Opbouw Colnago C40 Mk3 & C50HP - incl. foto's
-
- Forum-lid
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51
Meer van deze topics graag! Veel plezier met de opbouw
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Leuke projectjes dit. Ondanks dat ik zoiets zelf nooit op zou bouwen/gebruiken wel leuk om de fun van anderen te zien.
Less is bore
Wegens problemen met de ene fiets de oude Alu racer terug gebruikt; en wat een plezier zijn langs buitenlopende kabels toch .
Ik zou de C40 laten herspuiten;-).
Die colnago carbon frames met lugs; als ik zo een voorbij zie komen kriebelt het wel eens om eentje op te bouwen...
Het enige wat ik als een 'probleem' ervaar bij de oude frames is dat je het dikwijls met echt dunne bandjes moet doen. Al een idee welke dikte banden gaan passen?
Ik zou de C40 laten herspuiten;-).
Die colnago carbon frames met lugs; als ik zo een voorbij zie komen kriebelt het wel eens om eentje op te bouwen...
Het enige wat ik als een 'probleem' ervaar bij de oude frames is dat je het dikwijls met echt dunne bandjes moet doen. Al een idee welke dikte banden gaan passen?
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Leuk die verschillende smaken ik vind juist die kleuren van de C40 helemaal te gek en de c50 voor een Colnago net wat te saai. Die C40 is wel ongeveer mijn ultieme droomfiets. (naast de looks uit die tijd die ik zelf heb).
Ach, ik zeg ook maar wat
Walter , ik heb op de C50 bandjes liggen van 25mm tubeless Schwalbe Pro Lte op 17C velgen en dat gaat prima aan de voorkant - aan de achterkant is er minder ruimte aan de bovenkant van de band..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Op mijn C40 zitten 26mm van Pirelli. Ik vind die Pirelli's wel smal vallen en als ik het bekijk zouden 28 mm (van Pirelli) ook wel passen.
@Sillah75, bij mij past de 25mm Schwalbe Pro One Tle net onder de achterrem, meer ruimte is er echt niet. Steentjes en veel modder gaan nu al een probleem geven denk ik, maar gelukkig is het geen cyclocrosser.
De C50 schiet al aardig op , de groep ( excl. crank ) zit er op - kabels zijn afgesteld en het nieuwe stuur ( Deda Zero100 )zit er op. Zadelpen moet nog worden vernieuwd aangezien er in deze 3 cracks in de aluminium kop zitten, en ik durf er geen meter mee te rijden. Dit is alleen even voor de setting - en passing. Crank cups komen komende week binnen - dus dan kan ook de crank - pedalen en ketting er op. Zadelpen zal ik waarschijnlijk uit Italië halen met een setback van 20mm.
Voor wat betreft de C40 : Stuurpen is binnen, en zo ook de wielen. Remranden / spaken en naven zien er keurig uit. Wel even het achterwiel schoongemaakt ( lagers en cups eruit ) en alles een frisse schoonmaak gegeven. De Cups en conussen hebben wat wear, maar kunnen zeker nog een rondje mee. De body moet nog voorzien worden van nieuwe lagertjes ( volgende klusje ), en het achterwiel heb ik even voorzien van ceramische Campagnolo kogeltjes. Maar die ga ik toch maar vervangen voor de normale kogeltjes ( Ik heb nog genoeg nieuwe liggen ).
De C50 schiet al aardig op , de groep ( excl. crank ) zit er op - kabels zijn afgesteld en het nieuwe stuur ( Deda Zero100 )zit er op. Zadelpen moet nog worden vernieuwd aangezien er in deze 3 cracks in de aluminium kop zitten, en ik durf er geen meter mee te rijden. Dit is alleen even voor de setting - en passing. Crank cups komen komende week binnen - dus dan kan ook de crank - pedalen en ketting er op. Zadelpen zal ik waarschijnlijk uit Italië halen met een setback van 20mm.
Voor wat betreft de C40 : Stuurpen is binnen, en zo ook de wielen. Remranden / spaken en naven zien er keurig uit. Wel even het achterwiel schoongemaakt ( lagers en cups eruit ) en alles een frisse schoonmaak gegeven. De Cups en conussen hebben wat wear, maar kunnen zeker nog een rondje mee. De body moet nog voorzien worden van nieuwe lagertjes ( volgende klusje ), en het achterwiel heb ik even voorzien van ceramische Campagnolo kogeltjes. Maar die ga ik toch maar vervangen voor de normale kogeltjes ( Ik heb nog genoeg nieuwe liggen ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless