Als de kinderen uit huis zijn, kan de cv-ketel wel weggehaald worden.
Principes zijn leuk en aardig maar hoeveel mensen wilden er geen zonnepanelen omdat het er lelijk uitziet op het dak? Ik wil ze de kost niet geven.el_loco schreef: ↑21 nov 2022 08:52Tja, het is een kwestie van principe ook. Net als dat je in Italië geen cappuccino besteld na 10u30 of ananas op je pizza vraagt stop je geen kunststof kozijnen in een huis uit 1937.
Overigens is dat deels ook uit financiële overwegingen, want een jaren 30 huis is populair vanwege de charme en de stijl. Uit energie oogpunt verwacht ik dat het type huis wat minder populair wordt de komende jaren, dus kun je beter het `unique selling point` van je huis niet aantasten.
In mijn huis uit 1902 zitten kunstof kozijnen (zaten er al in bij aankoop) en dat interesseert mij helemaal niks. Ik ben allang blij dat ik dubbel glas heb.
Ook liggen er gewoon zonnepanelen en de collectoren van de zonneboiler voor op het dak.
Ik win er dan misschien niet de schoonheidsprijs mee maar ik heb in eerste instantie een huis om mij zo goed en goedkoop mogelijk te beschermen tegen de elementen, het liefst zo comfortabel mogelijk, in een mooie omgeving en esthetiek hobbelt daar heel ver achteraan.