mijn graveltjes :
beide zelfde banden pirelli cinturato 40mm
diverge op black/skinwall
3T black/black
op mn V3 overweeg ik nu new rims 47mm matt in combi met goodyear eagle F1 supersport black/skinwall 30mm
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Je kan ook volgende overwegen…Fietser-1999 schreef: ↑20 nov 2022 09:02 Welke hoge velgen passen volgens jullie best bij deze fiets? Bij voorkeur maximum 1.300 euro.
https://www.cube.eu/be-nl/cube-agree-c- ... ack/678210
Zelf dacht ik aan Zipp303s. Ik wil de fiets visueel een meer sportief karakter geven met hoge velgen van ongeveer 45 mm.
Uiteindelijk allemaal persoonlijk en meningen die mensen hebben over…daniel1975 schreef: ↑20 nov 2022 12:27Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Net als drukke velgen overigens.
Prima toch? Het is jouw fiets en als je blij wordt van een setje mooie wielen dan moet je dat gewoon doen.
Tubeless op mn mtb en gravel bikeJeronimo73 schreef: ↑20 nov 2022 13:55Prima toch? Het is jouw fiets en als je blij wordt van een setje mooie wielen dan moet je dat gewoon doen.
Met zondagmorgen ritje van de fietsclub doen we zo’n 31-32 gemiddeld dus dan is aero voordeel beperkt. Op de woensdag gaat het veel harder, dan kan ik elk voordeel gebruiken
Extra voordeel is dat veel moderne wielen tubeless ready zijn, met tubeless kan je weer wat extra gewicht besparen en ook je rolweerstand omlaag brengen.
Dat is een mening waar niets mis mee is. Maar het blijft een mening en een subjectief gegeven.daniel1975 schreef: ↑20 nov 2022 12:27
Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Net als drukke velgen overigens.
Maar ongetwijfeld merk je rijgedrag tog wel met lage of hoge velgen?jakkel schreef: ↑20 nov 2022 17:41Dat is een mening waar niets mis mee is. Maar het blijft een mening en een subjectief gegeven.daniel1975 schreef: ↑20 nov 2022 12:27
Er zijn ongetwijfeld nog lelijkere voorbeelden te vinden, maar de conclusie is simpel: skinwall = lelijk.
Net als drukke velgen overigens.
Persoonlijk vind ik skinwalls naar looks toe net een meerwaarde. Misschien omdat in mijn 'jonge tijd' (lees: de jaren '80) alle tubes skinwall waren, dat kan ook.
Nu, op m'n Thompson kon ik kiezen bij bestelling, ik heb geen seconde getwijfeld.
Oh ja, en om ontopic te blijven, de wielen zijn 50 hoog. Maar ik rijd er geen hol sneller mee dan met lage velgen. Zelfs niet bij ritjes tussen de 40 en 50 per uur.
Goede reviews, laag gewicht en passen binnen mijn budget.Lcsmet schreef: ↑20 nov 2022 12:16En waarom kom jij juist op deze Zipp's uit?Fietser-1999 schreef: ↑20 nov 2022 09:02 Zelf dacht ik aan Zipp303s. Ik wil de fiets visueel een meer sportief karakter geven met hoge velgen van ongeveer 45 mm.
https://m.youtube.com/watch?v=P2zgNoRSrOIhayes schreef: ↑20 nov 2022 19:34 Bedoel je 3km/h?
No way.
Het ziet er mooi uit, bij het aanzetten merk je misschien een klein beetje verschil maar meer niet.
Om echt aero voordeel te hebben moet je al heel snel rijden, en dan nog.
PS leestekens zijn echt wel een meerwaarde
Heel veel zit in het hoofd, de benen, de weersomstandigheden,...
M'n laatste ritjes met de hoge velgen en wegbandjes waren 27 km/h - 27,5 - 23,9 - 25,0 - 23,5 - 24,3 - ... (veel woonwerk ritjes)
De laatste ritjes met lage velgen en gravelbanden 26,6 - 27,4 - 27,3 - 23,6 - ...
Allemaal met dezelfde fiets.