Wordt een beetje WK veldrijden als je niet oppast; grote mannen die vooral op de weg rijden die "even" de WK titel komen ophalen.
Mathieu van der Poel
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Tsja. ik moet zeggen dat ik gravelrijden als vrijetijdsactiviteit helemaal snap. Maar als wedstrijd: het gaat wat langzamer dan op de weg, maar voor MTB en cross heb je nog techniek nodig, voor gravel veel minder, dus wat de toegevoegde waarde dan is? Als vrijetijdsbesteding rijd je verder weg van auto's, vaak in de natuur, dus die snap ik, maar als wedstrijdvorm voegt het niks toe imho, en is dus ook geen WK-waardig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vergeet de wielerfabrikanten niet!!!
Hele nieuwe markt die een goede impuls geeft aan het optimaal aantal fietsen = N+1
Less is bore
Heb ook vooral de indruk dat dit een commercieel initiatief vanuit de fietsenfabrikanten is. Bijna iedereen heeft nu bredere banden en schijfremmen, dus is het tijd voor een nieuw soort fiets. Ach ja, geld moet rollen en als je het kan betalen waarom niet? (ik heb voorlopig nog wel genoeg aan mijn MTB en racer)
Je kunt nooit genoeg fietsen hebben, en gravel voegt als fiets ook wel wat toe. Met de tochten, routes ed kopen mensen die fietsen vast wel. Maar of een WK daar iets aan toevoegt?daniel1975 schreef: ↑04 okt 2022 13:03Vergeet de wielerfabrikanten niet!!!
Hele nieuwe markt die een goede impuls geeft aan het optimaal aantal fietsen = N+1
Qua schouwspel: een soort wegkoers op een lager tempo omdat ze op bredere banden en een slechte ondergrond rijden. Lijkt me best wel saai...maar goed, we gaan het zien.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De echte gravelartiesten maken het onderscheid in de bochten met gravel, wie durft het snelst door de bocht op onverhard!
Stuurmanskunst en lef dus gevraagd bij het gravelen, ik vind het wel een leuke aanvulling.
Niet als bij een wegwedstrijd wachten tot op het laatste moment in een grote groep en dan de laatste km's pas echt koers.
Nee doorlopend koers en veranderd wedstrijdbeeld door onverhard, lekke banden, valpartijtjes en zeker in Veneto de hoogteverschillen!
Dat het gravelen weer nieuwe mogelijkheden voor de fietsbranche opent om de verkopen weer op te poetsen, prima toch.
Degenen die het kan betalen neemt ook een gravelfiets erbij...
Beter mee verlegen dan om verlegen!
Stuurmanskunst en lef dus gevraagd bij het gravelen, ik vind het wel een leuke aanvulling.
Niet als bij een wegwedstrijd wachten tot op het laatste moment in een grote groep en dan de laatste km's pas echt koers.
Nee doorlopend koers en veranderd wedstrijdbeeld door onverhard, lekke banden, valpartijtjes en zeker in Veneto de hoogteverschillen!
Dat het gravelen weer nieuwe mogelijkheden voor de fietsbranche opent om de verkopen weer op te poetsen, prima toch.
Degenen die het kan betalen neemt ook een gravelfiets erbij...
Beter mee verlegen dan om verlegen!
Ik zie toch weinig gelijkwaardige tegenstanders voor een VDP op het WK gravel.
Over die fietsen: jullie vergeten allemaal dat je minstens 2 gravelfietsen moet hebben om alle mogelijke parcoursen af te dekken. 1 snel(ler) model met banden tot pakweg 40-42mm en dan nog eentje voor de technische parcoursen waar vering en 50mm banden een must zijn. Eventueel nog een 3e fiets grenzend aan racegeometrie, 32-36mm bandjes voor de bijna-asfaltweg-gravelpaden, is ook nog niet al té overdreven natuurlijk.
Over die fietsen: jullie vergeten allemaal dat je minstens 2 gravelfietsen moet hebben om alle mogelijke parcoursen af te dekken. 1 snel(ler) model met banden tot pakweg 40-42mm en dan nog eentje voor de technische parcoursen waar vering en 50mm banden een must zijn. Eventueel nog een 3e fiets grenzend aan racegeometrie, 32-36mm bandjes voor de bijna-asfaltweg-gravelpaden, is ook nog niet al té overdreven natuurlijk.
Aha, n+1 geldt niet voor fietsen, maar per categorie fiets dus:bartdr schreef: ↑04 okt 2022 14:54 Ik zie toch weinig gelijkwaardige tegenstanders voor een VDP op het WK gravel.
Over die fietsen: jullie vergeten allemaal dat je minstens 2 gravelfietsen moet hebben om alle mogelijke parcoursen af te dekken. 1 snel(ler) model met banden tot pakweg 40-42mm en dan nog eentje voor de technische parcoursen waar vering en 50mm banden een must zijn. Eventueel nog een 3e fiets grenzend aan racegeometrie, 32-36mm bandjes voor de bijna-asfaltweg-gravelpaden, is ook nog niet al té overdreven natuurlijk.
het juiste aantal ATB's: n+1
het juiste aantal racefietsen: n+1
het juiste aantal tijdritfietsen: n+1
het juiste aantal gravelbikes: n+1
het juiste aantal cyclocrossers: n+1
Dat biedt perspectieven
Maar goed, waar hadden we het over? Mathieu van der Poel geloof ik.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Nah, ik heb geen gravelfiets maar heule ouwe ridley crossbow, met canti's. Als ik daarmee rem, zou ik willen dat ik zo'n hippe kekke gravelbike met schijfremmen had...
En een gravelbike schouderen met zo'n hippe frame-tas en een zwikkie bidons ertussen, is ook niet je van het.
Dus ik zeg: aparte categorie. Heeft mijn vrouw je gebeld ofzo
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.