Cube Agree GTC race of de Koga CARBON TEAM EDITION ULTEGRA
Op die Duitse site zie ik dat inderdaad. Echter niet op Nederlandse sites en ook een regionale verkoper gaf aan dat zij alleen de compact konden leveren. Ik ben benieuwd waarom!
Weet je dat zeker Dirttrack? Op de site van cube (www.cube-bikes.de) staat hij namelijk ook als triple..
Weet je dat zeker Dirttrack? Op de site van cube (www.cube-bikes.de) staat hij namelijk ook als triple..
Vandaag beide fietsen in de winkel bekeken. Dealer vertelde me dat in de Fiets binnenkort beide fietsen worden getest, met oa de Bulls erbij. Ben erg benieuwd. Frame Koga vind ik niet mooi. Volgens dealer waren de remmen op de Cube er op gezet omdat ze erg strak passen bij de fiets, wat ook zeker klopte! Maar hij zei ook dat prijselement ook meespeelde voor keus van die remmen. Maar goed, hij deed mij een topaanbod; hij wilde 'm ombouwen tot Triple en Ultegra-remmen erop zetten voor zelfde prijs. En ik doe er lekker EA70's op.
Enige twijfel is de maat! Volgens de Shimano-calculator moet ik een 58 cm hebben. In de winkel kwamen we erop dat ik beter een 60 kon nemen en nu ik de geometriegegevens goed bekijk lijkt het alsof ik een 62 (de grootste) moet hebben. Dat kan toch amper met mijn beenlengte van 87 cm en lengte van 183 cm. Kortom, denk dat ik toch maar het 60-frame doe. Maar de Cube-maten zijn erg verwarrend. De bovenbuis is bijvoorbeeld 555 mm bij de 60-frame. Als je een bovenbuis van 555 mm bij de Koga wil zit je op 56-frame.
Als ik mijn huidige Trek-frame opmeet en die zit goed moet ik een Cube 62 hebben. Maar dat is de grootste; wat moet je dan als je 1.93 bent?
Heel verwarrend en ik ben nogal in twijfel wat betreft maat van de Cube!
Enige twijfel is de maat! Volgens de Shimano-calculator moet ik een 58 cm hebben. In de winkel kwamen we erop dat ik beter een 60 kon nemen en nu ik de geometriegegevens goed bekijk lijkt het alsof ik een 62 (de grootste) moet hebben. Dat kan toch amper met mijn beenlengte van 87 cm en lengte van 183 cm. Kortom, denk dat ik toch maar het 60-frame doe. Maar de Cube-maten zijn erg verwarrend. De bovenbuis is bijvoorbeeld 555 mm bij de 60-frame. Als je een bovenbuis van 555 mm bij de Koga wil zit je op 56-frame.
Als ik mijn huidige Trek-frame opmeet en die zit goed moet ik een Cube 62 hebben. Maar dat is de grootste; wat moet je dan als je 1.93 bent?
Heel verwarrend en ik ben nogal in twijfel wat betreft maat van de Cube!
Ik ben zelf 1.85 met bblengte van 88 cm.
Mijn FM mat mij een 58 cm frame aan toen ik de Cannondale Caad9 bij hem kocht.
Een heel jaar erg fijn op gefietst.
Kocht in het najaar een 58cm (slooping) Specialized Roubaix.
Ik had al snel t idee dat ik te gestrekt zat.
Nu bleek dat bovenbuis lengte van beide frames slechts 0.5 cm verschil hadden.
Maar de zitpositie van de Roubaix was veel meer backwards.
Heb toen een kortere stuurpen gekregen en
t zadel zo ver mogelijk naar voren gezet.
Wil dus zeggen dat de ene 58 niet gelijk is aan de andere.
En als jij 1.83 mtr bent dat 60 cm me toch wat te groot lijkt.
Maar goed ik kan t mis hebben natuurlijk.
Suc6,
Mijn FM mat mij een 58 cm frame aan toen ik de Cannondale Caad9 bij hem kocht.
Een heel jaar erg fijn op gefietst.
Kocht in het najaar een 58cm (slooping) Specialized Roubaix.
Ik had al snel t idee dat ik te gestrekt zat.
Nu bleek dat bovenbuis lengte van beide frames slechts 0.5 cm verschil hadden.
Maar de zitpositie van de Roubaix was veel meer backwards.
Heb toen een kortere stuurpen gekregen en
t zadel zo ver mogelijk naar voren gezet.
Wil dus zeggen dat de ene 58 niet gelijk is aan de andere.
En als jij 1.83 mtr bent dat 60 cm me toch wat te groot lijkt.
Maar goed ik kan t mis hebben natuurlijk.
Suc6,
*
Laatst gewijzigd door inekekremers op 28 apr 2013 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.