Leep gespeeld? Ik snap volledig uw negatieve emotie, echt waar...i-mac schreef: ↑12 sep 2022 13:35Maak je geen zorgen, dat is goed geregeld. Alleen heeft het bedrijf het leep gespeeld. Per jaar dat je werkt voor het bedrijf, krijg je een maand loon extra uitbetaald. Dus in theorie 34 maanden loon. Maar ze maakten het vorig jaar al bekend (wat wettelijk kan) dat de zaak dicht ging. Maar de winkel ging pas effectief een jaar later dicht. Dus krijgt ze "maar" 22 maanden effectief uitbetaald. Dat ene jaar heeft ze er moeten werken. Nog dicht, voor de pensioenregeling moet ze zich de volgende 22 maanden geen zorgen maken. Dat is allemaal in orde.daniel1975 schreef: ↑12 sep 2022 13:23 Waardeloos dit
Mag hopen dat dit in Belgie ook goed geregeld is met ontslagvergoedingen? Hier in NL krijg je dan nog wel een aardig bedrag mee, al is het niet meer zo riant als vroeger.
Ze gaat nu eerst anderhalve maand vakantie nemen, en dan gaat ze flex jobs doen. Ze kreeg al meerdere aanvragen hiervoor, dus dat zit wel goed.
Enfin, tot zo ver off-topic ...
Maar leep vind ik het niet. Als je dit vroegtijdig aankondigt, kunnen mensen ook op zoek naar iets anders. Het jaar dat ze werkte, is ze ook gewoon uitbetaald geweest...
Ik weet dat dat negatief klinkt, maar we leven ook in een economische werkelijkheid. De 'manager' is ook geen sinterklaas. Als iets verlieslatend of onvoldoende winstgevend is, dan kan je het gewoon niet open houden. De (inter)nationale concurrentie en de trend naar online, is iets waar je als bedrijf niet van weg komt.
Maar dat zeg ik algemeen, zonder iets van uw specifieke zaak te willen zeggen. Uiteraard zijn er *ssholes van managers, net zoals er ook *ssholes onder elke groep zijn.