Vandaag geklust aan de fiets
Niet echt aan de fiets, maar toch….
Ik had een stel Lake CX237 schoenen in een (voor mij) foute kleur. Daardoor droeg ik ze nauwelijks.
Gisteren heb ik de stoute schoenen eens aangetrokken, en ben ze gaan verven. Het resultaat stemt mij zéér tevreden!!
Ik had een stel Lake CX237 schoenen in een (voor mij) foute kleur. Daardoor droeg ik ze nauwelijks.
Gisteren heb ik de stoute schoenen eens aangetrokken, en ben ze gaan verven. Het resultaat stemt mij zéér tevreden!!
Besteld bij de leerverfshop.nl
Ik heb verf, voorbewerking én afwerking van Angelus gebruikt.
Gewoon omdat het kan... Very bling.
Weet zelf nog even niet wat ik er van vind
![Afbeelding](https://i.vgy.me/KecbWF.jpg)
Weet zelf nog even niet wat ik er van vind
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Afbeelding](https://i.vgy.me/KecbWF.jpg)
Een goudkleurige cassette met een zilverkleurige ketting vind ik geen porum, neem dan ook een goudkleurige ketting.hayes schreef: ↑13 sep 2022 09:06 Gewoon omdat het kan... Very bling.
Weet zelf nog even niet wat ik er van vind![]()
https://i.vgy.me/KecbWF.jpg
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vorige week na de regenbui wederom een kraak in de fiets.
Helaas geen tijd gehad om er iets aan te doen tot aan afgelopen zondag.
Me eerst drieëneenhalf uur geërgerd aan het kraakje maar na het ritje de "usual suspect", het bottom bracket, losgehaald en schoongemaakt.
Er vanuit gaand dat dit het probleem was, lekker arrogant, geen proefritje gemaakt.
Dus gisterenochtend naar mijn werk nog steeds het kraakje.
Onderweg een paar testjes gedaan om bepaalde zaakjes uit te sluiten.
Hierdoor wist ik dat het niet mijn schoenen, zadel of zadelpen waren.
Of het balhooofd een probleem was kon ik niet helemaal bepalen maar het leek er niet op.
Dus op werk maar even de pedalen gecontroleerd, maar 'helaas, die zaten 'goed vast.
Met de hand ook de cassette gecontroleerd en die leek ook goed vast te zitten.
Maar toch wilde ik daar nog eventjes thuis naar kijken.
Thuis het wiel eruit en de cassettetool erop gezet.
Zonder echt kracht te zetten kwam de lockring al los.
Snel de cassette schoongemaakt en weer teruggezet en de lockring met mijn eigen gevoel vast gezet.
Wiel er terug in en nu wel een proefritje gemaakt.
Heerlijk, wat een rust.![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Maar wat mij wel opvalt is dat ik, als ik de fiets bij de FM vandaan heb, veel last heb van loszittende onderdelen.
In eerder stadium heb ik al eens een los pedaal, losse cranck, zakkende zadelpen, dolgedraaide inbus, losse topcap balhoofd en nu dus de cassette gehad.
De FM zegt sat hij alles op het juiste moment vast zet, maar als dit het resultaat is, zet ik het wel zelf vast op mijn gevoel.
Daar heb ik met mijn andere fiets ook geen problemen mee gehad.
Helaas geen tijd gehad om er iets aan te doen tot aan afgelopen zondag.
Me eerst drieëneenhalf uur geërgerd aan het kraakje maar na het ritje de "usual suspect", het bottom bracket, losgehaald en schoongemaakt.
Er vanuit gaand dat dit het probleem was, lekker arrogant, geen proefritje gemaakt.
Dus gisterenochtend naar mijn werk nog steeds het kraakje.
Onderweg een paar testjes gedaan om bepaalde zaakjes uit te sluiten.
Hierdoor wist ik dat het niet mijn schoenen, zadel of zadelpen waren.
Of het balhooofd een probleem was kon ik niet helemaal bepalen maar het leek er niet op.
Dus op werk maar even de pedalen gecontroleerd, maar 'helaas, die zaten 'goed vast.
Met de hand ook de cassette gecontroleerd en die leek ook goed vast te zitten.
Maar toch wilde ik daar nog eventjes thuis naar kijken.
Thuis het wiel eruit en de cassettetool erop gezet.
Zonder echt kracht te zetten kwam de lockring al los.
Snel de cassette schoongemaakt en weer teruggezet en de lockring met mijn eigen gevoel vast gezet.
Wiel er terug in en nu wel een proefritje gemaakt.
Heerlijk, wat een rust.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Maar wat mij wel opvalt is dat ik, als ik de fiets bij de FM vandaan heb, veel last heb van loszittende onderdelen.
In eerder stadium heb ik al eens een los pedaal, losse cranck, zakkende zadelpen, dolgedraaide inbus, losse topcap balhoofd en nu dus de cassette gehad.
De FM zegt sat hij alles op het juiste moment vast zet, maar als dit het resultaat is, zet ik het wel zelf vast op mijn gevoel.
Daar heb ik met mijn andere fiets ook geen problemen mee gehad.