Mathieu van der Poel
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik denk nog steeds dat die jongen naar een andere ploeg moet en een stuk extra (andere) begeleiding nodig heeft.
Geen keuzes maken, foutjes/tegenslagen; ik snap wel dat de mentale tank leeg raakt. Ga focussen, help die jongen daarmee en laat hem op gestructureerde wijze iets doen wat hij leuk vindt. Dan komen bij renners van zijn caliber de resultaten "vanzelf".
Geen keuzes maken, foutjes/tegenslagen; ik snap wel dat de mentale tank leeg raakt. Ga focussen, help die jongen daarmee en laat hem op gestructureerde wijze iets doen wat hij leuk vindt. Dan komen bij renners van zijn caliber de resultaten "vanzelf".
Less is bore
Ik denk juist dat hij dit jaar teveel "geleefd" is en dat hij terug moet naar het plezier.
Dan maar geen grote ronde.
Lekker gaan crossen deze winter.
Een leuk voorjaar rijden die hij zelf wilt.
En als hij van de zomer wil MTB'en, lekker laten doen.
De resultaten zullen dan, denk/hoop ik, vanzelf weer komen en dan zijn de sponsors ook blij.
Dan maar geen grote ronde.
Lekker gaan crossen deze winter.
Een leuk voorjaar rijden die hij zelf wilt.
En als hij van de zomer wil MTB'en, lekker laten doen.
De resultaten zullen dan, denk/hoop ik, vanzelf weer komen en dan zijn de sponsors ook blij.
Gelukkig volgend jaar bij Alpecin wat versterkingen die hopelijk ook een deel van de last om te presteren als ploeg mee kunnen dragen. Het moet verschrikkelijk zwaar zijn om het enige boegbeeld van een ploeg te zijn. Zeker met een ploegleider als Roodhooft die dan ook niet bepaald een grijze muis is.daniel1975 schreef: ↑13 okt 2022 12:21 Ik denk nog steeds dat die jongen naar een andere ploeg moet en een stuk extra (andere) begeleiding nodig heeft.
Daarbovenop hebben we in het verleden vaak genoeg gezien dat hij op zijn best is als het op een speelse, sportieve manier kan. De druk van moeten presteren ombuigen naar een motivator is iets wat hem niet zo goed ligt (en dat is helemaal geen schande).
Enig boegbeeld? Louter op basis van de koppen in de populaire pers snap ik wat je zegt, maar op basis van de resultaten van de ploeg de afgelopen 2 seizoenen zou ik dit niet zo stellen. Die ploeg is in de breedte toch al redelijk goed uitgebouwd voor een groot deel van de wedstrijden.
Mathieutje is toch inmiddels wel Mathieu geworden. En dan mag je m.i. toch echt iets meer verwachten van een dergelijk boegbeeld dan alleen maar “een beetje doen wat ie leuk vind”. Een volwassen kerel, met zijn salaris…… Ik sluit me maar bij @Daniel1975 aan.
Op vlak van waarde voor de sponsoren, waar het eigenlijk ook om draait in de sport, is hij in mijn ogen toch wel echt het boegbeeld van die ploeg. Er zijn er een paar in die ploeg die de kans hebben om daar wat bij in de buurt te komen, maar zo ver zijn ze volgens mij nog niet.
Alpecin heeft meerdere ritten gewonnen in de 3 grote rondes, en het was niet Mathieu.bartdr schreef: ↑13 okt 2022 16:03Op vlak van waarde voor de sponsoren, waar het eigenlijk ook om draait in de sport, is hij in mijn ogen toch wel echt het boegbeeld van die ploeg. Er zijn er een paar in die ploeg die de kans hebben om daar wat bij in de buurt te komen, maar zo ver zijn ze volgens mij nog niet.