+1
Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb een keer een zooi goedkope lagers besteld bij lagerboer.de (maar dan net anders geschreven)
Betaalde tussen de 1 en 2 euro per lager. Ik merk voor lagers, behalve BB, totaal geen verschil.
Beetje extra vet erin en gaan.
En wat ik lang geleden zelf ook al uitgevonden had 90% gaat om de passing. De overige 10 is gebruik, mishandeling daar gelaten.
Daarom heb ik ook al heel lang een hekel aan C bear, veel te groot! Goede nieuws daar kwam Habini twee maanden geleden ook achter.
Ik heb nooit fatsoenlijk antwoordt gehad van C bear.
Kijk maar eens als je een slecht lager eruit haalt lijken ze vaak gewoon nieuw!
Zo is het ook heel belangrijk om naven met een stelring in te stellen in de fiets nadat de qr of steekas is aangedraaid op altijd hetzelfde moment!
Betaalde tussen de 1 en 2 euro per lager. Ik merk voor lagers, behalve BB, totaal geen verschil.
Beetje extra vet erin en gaan.
En wat ik lang geleden zelf ook al uitgevonden had 90% gaat om de passing. De overige 10 is gebruik, mishandeling daar gelaten.
Daarom heb ik ook al heel lang een hekel aan C bear, veel te groot! Goede nieuws daar kwam Habini twee maanden geleden ook achter.
Ik heb nooit fatsoenlijk antwoordt gehad van C bear.
Kijk maar eens als je een slecht lager eruit haalt lijken ze vaak gewoon nieuw!
Zo is het ook heel belangrijk om naven met een stelring in te stellen in de fiets nadat de qr of steekas is aangedraaid op altijd hetzelfde moment!
Als er in naven lagers met een C3 speling gespecificeerd zijn en je stopt er standaard lagers met C0 speling in loopt het stroef ja. Een reden om vooral de lagers bij de navenfabrikant te betrekken....
Ook de top van het ventiel gecheckt? Er kan lucht komen uit aansluiting van de kern in de huls.Ramon73 schreef: ↑03 nov 2022 22:21 Band om voorwiel van de gravelbike verliest druk. Tubeless setup met latex. Kan nergens gaatje ontdekken, band ingespoten met zeepsop aan de buitenkant, geen bubbels. Ventiel aan buitenkant ingespoten met zeepsop, geen bubbels. Latex bijgevuld, helpt niet.
Wat kan ik nu nog doen? Yellowtape vervangen? Maar lijkt zo overbodig...ik zou anders toch wel érgens bellen moeten zien?
Ik bedoelde inderdaad SKF en ja ik heb de lagers goed gemonteerd en ja zit er voldoende marine grease op om ze goed tegen de weersinvloeden te beschermen.
Toch brak na één jaar.
Gister nieuwe lagers besteld. Eerst gekeken bij Lasaulec, bijna 100 pleuris p.stuk later nog even gekeken bij Lagerkoning en daar voor beide incl. versturen e.d. € 41,00.
Ik kan dat verschil in prijs niet verklaren... wie wél?
Toch brak na één jaar.
Gister nieuwe lagers besteld. Eerst gekeken bij Lasaulec, bijna 100 pleuris p.stuk later nog even gekeken bij Lagerkoning en daar voor beide incl. versturen e.d. € 41,00.
Ik kan dat verschil in prijs niet verklaren... wie wél?
...
Ik heb het vermoeden dat het komt omdat dit lager geen hardloper is.
Als groothandels die per tien of omdoos moeten bestellen wetende dat ze voorlopig voorraad hebben dan gaat de prijs omhoog.
Ik wil wel een keertje kijken of ik deze lagers in bulk kan bestellen bij de importeur van SKF, INA of Steyr.
De website over de BB30 lijkt ook obsolete geworden, het SSL certificaat is verlopen.
Vaak een van de eerste tekenen dat ze het er bij laten zitten.
Op de site van Cannondale staat ook niets meer over de BB30.
Ik heb alvast een kopie getrokken van de BB30 site om ervoor te zorgen dat de info over BB30 niet ins blaue hinein verdwijnt.
Ga wel even wat dingen herschrijven voor een alternatieve BB30 site want 1 op 1 overnemen mag officieel niet.
Aan die site kan ik tzt wel een webshop koppelen voor betaalbare en kwalitatief goedeBB30 lagers.
Als ik tenminste ergens een mogelijk vind om bulk voor een leuke prijsje aan te schaffen.
Kwaliteitsverschil in hardheid en zuiverheid van het materiaal.Oppbogga schreef: ↑10 nov 2022 11:12 Ik bedoelde inderdaad SKF en ja ik heb de lagers goed gemonteerd en ja zit er voldoende marine grease op om ze goed tegen de weersinvloeden te beschermen.
Toch brak na één jaar.
Gister nieuwe lagers besteld. Eerst gekeken bij Lasaulec, bijna 100 pleuris p.stuk later nog even gekeken bij Lagerkoning en daar voor beide incl. versturen e.d. € 41,00.
Ik kan dat verschil in prijs niet verklaren... wie wél?
Neemt niet weg dat je voor deze prijs via Aliexpress ceramische lagers koopt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik begrijp dat niet goed, gesealede industrielagers invetten. Een klein beetje vet op de buitenkant om montage te vergemakkelijken, ja, maar voor de rest gaat dat vet alleen maar vuil aantrekken en in het lager wikken naar mijn bescheiden mening.
Ik heb in mn auto een telefoonhouder die werkt met een magneet (achterop telefoon een metalen plaatje geplakt) is er zoiets ook voor een fiets te krijgen? Nergens te vinden (is ook niet heel handig met dat getril maar voor mn indoorfiets zou t een uitkomst zijn)