
- Forum-lid
gede
30 aug 2022 14:57
fiedoo schreef: ↑30 aug 2022 14:54
Goede we gaan nog vrienden worden. Ik denk hetzelfde als bij wat de conditie van roglic betreft. Na een voorbereiding op de tour, meer dan n week meegereden op het voorste plan en dan even er tussenuit kan geen aanslag zijn op je conditie, in tegendeel. Ik geloof hier soms mijn ogen niet meer als ik merk hoe partijdig en chauvinistisch sommige forumleden zijn. En als dus over doping gaat, ander topic graag. Ook nog graag eens de namen van de toppers die hier ontbreken, behalve vingegaard en pogacar?
Goh ja, het zal altijd de vraag blijven waar Quintana zou uitgekomen zijn zonder de bizarre Tramadolstory.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
30 aug 2022 15:00
daniel1975 schreef: ↑30 aug 2022 14:14
Dat Roglic na de tour weken niet gefietst heeft, dat geloof je nou zelf toch niet zeker
)) Het is gewoon afgestapt omdat hij te veel tijd verloren heeft en wou revanche in de Vuelta. Dat zal veel korter bij de waarheid zijn.... Heb je ooit Roglic zich al eens dubbel zien plooien om WVA te helpen?
Dus die schouder uit de kom en gebroken ruggewervel was een promo-praatje van JumboVisma om Roglic stiekum 100% te laten voorbereiden op de Vuelta? En die inspanningen op de Granon om Pogi te lossen? Was ook totaal niet in dienst van de ploeg...
Ik heb persoonlijk vrij weinig met Roglic, niet in positieve of negatieve zin, maar wat jij nu doet is natuurlijk fabels verzinnen.
Als hij dat nog allemaal kon mogen we toch aannemen dat hij, zij het heel voorzichtig, kunnen fietsen heeft na zijn aftocht uit de tour
-
gede
- Forum-lid
gede
30 aug 2022 15:00
ophetkantje schreef: ↑30 aug 2022 14:56
Dat is wel een interessante gedachtengang die gede nu zelf op gang brengt een vergelijking tussen RE en F VDB het vorige Belgische knuffelkind. Ben benieuwd of hier in de toekomst inderdaad parallellen te trekken zijn......
Zucht, gaan we blijven kinderachtige speculaties op de toonbank gooien die écht niets, maar dan ook niets opleveren en bovendien geen enkele basis hebben? VDB was iemand die mentaal niet sterk genoeg was, die manipuleerbaar was door 'slechte' mensen, die heel snel aan zware medicatie ging en die kickte op uiterlijk vertoon. Bovendien was hij heel vatbaar voor blessures en was vervolgens een half jaar uit beeld. Nu moet jij eens vertellen waar jij een parallel ziet.
-
gede
- Forum-lid
gede
30 aug 2022 15:03
fiedoo schreef: ↑30 aug 2022 15:00
daniel1975 schreef: ↑30 aug 2022 14:14
)) Het is gewoon afgestapt omdat hij te veel tijd verloren heeft en wou revanche in de Vuelta. Dat zal veel korter bij de waarheid zijn.... Heb je ooit Roglic zich al eens dubbel zien plooien om WVA te helpen?
Dus die schouder uit de kom en gebroken ruggewervel was een promo-praatje van JumboVisma om Roglic stiekum 100% te laten voorbereiden op de Vuelta? En die inspanningen op de Granon om Pogi te lossen? Was ook totaal niet in dienst van de ploeg...
Ik heb persoonlijk vrij weinig met Roglic, niet in positieve of negatieve zin, maar wat jij nu doet is natuurlijk fabels verzinnen.
Als hij dat nog allemaal kon mogen we toch aannemen dat hij, zij het heel voorzichtig, kunnen fietsen heeft na zijn aftocht uit de tour
We vergeten hier inderdaad dat ooit iemand Parijs-Roubaix kon winnen door tijdens een blessure 5-6 u per dag op de rollen te trainen. Ik heb zelf ooit met een gebroken sleutelbeen na 1 week rollentrainingen van 3-4 u gedaan, waarna ik 3 weken later in competitie kon aantreden met de conditie van voor de val. Dus laten we niet gek doen: Roglic heeft in de tour nog een week door gereden, hij is heus niet naar huis gekomen om dan 2 weken in de zetel tv te kijken. Hij heeft zijn conditie netjes kunnen onderhouden, ik twijfel daar geen seconde aan. Hij is ook helemaal niet slecht momenteel.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
30 aug 2022 15:04
ophetkantje schreef: ↑30 aug 2022 14:56
En de onschuldige Hollander niet te vergeten dan...die VDB n gek noemde omdat hij beweerde dat hij de beste van de gedopeerden was
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
30 aug 2022 15:04
gede schreef: ↑30 aug 2022 14:12
El Pistolero schreef: ↑30 aug 2022 14:09
gede schreef: ↑30 aug 2022 14:02
Zelfs de zogenaamd 'eerste handen' die hier wat op een forum komen gooien vertrouw ik niet.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Algemene spreekwoorden hebben hier niets mee te maken. Moet ik nu geloven dat iemand uit de 'inner circle' van de ploeg of diepe connecties daarmee even hier komt vertellen hoe het exact in elkaar zit? I don't buy that, ik heb op fora al te veel onzin moeten lezen.
Hij heeft na zijn val nog verschillende ritten gereden. Ik ga ervan uit dat hij gewoonweg doorgetraind heeft, begeleid van de nodige osteopathie.
Ik heb jou helemaal niet verteld hoe het exact in elkaar zit. Ik weet ook alle ins en outs niet. En al wist ik die wel, dan zou ik daar niet over uitwijden. Het enige dat ik zeg is dat je mis zit. Of je dat wel of niet aan wil nemen is aan jou.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
30 aug 2022 15:06
Blijkbaar vergeten ze hier hoe hij tijdens de eerste aankomst bergop n Woutje deed?
-
gede
- Forum-lid
gede
30 aug 2022 15:07
JPAR schreef: ↑30 aug 2022 15:04
gede schreef: ↑30 aug 2022 14:12
El Pistolero schreef: ↑30 aug 2022 14:09
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Algemene spreekwoorden hebben hier niets mee te maken. Moet ik nu geloven dat iemand uit de 'inner circle' van de ploeg of diepe connecties daarmee even hier komt vertellen hoe het exact in elkaar zit? I don't buy that, ik heb op fora al te veel onzin moeten lezen.
Hij heeft na zijn val nog verschillende ritten gereden. Ik ga ervan uit dat hij gewoonweg doorgetraind heeft, begeleid van de nodige osteopathie.
Ik heb jou helemaal niet verteld hoe het exact in elkaar zit. Ik weet ook alle ins en outs niet. En al wist ik die wel, dan zou ik daar niet over uitwijden. Het enige dat ik zeg is dat je mis zit. Of je dat wel of niet aan wil nemen is aan jou.
Omdat je 'iets' en tegelijk 'niets' zegt. De ervaring leert me daar iets bij.
. Voor de duidelijkheid: Ik heb NERGENS ontkend dat er niet wat vastgesteld is op X-rays bij Roglic. Helemaal nergens. Het enige dat ik zeg, is: Hij heeft ondanks zijn blessure niet in de zetel gezeten, maar heeft zijn conditie kunnen onderhouden. Moest hij niet wat hebben kunnen onderhouden, zou de ploeg hem nooit in de Vuelta steken.