Cervélo
Weet je ook tot welke lengte de S geschikt is?
-
- Forum-lid HC
Ikzelf heb een bblengte van 79,5cm, wanneer je een 54 neemt dan wordt die te lang voor haar, dan gaat ze te gestrekt zitten of je gaat een hele korte stuurnok moeten gebruiken....
Tot ong. 1.76m ga je op een S nog uitkomen.
Tot ong. 1.76m ga je op een S nog uitkomen.
Ik heb ongeveer gelijke lichaams maten. Ik heb iets meer bbl.
Ik zou zelf de 54 passen met 8mm onder het stuur en 90mm stuurpen
De 51 zou ik ook passen met een110stuurpen en 3cm spacers
Bij de 54 zou ik iets minder setback in de zadelpen wensen,er zijn al bijna geen 25mm setback pennen meer, ik denk dat cervelo ook 15 mm gebruikt,
Ow ja en een stuur reach van ongeveer 70mm, niet zo n lange als die van trek.
Maar goed in the end, dit geldt voor mij, kan best dat als je dochter iets kortere armen heeft en super lenig is en dus beter op de 51 past. Ik heb een drop van 10cm en ben dus gemiddeld lenig. Maar wil je meer drop dan kan je dat bijna niet verzorgen met een 54, Kan je er niet eentje proef rijden?
Heeft ze nu ook een koersfiets die goed past. Een fiets huren voor een paar dagen en daarna een bikefit?
Bij de 54 zou ik iets minder setback in de zadelpen wensen,er zijn al bijna geen 25mm setback pennen meer, ik denk dat cervelo ook 15 mm gebruikt,
Maar goed in the end, dit geldt voor mij, kan best dat als je dochter iets kortere armen heeft en super lenig is en dus beter op de 51 past. Ik heb een drop van 10cm en ben dus gemiddeld lenig. Maar wil je meer drop dan kan je dat bijna niet verzorgen met een 54, Kan je er niet eentje proef rijden?
Heeft ze nu ook een koersfiets die goed past. Een fiets huren voor een paar dagen en daarna een bikefit?
Ik val bij enorm veel merken tussen 2 maten in,
Canyon met de vorige ulti zou een s passen, net als bij ridley
Colnago met een 50s
Pinarello met een 53 is aan de grote kant
Ik heb wel een cervelo54 gepast en gereden op mijn maten afgesteld,maar dat was geen match
Canyon met de vorige ulti zou een s passen, net als bij ridley
Colnago met een 50s
Pinarello met een 53 is aan de grote kant
Ik heb wel een cervelo54 gepast en gereden op mijn maten afgesteld,maar dat was geen match
We gaan zondag even proefrijden op een S maat 52.TKMP schreef: ↑26 okt 2022 19:45 Ik heb ongeveer gelijke lichaams maten. Ik heb iets meer bbl.
Kijken hoe ze daar op zit.
-
- Forum-lid
Even een technische vraag. Mijn S2 is op het moment uitgerust met een rotor crankstel. Er zit een minimale slag in die crank, waardoor de kettingbladen een beetje wiebelen. De trapaslagers zijn aan vervanging toe. Mooi moment om ook het crankstel te vervangen. Graag zou ik wisselen naar een ultegra-crankstel. Klopt het dat ik dan deze trapas nodig heb: https://www.bike24.de/p1223544.html?sou ... d62442a20c
Beschrijving is wat vaag, vandaar mijn twijfels...
Beschrijving is wat vaag, vandaar mijn twijfels...