Mijn nieuwe ‘winter’/slecht weer fiets. Woonachtig in Denemarken betekent dit feitelijk dat deze fiets het meeste gebruikt gaat worden gedurende het jaar. Het is tevens mijn enige wegfiets naast een gravel en mountainbike.
Ik heb in de afgelopen weken 4 fietsen verkocht die om verschillende redenen vrijwel niet gebruikt werden (1 gravel, 3x race velgrem - allen Campagnolo) en dit is de vervanger. Praktischer en meer fit for purpose was het idee achter deze vervanging (en het bespaart tevens ruimte ivm aanstaande verhuizing).
Als overjarig model gekocht met Ultegra 6800/Fulcrum Quattro carbon) en ‘gestript’ om op te (laten) bouwen met Campagnolo Chorus 12 speed.
Volgens de verkopende dealer in Duitsland de eerste Paralane met Campagnolo, ik heb echter op internet diverse foto’s gezien van andere versies met Campagnolo.
7,9kg zoals afgebeeld. 8,3kg met pedalen, bidonhouders en garminmount. Ondanks het vrij ‘kleurloze’ karakter van de fiets ben ik erg tevreden met het resultaat.
Dit weekend een eerste rit maken om de exacte afstelling te finetunen (het zadel is al naar beneden sinds de foto en het RAT systeem bij het achterwiel heeft nog wat aanpassing nodig om geen irritatie op te wekken). Ik ben erg benieuwd naar de rijeigenschappen.