Het werelduurrecord
Hopelijk (en waarschijnlijk.... ) laat hij zich voorlopig niet in met dit soort trivialiteiten. Werelduurrecord is leuk voor renners aan het einde van hun loopbaan.
Laat Tom ons eerst maar eens verbazen en vermaken met winst in rondes (en klassiekers?). Deze luxe hebben we (NL) al lang niet gehad.
En wat mij betreft mag hij dat rondje in Frankrijk nog jaren laten voor wat het is: een commercieel overgewaardeerd product.
Italie en Spanje zijn landen waar de nationale ronde en het fietsen nog echt leeft.
Hoewel.... starten in Israel ?????
Laat Tom ons eerst maar eens verbazen en vermaken met winst in rondes (en klassiekers?). Deze luxe hebben we (NL) al lang niet gehad.
En wat mij betreft mag hij dat rondje in Frankrijk nog jaren laten voor wat het is: een commercieel overgewaardeerd product.
Italie en Spanje zijn landen waar de nationale ronde en het fietsen nog echt leeft.
Hoewel.... starten in Israel ?????
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Op de vooravond van de aanval door Filippo Ganna dit topic maar even van onder het stof halen.
2015 Bradley Wiggins 54,526 km/u
2019 Victor Campenaerts 55,089 km/u
2022 Daniel Bigham 55,548 km/u
2022 Filippo Ganna
Op een 3-D geprinte pistefiets die, naar zijn eigen zeggen, 9 kg zou wegen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Hij zal het werelduurecord van Bigham, de ingenieur die nu mee Ganna zijn fiets heeft ontwikkeld, aanvallen op dezelfde piste als Bigham.
Grenchen in Zwitserland.
2015 Bradley Wiggins 54,526 km/u
2019 Victor Campenaerts 55,089 km/u
2022 Daniel Bigham 55,548 km/u
2022 Filippo Ganna
Op een 3-D geprinte pistefiets die, naar zijn eigen zeggen, 9 kg zou wegen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Hij zal het werelduurecord van Bigham, de ingenieur die nu mee Ganna zijn fiets heeft ontwikkeld, aanvallen op dezelfde piste als Bigham.
Grenchen in Zwitserland.
Bron: Sporza.beWachten tot 2023 was ook al geen echte optie omdat de richtlijnen rond het stuur zouden veranderen, waardoor alle inspanningen van fietsconstructeur Pinarello een maat voor niets geweest zouden zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Incl ontwikkeling valt het reuze mee. Het is een one - off, of bijna want er zijn 2 of 3 exemplaren gemaakt. Daarbij is de fiets 3D geprint -
Een two of three -off sportauto gaat wel voor € 2 of 3M weg aan de rijken op aarde.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Las net een stuk over Ganna en zijn fiets. Hij wil het uurrecord rijden met een trapfrequentie van 90. Ben heel benieuwd of dat gaat lukken. Sinds jaar en dag ligt de trapfrequentie bij de uurpogingen rond de 105. En dat is niet voor niks. Blijkbaar is dat het optimum tussen kracht en souplesse bij een uur max. We gaan het zien.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik las 96. Ik zit zelf ook liever rond 95 dan rond de 100
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik had deze gezien. https://www.indeleiderstrui.nl/wielrenn ... anden-voor
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32