53x11 schreef: ↑10 okt 2022 21:15
scottwilko schreef: ↑10 okt 2022 20:49
En toch blijf ik erbij dat €7,50 heel veel geld is voor 1 keer over een parcours van de uhr te fietsen. Indien je vaker daar komt, dan is het weer een schijntje. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een dagkaart te introduceren? Dat is in de duinen heel normaal. Dat zal ook zwartrijden voorkomen.
Ga eens een andere, willekeurige sport beoefenen op een speciaal daarvoor ingerichte locatie....
Keertje op het velodrome: 10 euro
Keertje naar de fitness: 20 euro
Keertje in het zwembad: 5 euro
Ook voor een dagkaart is 7,50 niet veel. Daarbij, met keuze uit 8 routes (RIP Hoge Ginkel
) is de kans toch niet heel klein dat je nog eens een andere route meepikt.
Bijzondere vergelijken vind ik dit.
Velodrome weet ik niet wat je daarvoor krijg, kan ik dus niet vergelijken.
Sportschool kan ik gewoon gratis een proefles doen en daarna kost het €10 per les. En dat is met begeleiding van een instructeur, dat is in mijn ogen niet te vergelijken met fietsen op semi openbaar terrein.
Zwembad en ook ijsbaan bezoek is dus voor een eenmalig bezoek goedkoper dan een rit op de mountainbike routes van de UHR.
Verder heb ik niet aangegeven dat ik geen €7,5 uit wil geven voor meerdere keren fietsen. Ik ben ook vrijwillig donateur van mtb noordwest, omdat ik regelmatig op de door hen aangelegde en onderhouden routes fiets. Plus dat ik een duinkaart voor het pwn gebied heb, aangezien ik daar ook regelmatig kom.
Ook zal de gemiddelde forum bezoeker hier iets makkelijker geld over hebben voor de hobby dan de gemiddelde fiets toerist.
En die fiets toeristen, daar gaat het om. Die worden eenmalig uitgenodigd om een rondje UHR te fietsen op de mtb. Daarvoor vind ik dat een jaarkaart overdreven is en dus ook te duur.
Maar het zal uitgezocht zijn door de organisatie dat dit te weinig voorkomt om een dagkaart in het leven te roepen.