eTap AXS ervaringen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14101
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik haal met etap tussen de 4 en 6 weken, wat neerkomt op zo'n 1000 a 1200km. Komt overeen met wat DDX aangeeft. wat dan weer neerkomt op een uurtje of 30 a 40. Het gaat meer om de tijd dat het systeem aanstaat.
Zet je de fiets achterop de auto en ga je rijden, staat he systeem aan, dus dan loopt de tijd ook!
Zet je de fiets achterop de auto en ga je rijden, staat he systeem aan, dus dan loopt de tijd ook!
Wel lastig als je 1x rijd (zoals ik op beide axs fietsen)
Opzich zou je wel makkelijk een extra batterij kunnen meenemen als je echt een lange/meerdaagse rit oid doet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14101
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
https://www.cyclist.co.uk/news/10437/sr ... less-blips
Echt weer sram, net zoiets als met red axs powermeter.The units themselves are sealed. There is no option to charge or replace the batteries, meaning the Blips are essentially disposable items once their power has been used up.
Ik sta momenteel voor net dezelfde keuze. Ik koop sowieso een Giant TCR Advanced Pro Disc 0. Ik moet enkel de keuze nog maken tussen Di2 of Force AXS. Force AXS is 400€ duurder, maar wel inclusief powermeter. De fietsenmaker heeft navraag gedaan bij Giant, maar een powermeter 12 speed blijkt nog niet voorradig te zijn.Swedish Chef schreef: ↑22 dec 2020 18:38 De meerprijs voor een cassette kan ik denk ik wel overheen komen. Zo vaak hoef je die nu ook weer niet te vernieuwen.
De fiets die ik op het oog heb (Rose Reveal Four) is te koop in diverse varianten. Het gaat tussen ultegra Di2 of Force Etap AXS.
Force lijkt me in theorie wel mooi. Zou dan een 46/30 crankstel met 10/33 cassette worden. Wordt alleen een beetje heen en weer geslingerd tussen de (positieve) testen en een aantal minder goede reviews.
Zijn er Force etap AXS 12 SP rijders hier? Zou je er zo weer voor kiezen? Specifieke issues gehad?
Iemand nog recente ervaringen met Force AXS?
Het model met AXS is direct leverbaar. Di2 zou week 51 geleverd worden.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Ik rijd met Rival AXS op de gravelding en met Red AXS op de velgremmen zomer fiets. Het werkt bij mij feilloos. Wat wil je weten?
De keuze was bij mij snel gemaakt.
Winkel heeft alle SRAM etap groepen op voorraad.
GRX Di2 kunnen ze wel aanraken maar niet bij Shimano zelf. Ze moeten ook inkopen bij een handelaar die ruim z'n marge neemt op dit moment.
Winkel heeft alle SRAM etap groepen op voorraad.
GRX Di2 kunnen ze wel aanraken maar niet bij Shimano zelf. Ze moeten ook inkopen bij een handelaar die ruim z'n marge neemt op dit moment.
Niets specifieks. Of toch nog één dingetje eigenlijk: ik lees op verschillende plaatsen dat AXS veel luidruchtiger is dan Di2.
Klopt dit? Ik lees dat mensen speciaal een Red-cassette gaan monteren om een stillere aandrijving te bekomen.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Graveldinkie
Rival AXS shifters.
GX Eagle AXS derrie.
Rotor 12 speed cassette op shimano body.
12 speed KMC ketting
Wolftooth narrow wide kettingblad op een P2M vermogensmeter
Stil
Racer
Red shifters/voor en achterderrie
Rival AXS crankstel 46/33
Rival AXS 10-30 cassette
Rival flattop ketting
Stil
Ik rijd regelmatig naast Shimano rijders. Heb ze stil maar ook luidruchtig meegemaakt. Alles valt of staat door een juiste afstelling denk ik. Wat men vaak vergeet is dat de derailleur pad echt goed recht moet zijn anders kun je blijven afstellen totdat je een ons weegt. Zeker bij 12 speed. En ook uit de fabriek kunnen die dingen niet recht zijn. Was bij mij ook het geval bij het graveldinkie.
Laatst gewijzigd door Philippos op 21 nov 2022 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.