DT Swiss p1800: hinderlijk geluid
Ik zou het in ieder geval aankaarten met de leverancier en eens aanhoren wat die voorstellen.
Wat er aan te doen is, hangt af van waar het vandaan komt, komt het uit de lokatie van nippel=velg interface dan kan ik me voorstellen dat herspaken met iets van threadlock of siliconenkit aan de nippel of afbramen van de nippelgaten mogelijk iets kan doen.
Uiteraard kan iedere wielbouwer zoiets doen (en beter dan DT ).....
Het is echt niet onvermijdelijk, getuige de talloze wielen die geen bijgeluiden maken.
Wat er aan te doen is, hangt af van waar het vandaan komt, komt het uit de lokatie van nippel=velg interface dan kan ik me voorstellen dat herspaken met iets van threadlock of siliconenkit aan de nippel of afbramen van de nippelgaten mogelijk iets kan doen.
Uiteraard kan iedere wielbouwer zoiets doen (en beter dan DT ).....
Het is echt niet onvermijdelijk, getuige de talloze wielen die geen bijgeluiden maken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik heb alle spaak/nippel verbindingen en nippel /velg verbindingen van een druppel olie voorzien en het geluid is weg.
Als ik zelf wielen spaak voorzie ik alle nippelgaten altijd van een druppel olie juist om frictie en dus bijgeluiden te vermijden.
Als ik zelf wielen spaak voorzie ik alle nippelgaten altijd van een druppel olie juist om frictie en dus bijgeluiden te vermijden.
Niets is waar en zelfs dat niet
Mijn wielen bleven in de UPS-hub in Bxl 'hangen', hebben daar bijna 6 weken gelegen...
Na een goede communicatie met Futurum heb ik mijn geld teruggekregen, uitstekende service dus.
Olie op spaaknippels/... was maar een lapmiddel voor mij, na elke rit moest ik dit opnieuw doen of ik had een irritant/hinderlijk geluid; dat is dus niet de bedoeling.
Uiteindelijk een setje laten spaken, DT Swiss 350 naven en de R511 velg, nog maar 1 ritje mee kunnen doen maar ze bollen zalig goed
Na een goede communicatie met Futurum heb ik mijn geld teruggekregen, uitstekende service dus.
Olie op spaaknippels/... was maar een lapmiddel voor mij, na elke rit moest ik dit opnieuw doen of ik had een irritant/hinderlijk geluid; dat is dus niet de bedoeling.
Uiteindelijk een setje laten spaken, DT Swiss 350 naven en de R511 velg, nog maar 1 ritje mee kunnen doen maar ze bollen zalig goed
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
Nieuwe fiets; dan is het een probleem voor de verkoper. Even langs gaan en die zijn kennis er op los laten.
Dt Swiss maakt duizenden wielen, daar kan altijd een verkeerd exemplaar tussen zitten. En een verkeerd exemplaar komt natuurlijk eerder ter sprake dan de overige wielen waar niks mee is.
Ik heb liever dt Swiss dan een ander merk. Dt Swiss reserve onderdelen zijn overal wel verkrijgbaar. vandaar mijn keuze.
En ik zou ook eerder voor het hogere segment dt Swiss wielen kiezen. De goedkopere wielsets worden vaak door machines gespaakt, daar zitten ook vaak wel meer fouten in.
Ik heb liever dt Swiss dan een ander merk. Dt Swiss reserve onderdelen zijn overal wel verkrijgbaar. vandaar mijn keuze.
En ik zou ook eerder voor het hogere segment dt Swiss wielen kiezen. De goedkopere wielsets worden vaak door machines gespaakt, daar zitten ook vaak wel meer fouten in.
Hoezo . . . . want het lijkt mij stug dat een machine éénmaal goed ingesteld meer - uberhaupt - fouten maakt dan menselijke arbeid.Symen schreef: ↑26 nov 2022 18:03 Dt Swiss maakt duizenden wielen, daar kan altijd een verkeerd exemplaar tussen zitten. En een verkeerd exemplaar komt natuurlijk eerder ter sprake dan de overige wielen waar niks mee is.
Ik heb liever dt Swiss dan een ander merk. Dt Swiss reserve onderdelen zijn overal wel verkrijgbaar. vandaar mijn keuze.
En ik zou ook eerder voor het hogere segment dt Swiss wielen kiezen. De goedkopere wielsets worden vaak door machines gespaakt, daar zitten ook vaak wel meer fouten in.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
In mijn geval (kan alleen voor mezelf spreken) was er bij het maken van het wiel veel te weinig vet gebruikt. De lagers moesten veel te vroeg vervangen worden en de naaf, as en lagers moesten flink in het vet gezet worden.
hun fietsen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Heb je het over de P1800-wielen? In die wielen zitten namelijk industrielagertjes. Dan spreek je niet van 'lagers in het vet zetten' aangezien industrielagertjes vaste units zijn die je vervangt als er speling op komt of als ze vastzitten.
Groet,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
Ik gebruik al ruim 1,5 jaar tot volle tevredenheid een DT Swiss P1800 32 spline set in mijn zelf opgebouwde fiets. Zoals Symen al zegt, bij elk wiel van elke fabrikant kan wel eens een exemplaar zitten met een foutje. Ik ben ze bij mij tot nu toe nog niet tegengekomen. Het betreft een relatief goedkope wielset met een prima prijs-kwaliteit verhouding.