't mooie weer en de dure brandstof (plus evt. zakelijke voordelen (lease) voor sommigen).i-mac schreef: ↑26 aug 2022 13:07Ik heb dit zelf nog niet voor gehad. Wel merk ik op dat er in de regio van Brugge zeer veel speed-pedelec fietsers zijn bijgekomen de laatste maanden.
Daar zal het mooie weer voor veel tussen zitten. Benieuwd hoeveel er zullen verder rijden als het weer wat minder wordt.
Gevallen in 2022
Time is (almost) on my site, 2 more days
Dank jullie wel voor de beterschapswensen!
Goeie tip @I-Mac! Ik zal in het vervolg in ieder geval ook even checken of de persoon bij wie ik aanhaak het goed vindt. Over het algemeen vinden de mensen op speed-pedelecs het wel prima. Die op opgevoerde e-bikes blijkbaar niet...
Goeie tip @I-Mac! Ik zal in het vervolg in ieder geval ook even checken of de persoon bij wie ik aanhaak het goed vindt. Over het algemeen vinden de mensen op speed-pedelecs het wel prima. Die op opgevoerde e-bikes blijkbaar niet...
Ja bizar, maar ik reed er zelfs iets van 1,5 tot 2 meter achter. Alleen wijk maar eens echt uit met zo/n snelheid.
Succes! Ik hoop inderdaad dat het meevalt en een operatie niet nodig zal zijn.Wout88 schreef: ↑26 aug 2022 12:03Helaas mag ik zelf vanmiddag ook weer terug naar de chirurg. Bij ongeval in 2021 de pols gebroken en na aanhoudende klachten een controle gevraagd. Blijkt dat de breuk verzakt is en er een scheefstand is. Vanmiddag krijg ik behandelopties te horen. Hopelijk valt het mee.
En weer twee maandjes verder.Theo V schreef: ↑18 aug 2022 15:49Nu 17 weken geleden dat ik mijn "ongelukje" heb gehad en net weer voor controle teruggeweest in het ziekenhuis.Theo V schreef: ↑20 apr 2022 07:55 Sinds gisterenmiddag hoor ik ook bij de 'echte' wielrenners.
Geheel door mijn eigen schuld frontaal op een auto geklapt.
En daarbij mijn sleutelbeen gebroken.
Van wat ik gezien heb aan mijn fiets is het voorwiel bedankt.
De rest zie ik morgen pas, dan wordt hij thuis gebracht.
Nu met veel spierpijn thuiszitten.
Niet mijn favoriete bezigheid.
De foto liet zien dat het nog niet geheeld is.
De dokter zegt dat dit soms wel tot 9 maanden kan duren.
Ze zag wel wat verbetering en aangezien ik er weinig last van heb is de volgende controle over 2 maanden.
Hoewel weinig last is het wel vervelend dus ik hoop dat die verbetering doorzet.
Een half jaar na het ongeval is de boel nog steeds niet geheeld.
Aangezien ik er nu minimaal last van heb hoef ik niet meer terug naar het ziekenhuis.
Alleen als de klachten verergeren moet ik contact opnemen.
Op zich heb ik daar geen probleem mee maar ik ben toch wel nieuwsgierig wanneer het helemaal geheeld is.
Even puur uit nieuwsgierigheid, waar zit de breuk precies? Want volgens mij zie ik meer een ac luxatie. Heb je ook een bobbel bovenop je schouder?Theo V schreef: ↑19 okt 2022 09:51En weer twee maandjes verder.Theo V schreef: ↑18 aug 2022 15:49Nu 17 weken geleden dat ik mijn "ongelukje" heb gehad en net weer voor controle teruggeweest in het ziekenhuis.Theo V schreef: ↑20 apr 2022 07:55 Sinds gisterenmiddag hoor ik ook bij de 'echte' wielrenners.
Geheel door mijn eigen schuld frontaal op een auto geklapt.
En daarbij mijn sleutelbeen gebroken.
Van wat ik gezien heb aan mijn fiets is het voorwiel bedankt.
De rest zie ik morgen pas, dan wordt hij thuis gebracht.
Nu met veel spierpijn thuiszitten.
Niet mijn favoriete bezigheid.
De foto liet zien dat het nog niet geheeld is.
De dokter zegt dat dit soms wel tot 9 maanden kan duren.
Ze zag wel wat verbetering en aangezien ik er weinig last van heb is de volgende controle over 2 maanden.
Hoewel weinig last is het wel vervelend dus ik hoop dat die verbetering doorzet.
Een half jaar na het ongeval is de boel nog steeds niet geheeld.
Aangezien ik er nu minimaal last van heb hoef ik niet meer terug naar het ziekenhuis.
Alleen als de klachten verergeren moet ik contact opnemen.
Op zich heb ik daar geen probleem mee maar ik ben toch wel nieuwsgierig wanneer het helemaal geheeld is.
De breuk zit aan de binnenzijde van het sleutelbeen.
Er zit dan ook een bobbel net schuin boven het borstbeen.
Ik ben/was onder behandeling hier in het "burger"-ziekenhuis.
Toevallig was ik een tijdje terug in ons militair hospitaal en heb ik mijn breuk ook besproken met de chirurg waar ik een afspraak mee had.
Ook hij zei tegen mij dat dit gewoon moest genezen.
En dat de plek van de breuk ook zeer moeilijk te fixeren was.
Zoals ik al zei; ik vind het allemaal wel prima, ik ben alleen nieuwsgierig wanneer het weer aan elkaar zit.
Als voormalig röntgenlaborant kan ik bevestigen dat dit een suboptimale foto van de clavicula (sleutelbeen) betreft. Het is de de laborant hier niet gelukt de clavicula vrij te projecteren. Overprojectie van een halsrib? Ook de foto van een foto op een scherm helpt niet
Het komt bet wel precies ben ik achter gekomen. Ik heb in mei dit jaar een AC Luxatie opgelopen en de foto die werd genomen werd niets gezien over een breuk in een rib (die achter het schouderblad zat). Ik kreeg toch wel veel last van mijn rib bij liggen en hoesten en gaf dat 2 weken later bij controle ook aan. Zij nog eens goed naar de foto kijken en ja...toch een breukje er in..Rubik schreef: ↑20 okt 2022 13:38 Als voormalig röntgenlaborant kan ik bevestigen dat dit een suboptimale foto van de clavicula (sleutelbeen) betreft. Het is de de laborant hier niet gelukt de clavicula vrij te projecteren. Overprojectie van een halsrib? Ook de foto van een foto op een scherm helpt niet
Breuk was mooi recht en hadden ze toch niets aan kunnen doen, maar je ziet met zo'n foto snel wat over het hoofd.