Energie topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39603
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat was een lelijk hok en werd volledig misbruikt. Werd gekocht voor de bijtellingkorting en vervolgens 100% benzine gereden. Je zag die dingen zelden aan een laadpaal staan.
Maar meer on topic:
Met het voorstel van gisteren om gas- en stroomprijzen te bevriezen op een maximaal plafond is de hele discussie om gasloos te gaan van tafel geveegd.
Met de gestelde normen is het de optie om je huis te verwarmen met gas weer vele, heel veel malen meer interessant geworden.
Hebben ze weer goed over nagedacht in Den Haag
Maar meer on topic:
Met het voorstel van gisteren om gas- en stroomprijzen te bevriezen op een maximaal plafond is de hele discussie om gasloos te gaan van tafel geveegd.
Met de gestelde normen is het de optie om je huis te verwarmen met gas weer vele, heel veel malen meer interessant geworden.
Hebben ze weer goed over nagedacht in Den Haag
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39603
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, maar dat zijn niet de mensen die als eerste in de problemen komen met deze energieprijzen....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13502
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou inderdaad Daniel........ redelijk bizar.
Gas wordt na drie maanden weer de voordeligste verwarmer.
Goed verhaal......... en de grens 1200m3 en 2400kw is ook wat bizar.....
Ik zit inderdaad rond de 1200m3, maar wel op 5500kw zonder de EV.
Maar ik snap de Den Haag gedachte wel, steeds meer EV,s die worden per kilometer ook duurder dan de benzine auto.
(voor zolang deze prijzen blijven)
zeg even 1 op 5 a 6 voor de ondoordachte EV die je momenteel koopt en 1 op 15 voor de gemiddelde auto.
Wat zijn de gemiddelde EV concepten slecht bedacht, leuke auto's hoor, daar niet van, maar het slaat nergens op
Gas wordt na drie maanden weer de voordeligste verwarmer.
Goed verhaal......... en de grens 1200m3 en 2400kw is ook wat bizar.....
Ik zit inderdaad rond de 1200m3, maar wel op 5500kw zonder de EV.
Maar ik snap de Den Haag gedachte wel, steeds meer EV,s die worden per kilometer ook duurder dan de benzine auto.
(voor zolang deze prijzen blijven)
zeg even 1 op 5 a 6 voor de ondoordachte EV die je momenteel koopt en 1 op 15 voor de gemiddelde auto.
Wat zijn de gemiddelde EV concepten slecht bedacht, leuke auto's hoor, daar niet van, maar het slaat nergens op
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Je vergeet nu wel een aantal zaken:daniel1975 schreef: ↑21 sep 2022 13:44 Dat was een lelijk hok en werd volledig misbruikt. Werd gekocht voor de bijtellingkorting en vervolgens 100% benzine gereden. Je zag die dingen zelden aan een laadpaal staan.
Maar meer on topic:
Met het voorstel van gisteren om gas- en stroomprijzen te bevriezen op een maximaal plafond is de hele discussie om gasloos te gaan van tafel geveegd.
Met de gestelde normen is het de optie om je huis te verwarmen met gas weer vele, heel veel malen meer interessant geworden.
Hebben ze weer goed over nagedacht in Den Haag
Warmtepompen, zonnepanelen, laten isoleren door bedrijven, aanleg van nieuwe stroomgroepen/krachtstroom, stek gecertificeerde installateurs, etc. kennen allemaal een wachttijd van enkele maanden, soms zelf meer dan een jaar.
Mensen die in huurhuizen wonen die slecht geïsoleerd zijn hebben geen invloed op wat de verhuurder gaat doen (of beter nalaat) aan isolatie.
Niet iedereen heeft geld voor grote investeringen in de woning qua energie.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Is dat zo?
Tegenwoordig levert terug leveren na saldering niet veel meer op.
Ik krijg nog maar 9 ct terug.
Dat was 10 jr geleden nog 1 op 1 aan de kosten stroom per kWh. Toen iets van 19ct.
Tenminste, zo snel zie ik nergens meer dan die 9ct. Of mis ik ergens iets?!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13502
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
En let wel he! Met het energie plafond staan er krantekoppen dat het ruim 2000 euro scheelt.
Maar het echte verhaal is dat je ongeveer 2 tot 3x zoveel kwijt bent dan in september 2021 en alles ervoor, ook met het plafond!
Dus de echte armen hebben nog steeds een probleem.
Maar het echte verhaal is dat je ongeveer 2 tot 3x zoveel kwijt bent dan in september 2021 en alles ervoor, ook met het plafond!
Dus de echte armen hebben nog steeds een probleem.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13502
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Eens verruit, maar Raven woont volgens mij in de Ardennen en op die wegen is 300pk en een veel lichtere auto leuker.gede schreef: ↑21 sep 2022 13:08Ik vind dat de power (540 pk) het gewicht compleet opslorpt. Tenzij je op een circuit gaat racen, wat ik helemaal niet ga doen. Voor dagdagelijks gebruik een hemels goede vlotte auto.
Hier in de randstad....... doe mij met een I4 M50 oid. De enige leuke bochten zijn sommige afslagen op de snelweg in NL en alle andere leuke bochten en wegen liggen vol met verkeersdrempels.
Best of both?? Vanuit het 'eenzijdige' zicht van comfort misschien. Kijk je naar het verlagen van de CO2-uitstoot, waarvoor de dingen tenslotte toch gecreëerd zijn, dan is het complete nonsense.daniel1975 schreef: ↑21 sep 2022 13:34 Als je een hybride gebruikt zoals deze bedoelt is, is het best of both.
Mijn persoonljike situatie:
- woon-werkverkeer 35km, gelegenheid tot zeer goedkoop laden (laadpunten rechtstreeks aangesloten op de eigen WKK)
- binnen stadsomgeving waar luchtkwaliteit een issue is kun je electrisch rijden
- verre ritten en/of iets aan de trekhaak gebruik je benzine motor.
Collega van mij rijdt met zijn Passat GTE ca. 1/50 als je naar benzine kijkt.
Tuurlijk, maar die zijn wel al voor 1300.- dit jaar gecompenseerd.wasbeer2006 schreef: ↑21 sep 2022 14:01 En let wel he! Met het energie plafond staan er krantekoppen dat het ruim 2000 euro scheelt.
Maar het echte verhaal is dat je ongeveer 2 tot 3x zoveel kwijt bent dan in september 2021 en alles ervoor, ook met het plafond!
Dus de echte armen hebben nog steeds een probleem.
Ik krijg 32ct terug. Netto terugleververgoeding is voor mij ook het belangrijkste tarief bij het uitzoeken van een leverancier.
Campagnolo Ultra Dork
Zo is dat. Ik begrijp dat zo'n I4 M50 voor sommigen een droomwagen is, maar kom me niet vertellen dat dat een sportwagen (of zelfs een sportieve coupé) is. Een Mazda MX-5 is veel sportiever en ook veel leuker om echt mee te rijden.wasbeer2006 schreef: ↑21 sep 2022 14:03
Eens verruit, maar Raven woont volgens mij in de Ardennen en op die wegen is 300pk en een veel lichtere auto leuker.
Hier in de randstad....... doe mij met een I4 M50 oid. De enige leuke bochten zijn sommige afslagen op de snelweg in NL en alle andere leuke bochten en wegen liggen vol met verkeersdrempels.