Veldrijden 2022-2023
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dan hebben "we" hier zeker ook een mening over journalisten die sporters altijd maar bij de achternaam noemen. En als de ene sporter het eens over de ander heeft - daarbij vaak voornaam gebruikend, dat die journalist dan even de achternaam erbij vermeld.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Deze hele discussie is natuurlijk 'off topic', of moet ik OT zeggen.
Uiteindelijk is het aan de lezer of hij iets hinderlijk vind.
De ene heeft problemen met afkortingen van de naam.
De andere met alleen de voornaam.
En dan wordt alleen de achternaam natuurlijk ook het meest gebruikt.
Ik heb zelf een afkeer tegen het gebruik van de voornaam van de sporter.
Het is niet zo dat ik met hem op de schietbaan heb gelegen. (dat heb ik met de huidige directeur voetbalzaken van FC Antwerp gedaan)
Als ik een afkorting niet weet vraag ik het gewoon.
Dat doe ik ook met de diverse straattaal die langskomt vanaf mijn kinderen.
Uiteindelijk is het aan de lezer of hij iets hinderlijk vind.
De ene heeft problemen met afkortingen van de naam.
De andere met alleen de voornaam.
En dan wordt alleen de achternaam natuurlijk ook het meest gebruikt.
Ik heb zelf een afkeer tegen het gebruik van de voornaam van de sporter.
Het is niet zo dat ik met hem op de schietbaan heb gelegen. (dat heb ik met de huidige directeur voetbalzaken van FC Antwerp gedaan)
Als ik een afkorting niet weet vraag ik het gewoon.
Dat doe ik ook met de diverse straattaal die langskomt vanaf mijn kinderen.
En als je van der Poel typt, kan het ook over zijn broer of vader gaan en er zullen er meer zijn met die achternaam die ooit op de fiets zitten.
In 90% van de gevallen is vanwege de context de afkorting prima te begrijpen, ook voor de minder ingewijden. Voor die andere 10% kan ik alleen maar vriendelijk vragen aanbevelen. Dan krijg je ook vriendelijk antwoord.
Natuurlijk is het een stukje jargon maar dat geldt voor alle discussies op een hobbyforum. Ook niet iedereen weet de onderdelen van een fiets te benoemen en dan wordt het vaak ook nog afgekort, bv BB: buitenband, binnenband, bovenbuis, balhoofdbuis of bottom bracket?
Toch klaagt daar eigenlijk nooit iemand over en als het om namen van renners gaat ineens wel.
In 90% van de gevallen is vanwege de context de afkorting prima te begrijpen, ook voor de minder ingewijden. Voor die andere 10% kan ik alleen maar vriendelijk vragen aanbevelen. Dan krijg je ook vriendelijk antwoord.
Natuurlijk is het een stukje jargon maar dat geldt voor alle discussies op een hobbyforum. Ook niet iedereen weet de onderdelen van een fiets te benoemen en dan wordt het vaak ook nog afgekort, bv BB: buitenband, binnenband, bovenbuis, balhoofdbuis of bottom bracket?
Toch klaagt daar eigenlijk nooit iemand over en als het om namen van renners gaat ineens wel.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zie jou toch echt in het "interessant doen" kamp. En ben je nou zelfs te lui om normaal te schelden?daniel1975 schreef: ↑02 nov 2022 14:33Dan zit ik eerder in het kamp "Te lui om hele naam uit te tikken"
Overigens is er een bekende term voor de drieletterige afkortingen: DLA.
Daar kun je héél wat kanten mee uit: https://nl.wikipedia.org/wiki/SOG
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik blijf ze opzoeken.daniel1975 schreef: ↑02 nov 2022 14:33 ..........
Disability Living Allowance (DLA) is being replaced by other benefits.
If you already get DLA, your claim might end.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Drie Letterige Afkortingsenior schreef: ↑02 nov 2022 19:54Ik zie jou toch echt in het "interessant doen" kamp. En ben je nou zelfs te lui om normaal te schelden?daniel1975 schreef: ↑02 nov 2022 14:33Dan zit ik eerder in het kamp "Te lui om hele naam uit te tikken"
Less is bore