TCR of EVO ... en praatjes van de fietsenmaker?
-
- Forum-lid HC
Zoals Ibooij als aangeeft.
Een fiets waar je goed op zit is de rijdersfiets. In het rijden zitten verschillen.
De vraag is wat je fijn vind. En als iets past hoeft het nog niet je maat te zijn, een aantal collega,s van mij denken dat soms
Een discussie houden wat de betere auto is, dat is puur persoonlijk.
Ook daar geld dan een goede zitpositie de eerste stap is.
Een fiets waar je goed op zit is de rijdersfiets. In het rijden zitten verschillen.
De vraag is wat je fijn vind. En als iets past hoeft het nog niet je maat te zijn, een aantal collega,s van mij denken dat soms
Een discussie houden wat de betere auto is, dat is puur persoonlijk.
Ook daar geld dan een goede zitpositie de eerste stap is.
-
- Forum-lid
Had Cube nooit op mijn netvlies, maar inderdaad. Deze (https://www.cubestores.nl/cube-agree-c6 ... m/57820050) is 3599 euro, Ultegra, carbon wielen, leuke fiets. Flink verschil in prijs met met mijn twee tweede keuzes (zie openingspost) en zeker met mijn eerste keus, die overigens nergens te koop is: https://www.specialized.com/nl/nl/aetho ... 747-199442 (7000 euro). Dit laatste verschil is wel heel groot ... 3400 euro!
De Aethos heeft duurdere wielen dan de Cube en het gewicht is lager. Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen het frame van de Cube en van de Aethos?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En waarom vergelijk je de te dure Atheos met een veel goedkopere Cube?
Als je een even dure Cube mee in je vergelijking neemt zal je merken dat de Cube vel beter is afgemonteerd en een frame heeft waar ook de profs wedstrijden op winnen.
Als je een even dure Cube mee in je vergelijking neemt zal je merken dat de Cube vel beter is afgemonteerd en een frame heeft waar ook de profs wedstrijden op winnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Het is natuurlijk niet altijd eerlijk om appels met peren te vergelijken. Aan de andere kant: de Aethos heeft een carbon frame en carbon wielen, is afgemonteerd met Ultegra DI2. De Cube ook. Toch kost de één het dubbele van de andere. Ik vroeg me af waar dat in zit. In ieder geval zijn de wielen van de Aethos beter (Roval C38). Maar het frame dan ..? Rechtvaardigt dat echt die paar duizend meer ..? Je zegt het zelf al in je antwoord, "de te dure Aethos", ik denk dat dat heel erg waar is.
Ik kan 'm betalen, die Aethos (echter: nergens te koop in mijn maat), maar toch kies ik voor een andere optie. Ik ga nog een keer langs de Giant-winkel en ook langs een winkel waar ze C'dale hebben (maar wel een andere dan die van de 'rijders-fietsen'). Ik ga ook nog even bij Cube kijken. Een ander forumlid gaf me de tip voor de Agree, heb ik als 'dark horse' aan mijn lijstje toegevoegd. En dan bestellen. Hopelijk in het voorjaar op de nieuwe fiets!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In de SL zitten Carbon Newman wielen.
En in het geval van de Fulcrums, die zijn niet slecht hoor.
Waarom zouden de Roval's beter zijn dan de Fulcrums of Newman wielen?
En in het geval van de Fulcrums, die zijn niet slecht hoor.
Waarom zouden de Roval's beter zijn dan de Fulcrums of Newman wielen?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zucht, moet ik het nu weer uitleggen: Specialized is een rijdersfiets! Dss dat merk je als rijder wel!! De FM van WiebeWiebe heeft het nog zo gezegd...jammer hoor
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
De verschillen in afmontage zijn er wel: die cube zal vast beter afgemonteerd zijn. Maar eerlijk gezegd zijn de verschillen daarin ook marginaal. Die betere afmontage ga je op dat niveau ook niet echt merken, net als het gewicht. Van 12 naar 9 kilo merk je, van 6500 naar 6400 gram echt niet (je hebt een 61 nodig dus heel erg licht zal je ook niet wezen, is een gok). Vanuit dat perspectief moet je denk ik dan ook gaan kijken naar wat je mooi vindt: als looks je weinig doen, koop je de best specs. Doen de looks je veel, koop je de mooiste (die nog steeds heel goed is). En in deze prijsklasse koop je geen slechte fiets: hoogstens een mooiere of fractioneel betere...
-
- Forum-lid
Ik ben 1,98 en 89 kg (BMI is dan 22,7). Niet slecht voor een oude kerel van 55 .. als je het mij vraagt. Maar idd een 61, 62 of XL, bij sommige merken XXL. Afstand van het hart van het bracket tot bovenkant zadel 85 cm.
(Heb een oude stationsfiets van Gazelle met framehoogte 65 cm. )
Shit ja, vergis ik me weer . Maar toch twijfel ik of Specialized een echte rijders fiets is of toch juist een loper(s) fiets
Neeeeheeee, het is een specialized (ze hebben het er potdikkie nog opgezet voor je) en dus is het een rijdersfiets. De FM van WiebeWiebe zegt het toch: een Specialized is een rijdersfiets, dus ook zonder pedalen. Duh! Zo jammer dit!
Edit: overigens 1150 euro voor een speelgoedfietsje, dan ben je ook niet helemaal fris in je bol denk ik. Vroeger had ik er een van 24 euro 95 van pisbakkenstaal voor mijn kinderen, veel lol van gehad.
Edit: overigens 1150 euro voor een speelgoedfietsje, dan ben je ook niet helemaal fris in je bol denk ik. Vroeger had ik er een van 24 euro 95 van pisbakkenstaal voor mijn kinderen, veel lol van gehad.