Wie ervaring met Shokz koptelefoon?
Wat als je zo een Shokz gebruikt met een winterjas? Sommige van die jassen beschermen je nek tegen de koude (lees : de kraag is hoger). Bestaat het risico dan niet dat de jas en de Shokz elkaar in de weg zitten?
Met een hoodie geen probleem. Zo dik is de beugel niet.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Dat risico bestaat, bij sommige kledij stoort het, bij andere niet. Al heb ik niet enkel de indruk dat de hoogte van de kraag er toe doet. Eerder een combinatie van hoogte en stugheid van de kraag. Bij een buff die even hoog/breed zit stoort het niet en bij een stugge regenjack weer wel. Ook eerder een probleem bij een diepe zit waar je hoofd meer achterom buigt.
-
- Forum-lid
Niet alles uit China willen halen. Shokz is echt zo'n product wat zijn geld waard is.hayes schreef: ↑19 nov 2022 13:39 Woonwerk is 12km jaagpad, daarna 1km centrum en daarna weg met plaatselijk verkeer. Het is een tweede natuur geworden om veel rond te kijken.
Weekendritten doe ik zonder.
Is het veiliger zonder? Ja.
Is het onveilig met? Nee.
Ik ga misschien toch eens een Chinese versie kopen.
Bedankt. Met deze info weet ik veel meer.kristof047 schreef: ↑19 nov 2022 17:58Dat risico bestaat, bij sommige kledij stoort het, bij andere niet. Al heb ik niet enkel de indruk dat de hoogte van de kraag er toe doet. Eerder een combinatie van hoogte en stugheid van de kraag. Bij een buff die even hoog/breed zit stoort het niet en bij een stugge regenjack weer wel. Ook eerder een probleem bij een diepe zit waar je hoofd meer achterom buigt.
Dan koop je de "mini" versie...kristof047 schreef: ↑19 nov 2022 18:00 Iets erover trekken lukt bij mij niet zo goed. Die beugel komt te ver naar achter (in mijn geval).
-
- Forum-lid
Dat is een ideebikerke schreef: ↑19 nov 2022 19:02Dan koop je de "mini" versie...kristof047 schreef: ↑19 nov 2022 18:00 Iets erover trekken lukt bij mij niet zo goed. Die beugel komt te ver naar achter (in mijn geval).
Echter kan ik die nergens vinden een tijd terug toen ik deze zocht voor de vriendin (behalve in USA). Moest je een tip hebben waar te vinden, laat gerust weten.
Edit: laat maar zitten, nu met de Shokz versie hier blijkbaar ook te vinden bij bijvoorbeeld Coolblue.
-
- Forum-lid HC
Ik geloof er heilig in dat een exemplaar van Shokz zijn geld waard is, maar dat is een Chinees exemplaar ook. Ik gebruik die namelijk al zeker 3 jaar naar volle tevredenheid.NuitKor schreef: ↑19 nov 2022 18:02Niet alles uit China willen halen. Shokz is echt zo'n product wat zijn geld waard is.hayes schreef: ↑19 nov 2022 13:39 Woonwerk is 12km jaagpad, daarna 1km centrum en daarna weg met plaatselijk verkeer. Het is een tweede natuur geworden om veel rond te kijken.
Weekendritten doe ik zonder.
Is het veiliger zonder? Ja.
Is het onveilig met? Nee.
Ik ga misschien toch eens een Chinese versie kopen.
Ja een Shokz klinkt zuiverder en ook harder, maar voor een achtergrond muziekje tijdens je dagelijkse ww tocht is een Chinees goed genoeg (maar wel een stuk goedkoper)
Ok hier een super tevreden gebruiker. Reed altijd met 1 oortje in (rechts) en nu met 2 kanten geluid en toch ook je omgeving horen. Enige minpuntje is dat het wat puzzelen is net de pootjes van mn zonnebril erbij. (Zal ook model bril afhankelijk zijn gok ik, net als met de jas/kraag.. Dat herken ik namelijk ook, als ik hem met m'n winterjas aanheb als ik ga wandelen oid). Gebruik hem od fiets. Maar ook thuis, als ik sta te koken ofzo. Kan gesprek voeren met m'n vrouw en ondertussen m'n eigen muzieksmaak horen..
Top aankoop.. Als je veel muziek/podcast luistert en je het geld missen kunt, dan is het zeker de moeite waard.
Top aankoop.. Als je veel muziek/podcast luistert en je het geld missen kunt, dan is het zeker de moeite waard.