Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
1.79, zadelhoogte 76,8.
Zal proberen vandaag eea op te meten, nu even niet in de gelegenheid.
Zal proberen vandaag eea op te meten, nu even niet in de gelegenheid.
Less is bore
Is dat met een PM?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, Force PM crank.
Maar dat scheelt maar 60gr ofzo met een standaard Force crank. Wil je echt iets winnen moet je naar een Red crank, dan pak je een kleine 200gr.
Op zich is de fiets wel onder de 7kg te krijgen. Een Red groep scheelt al 360gr, met Dura Ace nog een 100gr eraf.
Setje mooie wieltjes laten maken bij Phillipos et voila.
Maar dat scheelt maar 60gr ofzo met een standaard Force crank. Wil je echt iets winnen moet je naar een Red crank, dan pak je een kleine 200gr.
Op zich is de fiets wel onder de 7kg te krijgen. Een Red groep scheelt al 360gr, met Dura Ace nog een 100gr eraf.
Setje mooie wieltjes laten maken bij Phillipos et voila.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
1.79, zadelhoogte 76,8.wasbeer2006 schreef: ↑10 sep 2022 07:56 Waar blijft de unboxing, dat hoort tegenwoordig!
Ben ook wel benieuwd naar de maten, zadelhoogte drop en jouw lengte.
Drop ca 8.5cm.
Alle spacers zitten er nu nog tussen, denk dat dat zo zal blijven. Morgen maiden trip.
Less is bore
Is het nou idd 30mm hoger met spacers en balhoofdkapje? Want dat balhoofdkapje loopt schuin af en het is mij even onduidelijk welke maat er gemeten wordt..
Beetje balen dat de geo net iets agressiever is geworden, is net op het randje voor mij..
Beetje balen dat de geo net iets agressiever is geworden, is net op het randje voor mij..
Maat M?daniel1975 schreef: ↑10 sep 2022 10:061.79, zadelhoogte 76,8.wasbeer2006 schreef: ↑10 sep 2022 07:56 Waar blijft de unboxing, dat hoort tegenwoordig!
Drop ca 8.5cm.
Alle spacers zitten er nu nog tussen, denk dat dat zo zal blijven. Morgen maiden trip.
Zelf namelijk ook 1,79 en zadelhoogtw op 78,1. Twijfel over de stack en Reach met wat ik nu heb.
Nu stack 580 reach 387 icm 8cm stuurden
Dan stack 563 en reach 393..
Wat denken jullie?
De Canyon wordt geleverd met een cockpit met een 10cm stuurpen bij de M. Je komt dan al met al 2,5cm langer te zitten en 1,7cm dieper. Dat is een gigantisch verschil.
Als je nu zonder spacers rijdt kun je daar het verschil en stack mee opvangen. En de reach zul je een kortere cockpit voor moeten kopen en monteren. Geen idee trouwens of die los verkrijgbaar zijn..
Ik heb wel het idee dat ik nog iets langer en dieper kan zitten. Ik ga eens een 10cm stuurpen bestellen en proberen. Deze fiets heeft een aardige setback (25mm)op zadelpen hoe zit dat met de ultimate?chris80 schreef: ↑10 sep 2022 11:12De Canyon wordt geleverd met een cockpit met een 10cm stuurpen bij de M. Je komt dan al met al 2,5cm langer te zitten en 1,7cm dieper. Dat is een gigantisch verschil.
Als je nu zonder spacers rijdt kun je daar het verschil en stack mee opvangen. En de reach zul je een kortere cockpit voor moeten kopen en monteren. Geen idee trouwens of die los verkrijgbaar zijn..
Dat zijn endurance-geo getallen. Ik zou er niet op durven gokken dat de Ultimate gaat passen.
Dat klinkt veelbelovend. Zelf zit ik op zadelhoogte 75.6cm. Mijn huidige drop is 6.6cm (rij zonder spacers en heb het gevoel dat ik best wat dieper zou kunnen) afgaande op bovenstaande zit ik 1.3cm lager. Dus zou de drop 7.2 cm worden. Dat is 0.6cm dieper. Dat durf ik wel aan.daniel1975 schreef: ↑10 sep 2022 10:061.79, zadelhoogte 76,8.wasbeer2006 schreef: ↑10 sep 2022 07:56 Waar blijft de unboxing, dat hoort tegenwoordig!
Drop ca 8.5cm.
Qua reach zit ik ok als ik geo vergelijk.
Bedankt dat je alle maten hebt doorgegeven. Hopelijk kan je om je buitjes heen! Have fun!
- daniel1975
- Forum-lid HC
De Ultimate is geleverd met Schwalbe Ultralight biba’s; lek bij aflevering….
Ik heb al meerdere slechte ervaringen gehad met die dingen, wordt maar weer bevestigd.
Ik heb al meerdere slechte ervaringen gehad met die dingen, wordt maar weer bevestigd.
Less is bore