Opbouw Colnago C40 Mk3 & C50HP - incl. foto's
Echt cool om 'm ook period correct af te monteren. Kudos daarvoor.
- thestudent
- Forum-lid HC
De c40 met 7700. Een beetje een ondergeschoven groep en zeer lastig in goede staat te vinden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Even een kleine update:
Remmen zitten er op - zo ook het stuur en de shifters ( zo 1 op 1 overgezet - ander stuur komt nog ). Gelukkig had ik langere remboutjes op voorraad want die ik had waren te kort. Wel had ik met m'n lompe kop de verkeerde cups besteld ... ( Ekar ipv Ultra Torque ). Wel verwarrend want bij Futurumshop stonden ze als Ultra Torque - maar natuurlijk niet verder gelezen en besteld. dom...dom ... dom.
Affin vork wordt nog afgezaagd na een rondje fietsen - de goede cups zijn besteld. Nu nog even verder met de derailleurs en dan lekker slapen.
@Ernie : Klopt met de remmen er op gaat de 25mm tubeless net aan - zeker op de achterrem.
@Thestudent : heb ik ook even aan gedacht maar de waslijnen... iedereen was net blij dat ie er vanaf was, zo ook ik.
Remmen zitten er op - zo ook het stuur en de shifters ( zo 1 op 1 overgezet - ander stuur komt nog ). Gelukkig had ik langere remboutjes op voorraad want die ik had waren te kort. Wel had ik met m'n lompe kop de verkeerde cups besteld ... ( Ekar ipv Ultra Torque ). Wel verwarrend want bij Futurumshop stonden ze als Ultra Torque - maar natuurlijk niet verder gelezen en besteld. dom...dom ... dom.
Affin vork wordt nog afgezaagd na een rondje fietsen - de goede cups zijn besteld. Nu nog even verder met de derailleurs en dan lekker slapen.
@Ernie : Klopt met de remmen er op gaat de 25mm tubeless net aan - zeker op de achterrem.
@Thestudent : heb ik ook even aan gedacht maar de waslijnen... iedereen was net blij dat ie er vanaf was, zo ook ik.
Laatst gewijzigd door rene op 10 nov 2022 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Prachtig! Ik ga dit topic met aandacht volgen!
Thnx - Nu ben ik eerste bezig met de C50 - De C40 wordt echt een winterproject. Wel ben ik al wat spulletjes aan het verzamelen, zoals de wielen en zo ook kwam ik een mooie Colnago stuurpen tegen die ik gekocht heb. ITM heb ik ook even aan gedacht, als het om periode correct gaat, maar dan moet er ook zo'n smal ITM stuur bij en de stem is 99% 2 bolt van die oude ITM pennen. Bij deze Colnago stuurpen kan ook een Deda Zero 100 black on black stuur.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless