Nee, alleen dat vredestein niet reageert (nl/be/usa verdelers geprobeerd) en mantel een antwoord stuurde dat geen antwoord was ihkv "sommige banden, velgen, misschien wel, misschien niet, vraag de velgfabrikant maar". Toen heb ik 't maar gelaten.timovdl schreef: ↑10 aug 2022 12:38De Aventura stond inderdaad op het lijstje, maar ik ben niet zeker of deze compatibel gaan zijn met hookless velg.
Iemand daar ervaring mee?
Het grote gravelbanden topic
Fietsmaatje rijdt al een paar seizoenen met die banden op zijn Zip 303S zonder problemen.
Aangezien de achterband maar lucht bleef verliezen, deze namiddag eens de band van de velg gehaald. Alles netjes gepoetst, en terug gemonteerd. Alles leek nadien goed te gaan, maar toen merkte ik op dat er een probleem was met het ventiel. Daar verschenen blaasjes bij de zeepsop test. Hoe hard ik het ventiel ook aandraaide, er bleef lucht vrijkomen. Dan maar andere ventielen geplaatst. Op het eerste gezicht (na een paar uren) geen noemenswaardig drukverlies.
Voor het eerst de Milkit booster gebruikt, en dat is toch handig. Tot ±9 bar druk in de booster, en dan alles in één keer in de band. Dat plopte lekker ... En dan nadien sealant bijvullen met spuiten (eerst alle lucht uit de band laten, want anders zit je onder de latex).
Voor het eerst de Milkit booster gebruikt, en dat is toch handig. Tot ±9 bar druk in de booster, en dan alles in één keer in de band. Dat plopte lekker ... En dan nadien sealant bijvullen met spuiten (eerst alle lucht uit de band laten, want anders zit je onder de latex).
Zweten met Teravails is trouwens niet mijn ervaring. Ze blijven bij mij juist altijd goed en lang op druk. Dat had ik bijvoorbeeld met Ere Research banden niet. Tussendoor even 2500km mee gereden, maar lekten veel lucht langs de velgrand. Dacht dat die vlotter zouden lopen op asphalt, maar voelde dat niet echt. Toen weer mijn gebruikte Teravails gemonteerd.
Met zowel de Cannonballs als de Washburns positieve ervaring, Light&Supple versie.
Afgelopen weekend Dirty Boar gereden (165km ride) in de Ardennen. Miste soms wel wat grip voor op de Washburns. (ik had een die voor gelegd). Maar al met al een goede combi, al zou ik met een nieuwe Cannonball deze voor leggen en achter de Washburn. Cannonball die achter ligt heeft al 6000km gezien als achterband, maar kan er nog best op doorfietsen. Voornamelijk asphalt voor woon werk, maar ook regelmatig een gravelritje. Met mijn racefietsbanden doe ik niet zo lang.
Veel lekke banden gezien tijdens Dirty Boar, maar gelukkig ben ik gespaard gebleven van dat leed. Wel een biba moeten vervangen bij een mn fietsmaatje met Schwalbes en niet tubeless.
Vraagje over lekbestendigheid.. ik heb in 400 km offroad al 3x lek gereden (voor). 3x een klein miezerig scherp puntje van een plant (denk ik). Ik rijd niet overdreven lage druk (meestal 3 bar) en vooral in de randstad waar de onverharde paden veel worden bereden. Er zit een WTB Nano (40 mm) op.
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Tubeless? Zo niet dan zou ik dat eerst proberen. De WTB Nano blinkt volgens bicycle rolling resistance niet uit in lekbestendigheid, als het dezelfde is die ze daar getest hebben. Ik heb zelf nog niet lek gereden offroad (Vittoria Dry en Pirelli Cinturato M), tenminste niet wat de sealent niet kon oplossen, afkloppen.
Off road zeker tubeless.
Zelfs met m'n wegbandjes ga ik regelmatig (licht) offroad en nog nooit lek gereden.
Zelfs met m'n wegbandjes ga ik regelmatig (licht) offroad en nog nooit lek gereden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18 mar 2016 20:49
Goedemorgen iedereen,
Ik heb een vraagje.
In t nieuwe jaar verwacht ik een nieuwe woon/werk-fiets te hebben.
Tot die tijd gebruik ik mijn gravelbike als woon/werk fiets.
Maar twijfel over de bandenkeuze.
Kies ik:
A- voor een brede raceband (bijvoorbeeld Continental 4-seasons)
B- voor een typische gravelband met vlak lopend oppervlak (van WTB bijvoorbeeld)
Het is voornamelijk asfalt wat ik rij (woon wel in de polder, veel modder/troep op de weg)
Voor m'n gravel-tochtjes heb ik al banden met nopjes.
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje.
In t nieuwe jaar verwacht ik een nieuwe woon/werk-fiets te hebben.
Tot die tijd gebruik ik mijn gravelbike als woon/werk fiets.
Maar twijfel over de bandenkeuze.
Kies ik:
A- voor een brede raceband (bijvoorbeeld Continental 4-seasons)
B- voor een typische gravelband met vlak lopend oppervlak (van WTB bijvoorbeeld)
Het is voornamelijk asfalt wat ik rij (woon wel in de polder, veel modder/troep op de weg)
Voor m'n gravel-tochtjes heb ik al banden met nopjes.
Alvast bedankt!
Ik heb de Vredestein Aventura bandjes (38) op mijn gravel liggen. En ik kan hiermee best hard doorrijden op gewone wegen, en ook off-road heb ik heb genoeg grip. Zodra er veel modder is, voel ik de band wel wat glijden. Maar dat heb je met de meeste banden.