Orbea
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Die doodsaaie mat zwarte Cervelo gekozen ipv deze beauty? Naja ieder z'n eigen keuze zeg maar.
Fijn om iemand z'n net bestelde fiets meteen af te breken
Het voordeel was dat ik de Cérvelo direct zag staan bij de LBS en ik de Orbea nog niet had gezien. Liefde op het eerste zicht, zoiets? Zowel gisteren als vandaag goed geholpen geweest door de LBS dus geen enkele reden om daar niet te bestellen. Heb nooit twee keer hetzelfde merk gekocht dus volgende keer staat Orbea terug op de shortlist.franciscus82 schreef: ↑10 sep 2022 20:00 Die doodsaaie mat zwarte Cervelo gekozen ipv deze beauty? Naja ieder z'n eigen keuze zeg maar.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een afkeer voor al dat zwart wat je zo vaak ziet op fietsen. Ongeacht of het een Dogma, Sworks, Oltre of Cervelo is.
Dus zal altijd voor kleur kiezen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik had het wellicht ook wat genuanceerder kunnen brengen. Niks tegen Cervelo want het zijn gewoon top fietsen en meerderen in m'n omgeving koersen er na volle tevredenheid op. Net als Daniel gewoon geen fan van mat zwarte fietsen (en wellicht wat bevooroordeeld want ik rij zelf een hoogglans witte Orbea).
Wel heb ik wat tegen Pon, de huidige eigenaar van Cervelo. Ze houden er een bedenkelijk garantiebeleid op na mbt hun Volkswagen importeurschap. Dit helaas (gelukkig zakelijk dus de baas pakkie an ) zelf ook moeten ondervinden voor een comleet vernaggelde DSG bak binnen da garantietermijn wat ze volledig wilden afschuiven op de eigenaar.
Hoe dan ook, enjoy je Cervelo!
Wel heb ik wat tegen Pon, de huidige eigenaar van Cervelo. Ze houden er een bedenkelijk garantiebeleid op na mbt hun Volkswagen importeurschap. Dit helaas (gelukkig zakelijk dus de baas pakkie an ) zelf ook moeten ondervinden voor een comleet vernaggelde DSG bak binnen da garantietermijn wat ze volledig wilden afschuiven op de eigenaar.
Hoe dan ook, enjoy je Cervelo!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ga er even vanuit dat je bij "gelijke" fietsen dan pas selecteert op kleur.daniel1975 schreef: ↑10 sep 2022 22:08 Ik heb een afkeer voor al dat zwart wat je zo vaak ziet op fietsen. Ongeacht of het een Dogma, Sworks, Oltre of Cervelo is.
Ik kies eerst de "goede" fietsen.
Dan kies ik in de eerste instantie voor een passende fiets.
Dan ga ik zoeken welke het mooiste is. Een fiets welke ik lelijk vind zal ik nooit kopen.
En in deze tijden is leverbaarheid ook een dingetje.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als je nog een fiets hebt en je pas een paar dagen weet dat er een nieuwe kan komen dan heb je toch nog wel even voordat je hem persé moet hebben?
Even uit interesse, tot welke prijs kun je in België een lease fiets aanschaffen? En is die dan ook helemaal gratis?
Even uit interesse, tot welke prijs kun je in België een lease fiets aanschaffen? En is die dan ook helemaal gratis?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Helemaal gratis wordt het nooit.
In grote lijnen, want er zijn wel verschillende mogelijkheden.
Als je alles uitrekent kom je in het meest gunstige geval dat je ongeveer 50% effectief zelf betaald.
Het leasingbedrag is afhankelijk van je loon.
Er rijden in Vlaanderen genoeg Stromers van 10000 en S-Works van 12000 Euro, om er maar 2 te noemen, rond.
Geen idee of de rijders van zo'n dure fietsen ook van hun nettoloon moeten bijbetalen, want dat kan je in sommige contracten ook nog eens doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend