Trainen in het donker
Ik geniet graag van een incidentele avond- of nachttocht. Het wordt stiller, je ziet minder, maar hoort en ruikt daardoor meer. Het koelt af.
Open deur intrappen: Goede verlicht is wel belangrijk. Zien én gezien worden.
Open deur intrappen: Goede verlicht is wel belangrijk. Zien én gezien worden.
hun fietsen.
Ik heb jaren woon werk gedaan in het donker in de winter, goede lamp en gewoon gaan. Ook in de avond regelmatig getraind. Ik reed dan op die ritten op mijn woon werk fiets, een hybride met net effe bredere banden, zo dicht mogelijk bij mijn racefietsafstelling. Reed bekende rondjes op redelijk rustig tempo, maar dan nog merk je wel dat het gewoon meer concentratie kost. Maar onprettig vond ik het niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik vind het heerlijk om in het pikke donker te fietsen. Ik doe in Drenthe regelmatig woon werk verkeer en zit ivm ploegendienst tot soms zo'n 23:30 op de fiets.
Helemaal afgelegen daar waar geen lantaren paal staat alleen zien wat je koplamp verlicht ik vind het heerlijk. Zo nu en dan je de pleuris schrikken omdat één of ander dier vlak voor je weg springt.
Ik deel wel altijd mijn activiteit met de vrouw thuis, en wanneer ik 5 minuten stil sta gaat er bij haar een alarm. Mocht ik ooit vallen of wat dan ook, dan weet ze dat en zal ze komen. (heeft ze belooft .
Helemaal afgelegen daar waar geen lantaren paal staat alleen zien wat je koplamp verlicht ik vind het heerlijk. Zo nu en dan je de pleuris schrikken omdat één of ander dier vlak voor je weg springt.
Ik deel wel altijd mijn activiteit met de vrouw thuis, en wanneer ik 5 minuten stil sta gaat er bij haar een alarm. Mocht ik ooit vallen of wat dan ook, dan weet ze dat en zal ze komen. (heeft ze belooft .
Heb je dat echt nodig?
Mijn Lezyne 1300 XL gaat uren mee, ik ben geen randonneur en rijd ritjes van maximaal 2 uur.
Ja dat heb ik ook. Het idee dat je veel sneller gaat dan de werkelijkheid. Ideaal voor rustige trainingen als afwisseling op het intensieve werk tijdens een indoorsessie.
Ritten van 3 tot 4 uur en langs veel onverlichte wegen; lamp staat dan op volle capaciteit.
4 uur lang in het donker rijden?
Om 17h00 weg en dan tot negen uur doorknallen?
Wanneer ga je vier uur in het donker fietsen? Een training van 4 uur doe ik toch meestal overdag. En dan is er zelfs in de winter overdag nog genoeg licht.
Om 17h00 weg en dan tot negen uur doorknallen?
Wanneer ga je vier uur in het donker fietsen? Een training van 4 uur doe ik toch meestal overdag. En dan is er zelfs in de winter overdag nog genoeg licht.
Live fast; die young. mijn blog