Het "nieuwe" Puck Moonen topic
Volgens mij zijn de meeste volgers van Puck liefhebbers van grote borsten en geen potentiële koper van een sport-bh...
Dan moet je nog rekening houden net gekochte nep volgers, mensen die random op "volgen" klikken bij alles wat ze tegenkomen en dat volgers niet iedere post bekijken.
Ik denk dat onder de streep de gerichte marketing best tegenvalt, zeker bij mooie vrouwen die buiten de beautymarkt opereren.
Dan moet je nog rekening houden net gekochte nep volgers, mensen die random op "volgen" klikken bij alles wat ze tegenkomen en dat volgers niet iedere post bekijken.
Ik denk dat onder de streep de gerichte marketing best tegenvalt, zeker bij mooie vrouwen die buiten de beautymarkt opereren.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben ook geen potentiële bh-koper, maar houdt van fietsen (factor), heb daar kleding voor nodig (maap) en lust ook graag koffie. En op reis vind ik ook leuk. En ik haat katten, maar die zijn volgens mij niet gesponsord
Dus volgens mij is er redelijk wat voor mij dat me zou kunnen beïnvloeden.
Dus volgens mij is er redelijk wat voor mij dat me zou kunnen beïnvloeden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik zie het probleem niet: onze hele maatschappij zit vol marketing en manieren om ons te verleiden. Niets nieuws onder de zon. Deze manier van marketing sluit alleen wat beter aan op andere (lees jongere) doelgroepen.
Overigens vermoed ik dat die merken zelf best wel goed beseffen wat wel en wat niet voor hen werkt. Verder vind ik dat er best wel wat pluspunten aan deze nieuwe manier zitten: ik kijk bijvoorbeeld nu al uit naar de film van Fernwee/RBC over de badlands. Daar zit een grote commerciële onderstroom in, en zou, misschien, zonder die bedrijven niets eens mogelijk geweest zijn. En werkt het? Denk het wel. Ik kijk met extra belangstelling naar de gear die zij gebruiken……
Overigens vermoed ik dat die merken zelf best wel goed beseffen wat wel en wat niet voor hen werkt. Verder vind ik dat er best wel wat pluspunten aan deze nieuwe manier zitten: ik kijk bijvoorbeeld nu al uit naar de film van Fernwee/RBC over de badlands. Daar zit een grote commerciële onderstroom in, en zou, misschien, zonder die bedrijven niets eens mogelijk geweest zijn. En werkt het? Denk het wel. Ik kijk met extra belangstelling naar de gear die zij gebruiken……
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ach, wij "ouderen" klagen over de influencers en over wat zij al dan niet gesponsord krijgen.
Maar in de tussentijd kijken we wel naar diverse programma's op tv waar de presentatoren ook allemaal kleding dragen van -of hun persoonlijk -of de sponsor van het programma.
Niets nieuws onder de zon dus.
Maar in de tussentijd kijken we wel naar diverse programma's op tv waar de presentatoren ook allemaal kleding dragen van -of hun persoonlijk -of de sponsor van het programma.
Niets nieuws onder de zon dus.
En vooral een redelijk deel onderwaardering van hoeveel werk in zoiets kruipt. Eerst moet je er al geraken en dan moet je ook nog de hele tijd relevant blijven, wat ook kan betekenen dat je dingen moet gaan doen die je niet per definitie zo leuk vindt als hetgene waar je populair mee werd (een voorbeeld zijn de powerlifting youtube kanalen waar er plots ook meer focus komt op lopen)
Verbazend dat mensen dom zijn als ze zich laten beïnvloeden door 'een graatmager egocentrisch' poppetje. Uiteindelijk is er geen verschil in principe met de werking van reclame. Het label dom vinden is dan een rationalisatie en met wat je dom vindt (en dat ook uitdrukt) determineer je jezelf (of tracht je dat te doen). Lees Kahneman/Tversky, en dan heb ik het niet over het deel 'priming' wat in een ver verleden opgang maakte in de reclamewereld.daniel1975 schreef: ↑10 okt 2022 12:55 Ik volg ze ook niet, maar zit mij er wel over te verbazen hoeveel domme mensen er zijn die daar zo in mee gaan en zich laten beinvloeden door een graatmager egocentrisch poppetje waar de reclame vanaf druipt.
d..........
(ook verklarend voor bijvoorbeeld actuele zaken als Elizabeth Holmes en Sorokin kunnen gebeuren)
Iemand die er op sterven na dood uitziet vanwege haar stijl van leven volgen omdat je geïnteresseerd bent in een gezonde levensstijl, is gewoon dom.
Natuurlijk doen ook de intelligentste mensen soms domme dingen en zijn dom en slim relatieve begrippen maar zelfs als je heel ruimhartig met het begrip omgaat, kan ik er niks anders van vinden.
Natuurlijk doen ook de intelligentste mensen soms domme dingen en zijn dom en slim relatieve begrippen maar zelfs als je heel ruimhartig met het begrip omgaat, kan ik er niks anders van vinden.
Campagnolo Ultra Dork
Deze manier van oordelen vind ik behoorlijk dom klinken
De meest intelligente mensen kunnen de domste dingen doen. Hier druipt toch een groot gebrek aan zelfinzicht van af, samen met weinig begrip van je eigen valkuilen.
De meest intelligente mensen kunnen de domste dingen doen. Hier druipt toch een groot gebrek aan zelfinzicht van af, samen met weinig begrip van je eigen valkuilen.
Ik snap vooral niet waarom keer op keer benadrukt moet worden dat 'ik volg ze niet want ik val niet voor zulke methodes'.
Als je dat telkens opnieuw moet benadrukken, is dat een manier om jezelf te profileren. En haal je voor een deel je eigenwaarde uit anderen kleineren. Je mag het een dom wicht vinden maar waarom telkens opnieuw herhalen?
Dat begint na een tijd wat patserig worden. Kijk eens hoe ik kritisch ik wel ben. Ik laat me niet vangen.
En daar vind ik dan weer het mijne van.
Als je dat telkens opnieuw moet benadrukken, is dat een manier om jezelf te profileren. En haal je voor een deel je eigenwaarde uit anderen kleineren. Je mag het een dom wicht vinden maar waarom telkens opnieuw herhalen?
Dat begint na een tijd wat patserig worden. Kijk eens hoe ik kritisch ik wel ben. Ik laat me niet vangen.
En daar vind ik dan weer het mijne van.
Het is een eerder 'ik volg ze niet en/dus* ik val niet voor zulke methodes'.
(* kies er één uit)
Als je een interview geeft waarin je aangeeft wat er allemaal misging en als ik zie dat dat allemaal makkelijk te tackelen probleempjes waren, dan mag ik daar het mijne van vinden.
Verder is het vooral geklaag over beoordeeld worden op je uiterlijk, afgewisseld met semipikante reclamefoto's.
Noem mij dan nog een reden op om de mediaoptredens van zo iemand serieus te nemen?
(* kies er één uit)
Als je een interview geeft waarin je aangeeft wat er allemaal misging en als ik zie dat dat allemaal makkelijk te tackelen probleempjes waren, dan mag ik daar het mijne van vinden.
Verder is het vooral geklaag over beoordeeld worden op je uiterlijk, afgewisseld met semipikante reclamefoto's.
Noem mij dan nog een reden op om de mediaoptredens van zo iemand serieus te nemen?
Campagnolo Ultra Dork
- ophetkantje
- Forum-lid
Ik neem het hele internet niet al te serieus, scheelt een hoop. En Puck vind ik wel leuk om naar te kijken, puur als vermaak en ja ik denk er het mijne van, maar zie haar liever dan een treinongeluk. En sinds Puck MAAP draagt valt het me op dat ik daar arm en beenstukken van heb, gekocht bij de LBS voor Puck het droeg. Nu hoop ik dat ik er ook goed uit zie als ik die dingen aan doe
Ach, ik zeg ook maar wat
Niemand moet haar serieus nemen.Ernie C. schreef: ↑13 okt 2022 10:44 Het is een eerder 'ik volg ze niet en/dus* ik val niet voor zulke methodes'.
(* kies er één uit)
Maar ikzelf heb niet de behoefte om telkens opnieuw duidelijk te maken dat ik bepaalde mensen niet volg of kan appreciëren. Die laat ik gewoon links liggen. Er is al genoeg negativiteit in het leven (en op dit forum)