Garmin Varia bike radar ja of nee
Gisteren in het donker naar mijn werk gefietst.
En twee totaal verschillende reacties van medefietsers gekregen op mijn varia.
Eerst iemand die hem geweldig vod, met name dat hij feller ging branden naarmate hij dichter bij kwam.
Vervolgens iemand die mij inhaalde en mij drie keer best wel agressief toesnauwde dat ik een "verdomd irritant achterlicht" had....
Mijn achterlicht stond gewoon aan, dus niet op knipperen.
Ik ben er in elk geval heel blij mee; ik fiets een heel stuk over een slecht verlichte dijk met relatief veel autoverkeer.
In het verleden gaf mij dat altijd een onveilig gevoel, maar nu heb ik toch wat meer controle bij achteropkomend autoverkeer.
En twee totaal verschillende reacties van medefietsers gekregen op mijn varia.
Eerst iemand die hem geweldig vod, met name dat hij feller ging branden naarmate hij dichter bij kwam.
Vervolgens iemand die mij inhaalde en mij drie keer best wel agressief toesnauwde dat ik een "verdomd irritant achterlicht" had....
Mijn achterlicht stond gewoon aan, dus niet op knipperen.
Ik ben er in elk geval heel blij mee; ik fiets een heel stuk over een slecht verlichte dijk met relatief veel autoverkeer.
In het verleden gaf mij dat altijd een onveilig gevoel, maar nu heb ik toch wat meer controle bij achteropkomend autoverkeer.
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hij is wel heel fel, zeker in het donker zet ik hem minder fel.
In daglicht in het buitenland zet ik hem wel op fel.
Maar inderdaad, als iets de innovatie prijs verdient in het jaar dat het uitkwam is dit het wel.
Ik vraag me af wat ik eerder zou invoeren een passieve veiligheids plicht (helm) of deze actieve. Ik ga voor de radar!
En andersom zou het in bv een auto interessant zijn het andersom te doen, waarschuwen voor (veel) langzamer verkeer.
In daglicht in het buitenland zet ik hem wel op fel.
Maar inderdaad, als iets de innovatie prijs verdient in het jaar dat het uitkwam is dit het wel.
Ik vraag me af wat ik eerder zou invoeren een passieve veiligheids plicht (helm) of deze actieve. Ik ga voor de radar!
En andersom zou het in bv een auto interessant zijn het andersom te doen, waarschuwen voor (veel) langzamer verkeer.
Je zet hem minder fel, doe je dat door hem op "peloton" te zetten?wasbeer2006 schreef: ↑27 okt 2022 13:02 Hij is wel heel fel, zeker in het donker zet ik hem minder fel.
In daglicht in het buitenland zet ik hem wel op fel.
Maar inderdaad, als iets de innovatie prijs verdient in het jaar dat het uitkwam is dit het wel.
Ik vraag me af wat ik eerder zou invoeren een passieve veiligheids plicht (helm) of deze actieve. Ik ga voor de radar!
En andersom zou het in bv een auto interessant zijn het andersom te doen, waarschuwen voor (veel) langzamer verkeer.
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja omdat ze hem allemaal in de aanbieding hebben maar de prijs het jaar door wat meestal tussen de 170 en 200