Ik zou zeggen gewoon proberen, zolang er geen hoge druk op staat zou dat best kunnen werken. Zelf heb ik inmiddels al een aantal malen een klodder Bison Rubber Repair tot volle tevredenheid in mijn 25mm tubelessbanden (tot 6,5bar) gebruikt. Heb dat ook in het tubeless topic al aangegeven, maar men blijft toch plakkers gebruiken, wat ook werkt, daar niet van.i-mac schreef: ↑27 okt 2022 17:15Dan ga ik die kopen. Ik heb de band nog eens bekeken, en het is echt maar een klein gaatje. Toch vreemd dat de latex (Squirt met beadblocks) zijn werk niet doet. Ik heb de band met het gaatje naar onderen gezet, maar de latex bleef minimaal uit het gaatje komen. Ik heb de band eraf gehaald, en ik was wel verbaasd dat er nog zo weinig latex in zat.havana schreef: ↑27 okt 2022 15:37 Ik gebruik die van TipTop en heb daar al best wel wat banden mee kunnen redden (ook van fietsmaatjes).
https://www.bike-discount.de/en/rema-ti ... ysQAvD_BwE
Ik heb hier thuis een potje Rema Tip Top Solutie vulkaniseervloeistof staan. Zou ik het gaatje hiermee gestopt krijgen? Zonder plakker wel te verstaan. Of zou dit in conflict komen met de latex?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shop ... V&usqp=CAE
Het grote gravelbanden topic
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik had hier nog die bison liggen, dus een klodder op het gaatje gemikt. Mag nu een nachtje drogen, en morgen dan de band weer monteren en vullen met latex. Wordt vervolgd … En dank voor de tips.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Das opzich wel een goed idee, rubber lijm.
Soms vraagt een mens zich waarom je een bepaald stuk gereedschap in huis hebt gehaald. Ik heb zo'n Milkit booster, om de tubeless banden makkelijk te laten ploppen. Maar je raadt het al, na één keer is de kop al stuk. En dat alleen al vervangen kost maar liefst €30. Intussen staan her en der op het internet al de nodige besprekingen, en die kop blijkt een zeer teer iets te zijn. Dat wordt het dus niet (meer).
Dus dan maar kijken voor een kleine compressor. Maar welke?
Dus dan maar kijken voor een kleine compressor. Maar welke?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Daar is in het tubeless topic al een aardig boompje over opgezet.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb zoiets, al 15 jaar. Ander merk Gude, maar volgens mij is het hetzelfde, ziet er ook zo uit tot aan de knoppen.
Inderdaad veel over geschreven, maar ik vind het inmiddels onmisbaar, gisteren nog de ventilatie rooster in huis schoon geblazen, scheelt toch uit elkaar halen. ( wel van binnen uit doen -:))
https://www.hbm-machines.com/nl/p/miche ... compressor.
Inderdaad veel over geschreven, maar ik vind het inmiddels onmisbaar, gisteren nog de ventilatie rooster in huis schoon geblazen, scheelt toch uit elkaar halen. ( wel van binnen uit doen -:))
https://www.hbm-machines.com/nl/p/miche ... compressor.
Ik heb dezelfde erop liggen, WTB nano (zonder SG2), welke standaard op mijn Topstone 1 Alu zaten. Dus gewoon met een binnenbandje erin. Ondertussen vier keer lek gereden in +/- 1000km. Qua levensduur vallen ze me wat tegen, de achterband is al behoorlijk wat profiel kwijt en dat terwijl ik +/- 30% op asfalt ermee rijd. Al vind ik ze op de weg, grint en in lichte modder prima grip hebben. Ik ben nu dan ook opzoek naar een soortgelijke band, maar eentje die iets betrouwbaarder en tubeless-ready is.jbams schreef: ↑14 okt 2022 13:38 Vraagje over lekbestendigheid.. ik heb in 400 km offroad al 3x lek gereden (voor). 3x een klein miezerig scherp puntje van een plant (denk ik). Ik rijd niet overdreven lage druk (meestal 3 bar) en vooral in de randstad waar de onverharde paden veel worden bereden. Er zit een WTB Nano (40 mm) op.
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Edit: 4x lek i.p.v. 3.
Laatst gewijzigd door Koen87 op 31 okt 2022 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Vredenstein Aventura 38mm.Koen87 schreef: ↑30 okt 2022 18:08Ik heb dezelfde erop liggen, WTB nano (zonder SG2), welke standaard op mijn Topstone 1 Alu zaten. Dus gewoon met een binnenbandje erin. Ondertussen drie keer lek gereden in +/- 1000km. Qua levensduur vallen ze me wat tegen, de achterband is al behoorlijk wat profiel kwijt en dat terwijl ik +/- 30% op asfalt ermee rijd. Al vind ik ze op de weg, grint en in lichte modder prima grip hebben. Ik ben nu dan ook opzoek naar een soortgelijke band, maar eentje die iets betrouwbaarder en tubeless-ready is.jbams schreef: ↑14 okt 2022 13:38 Vraagje over lekbestendigheid.. ik heb in 400 km offroad al 3x lek gereden (voor). 3x een klein miezerig scherp puntje van een plant (denk ik). Ik rijd niet overdreven lage druk (meestal 3 bar) en vooral in de randstad waar de onverharde paden veel worden bereden. Er zit een WTB Nano (40 mm) op.
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik had op m'n Topstone ook WTB liggen. Met binnebandje wel. Daar ben ik ook enkele keren mee lekgereden. Verder reden ze héél fijn. Maar sleten inderdaad nogal snel .
Ik heb nu Schwalbe G-One Allround & Bite tubeless. Nog maar 1 keer lek op toch een 2000-3000 km en makkelijk gedicht door de latex.
Ik heb nu Schwalbe G-One Allround & Bite tubeless. Nog maar 1 keer lek op toch een 2000-3000 km en makkelijk gedicht door de latex.
De klodder Bison werkt Gisteren de tubeless weer op de velg gelegd en een portie latex ingespoten (met een spuit). En kijk, de band blijft netjes op druk.Orlok schreef: ↑27 okt 2022 18:19 Zelf heb ik inmiddels al een aantal malen een klodder Bison Rubber Repair tot volle tevredenheid in mijn 25mm tubelessbanden (tot 6,5bar) gebruikt. Heb dat ook in het tubeless topic al aangegeven, maar men blijft toch plakkers gebruiken, wat ook werkt, daar niet van.
Ik ga wel nog ietsje van de Bison nog op de buitenkant van de band doen, op de plaats waar het gaatje zat.
Bedankt voor de tips Hayes & Nijkie.nijkie schreef: ↑30 okt 2022 20:51Vredenstein Aventura 38mm.Koen87 schreef: ↑30 okt 2022 18:08Ik heb dezelfde erop liggen, WTB nano (zonder SG2), welke standaard op mijn Topstone 1 Alu zaten. Dus gewoon met een binnenbandje erin. Ondertussen drie keer lek gereden in +/- 1000km. Qua levensduur vallen ze me wat tegen, de achterband is al behoorlijk wat profiel kwijt en dat terwijl ik +/- 30% op asfalt ermee rijd. Al vind ik ze op de weg, grint en in lichte modder prima grip hebben. Ik ben nu dan ook opzoek naar een soortgelijke band, maar eentje die iets betrouwbaarder en tubeless-ready is.jbams schreef: ↑14 okt 2022 13:38 Vraagje over lekbestendigheid.. ik heb in 400 km offroad al 3x lek gereden (voor). 3x een klein miezerig scherp puntje van een plant (denk ik). Ik rijd niet overdreven lage druk (meestal 3 bar) en vooral in de randstad waar de onverharde paden veel worden bereden. Er zit een WTB Nano (40 mm) op.
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Hoe breed vallen de Vredesteins?