Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vraag : Hoge Velgen

userlee
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:51

userlee 20 nov 2022 12:21

hayes schreef: 20 nov 2022 08:31 Challenge accepted :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vind ik net mooi op die S-Works. Bij een sobere fiets passen skinwall banden altijd.
Bij drukkere design niet.
Afbeelding

Afbeelding

mijn graveltjes :
beide zelfde banden pirelli cinturato 40mm
diverge op black/skinwall
3T black/black

op mn V3 overweeg ik nu new rims 47mm matt in combi met goodyear eagle F1 supersport black/skinwall 30mm 👌🏼
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40145
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2022 12:27

Lcsmet schreef: 19 nov 2022 17:00
jwkeij schreef: 19 nov 2022 16:42 Voor de looks..... ;)
Een beter bewijs dat "skinwall" banden verschrikkelijk lelijk staan op een fiets kan je inderdaad niet posten.
Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Net als drukke velgen overigens.
Less is bore

userlee
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:51

userlee 20 nov 2022 12:27

Fietser-1999 schreef: 20 nov 2022 09:02 Welke hoge velgen passen volgens jullie best bij deze fiets? Bij voorkeur maximum 1.300 euro.

https://www.cube.eu/be-nl/cube-agree-c- ... ack/678210

Zelf dacht ik aan Zipp303s. Ik wil de fiets visueel een meer sportief karakter geven met hoge velgen van ongeveer 45 mm.
Je kan ook volgende overwegen…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Corima
Bora WTO
Dura Ace

Ik zelf overweeg nu velgen van Bora wto 45mm en de Corima 47mm maar wel in matt black on black
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q

userlee
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:51

userlee 20 nov 2022 12:34

daniel1975 schreef: 20 nov 2022 12:27
Lcsmet schreef: 19 nov 2022 17:00
jwkeij schreef: 19 nov 2022 16:42 Voor de looks..... ;)
Een beter bewijs dat "skinwall" banden verschrikkelijk lelijk staan op een fiets kan je inderdaad niet posten.
Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Net als drukke velgen overigens.
Uiteindelijk allemaal persoonlijk en meningen die mensen hebben over…
Als de persoon er blij me is en mooi vind houden zo.
Persoonlijk vind en houd ik ook niet van (te) druk vind originele velgen van fulcrum racing die ik heb ook (te) druk daarbij nog de banden enige en gelukkig velgen en banden hebben rood accent wat aansluit op mn bike.

Afbeelding

Afbeelding


maar in geheel aardig druk drie verschillende merken met bedrukking 😵‍💫
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q

hayes

hayes 20 nov 2022 13:24

Ik vind het altijd grappig al iemand z'n eigen mening als waarheid voorstelt ;)

Jeronimo73
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 okt 2018 14:05

Jeronimo73 20 nov 2022 13:55

userlee schreef: 19 nov 2022 16:33
Voor mij ook eerste instantie voor the look nl upgrade zien ik als sieraad voor mijn fiets 😬 qua snelheid denk voor mij zelfde geld 🤔 rijdt +/- 25Km gemiddeld zo nu en dan ff aanzetten rijdt voornamelijk tour dagje uit 80-100+ Km routes
Prima toch? Het is jouw fiets en als je blij wordt van een setje mooie wielen dan moet je dat gewoon doen.
Met zondagmorgen ritje van de fietsclub doen we zo’n 31-32 gemiddeld dus dan is aero voordeel beperkt. Op de woensdag gaat het veel harder, dan kan ik elk voordeel gebruiken ;-)
Extra voordeel is dat veel moderne wielen tubeless ready zijn, met tubeless kan je weer wat extra gewicht besparen en ook je rolweerstand omlaag brengen.

userlee
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:51

userlee 20 nov 2022 14:44

Jeronimo73 schreef: 20 nov 2022 13:55
userlee schreef: 19 nov 2022 16:33
Voor mij ook eerste instantie voor the look nl upgrade zien ik als sieraad voor mijn fiets 😬 qua snelheid denk voor mij zelfde geld 🤔 rijdt +/- 25Km gemiddeld zo nu en dan ff aanzetten rijdt voornamelijk tour dagje uit 80-100+ Km routes
Prima toch? Het is jouw fiets en als je blij wordt van een setje mooie wielen dan moet je dat gewoon doen.
Met zondagmorgen ritje van de fietsclub doen we zo’n 31-32 gemiddeld dus dan is aero voordeel beperkt. Op de woensdag gaat het veel harder, dan kan ik elk voordeel gebruiken ;-)
Extra voordeel is dat veel moderne wielen tubeless ready zijn, met tubeless kan je weer wat extra gewicht besparen en ook je rolweerstand omlaag brengen.
Tubeless op mn mtb en gravel bike
misschien later stadium ook op mn race
wil nu eerst andere wheel/rims zetje banden en terug naar oval rotor crank 😅
ik doen zo nu en n doen wel mee met event/ social club ride
verder tog meer touren lekker dagje uit Km vreten 🙇🏻‍♂️ ben nog maar beginnende op tarmac race fiets maar plezier op de fiets zeker wel 😬
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2558
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 20 nov 2022 17:41

daniel1975 schreef: 20 nov 2022 12:27
Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Net als drukke velgen overigens.
Dat is een mening waar niets mis mee is. Maar het blijft een mening en een subjectief gegeven.
Persoonlijk vind ik skinwalls naar looks toe net een meerwaarde. Misschien omdat in mijn 'jonge tijd' (lees: de jaren '80) alle tubes skinwall waren, dat kan ook. :D
Nu, op m'n Thompson kon ik kiezen bij bestelling, ik heb geen seconde getwijfeld.

Oh ja, en om ontopic te blijven, de wielen zijn 50 hoog. Maar ik rijd er geen hol sneller mee dan met lage velgen. Zelfs niet bij ritjes tussen de 40 en 50 per uur.


Afbeelding

userlee
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:51

userlee 20 nov 2022 18:04

jakkel schreef: 20 nov 2022 17:41
daniel1975 schreef: 20 nov 2022 12:27
Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Net als drukke velgen overigens.
Dat is een mening waar niets mis mee is. Maar het blijft een mening en een subjectief gegeven.
Persoonlijk vind ik skinwalls naar looks toe net een meerwaarde. Misschien omdat in mijn 'jonge tijd' (lees: de jaren '80) alle tubes skinwall waren, dat kan ook. :D
Nu, op m'n Thompson kon ik kiezen bij bestelling, ik heb geen seconde getwijfeld.

Oh ja, en om ontopic te blijven, de wielen zijn 50 hoog. Maar ik rijd er geen hol sneller mee dan met lage velgen. Zelfs niet bij ritjes tussen de 40 en 50 per uur.


Afbeelding
Maar ongetwijfeld merk je rijgedrag tog wel met lage of hoge velgen?
Wat ik eerder gehoord en gelezen heb is met hoge velgen omzet naar snelheid dat het misschien 3Km scheelt en ja dat is niet veel of zelf dat men het niet merkt?
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q

hayes

hayes 20 nov 2022 19:34

Bedoel je 3km/h?
No way.

Het ziet er mooi uit, bij het aanzetten merk je misschien een klein beetje verschil maar meer niet.
Om echt aero voordeel te hebben moet je al heel snel rijden, en dan nog.

PS leestekens zijn echt wel een meerwaarde ;)

Heel veel zit in het hoofd, de benen, de weersomstandigheden,...
M'n laatste ritjes met de hoge velgen en wegbandjes waren 27 km/h - 27,5 - 23,9 - 25,0 - 23,5 - 24,3 - ... (veel woonwerk ritjes)
De laatste ritjes met lage velgen en gravelbanden 26,6 - 27,4 - 27,3 - 23,6 - ...
Allemaal met dezelfde fiets.

Fietser-1999
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 okt 2022 12:46

Fietser-1999 20 nov 2022 19:54

Lcsmet schreef: 20 nov 2022 12:16
Fietser-1999 schreef: 20 nov 2022 09:02 Zelf dacht ik aan Zipp303s. Ik wil de fiets visueel een meer sportief karakter geven met hoge velgen van ongeveer 45 mm.
En waarom kom jij juist op deze Zipp's uit?
Goede reviews, laag gewicht en passen binnen mijn budget.
Echter ik denk dat een volledig zwarte velg zonder decals mooier zou zijn, bij voorkeur 45 of 50mm. Tips zijn welkom.

userlee
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2022 22:51

userlee 20 nov 2022 20:13

hayes schreef: 20 nov 2022 19:34 Bedoel je 3km/h?
No way.

Het ziet er mooi uit, bij het aanzetten merk je misschien een klein beetje verschil maar meer niet.
Om echt aero voordeel te hebben moet je al heel snel rijden, en dan nog.

PS leestekens zijn echt wel een meerwaarde ;)

Heel veel zit in het hoofd, de benen, de weersomstandigheden,...
M'n laatste ritjes met de hoge velgen en wegbandjes waren 27 km/h - 27,5 - 23,9 - 25,0 - 23,5 - 24,3 - ... (veel woonwerk ritjes)
De laatste ritjes met lage velgen en gravelbanden 26,6 - 27,4 - 27,3 - 23,6 - ...
Allemaal met dezelfde fiets.
https://m.youtube.com/watch?v=P2zgNoRSrOI

vid 1:35 : zegt men 10% kan schelen en ipv 30Km/h fiets je zn 33Km/h dan is dat tog 3Km/h wat oplevert?

en andere review zegt men :
Misschien niet interessant voor een hobbyist, maar significant als je echt voor de prestatie gaat. Bij een snelheid van 45 kilometer per uur zou je – op een rit van 48km – zo’n 36 seconden besparen.

en lees ook vaak over in combinatie banden zetje 26mm 28mm sweet spot

zelf rijd ik met 30mm
maar wil 32mm pirelli cinturato velo tubeless best wel uitproberen
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q

Plaats reactie