Canyon
Betekend dat ook nieuwe kleurtjes. Want qua kleur is die paarse ultimate toch een andere league dan de wit zwarte of groene aeroadrene-canyon schreef: ↑27 nov 2022 12:12 @ Bospaadje, ik heb het zelfde dilemma. Doordat de geometrie van de aeroad en de ultimate is gelijk getrokken. De Ultimate heeft iets meer veelzijdigere velg hoogte met 50 mm in plaats van 62 mm op de Aeroad, en dat is met name in het Noorden daardoor beter controleerbaar met zijwind. Er is wel deze week van de Aeroad weer nieuwe voorraad bijgekomen, maar de 2023 collectie moet nog wel uitkomen, met een ietsje gewijzigde zadelpen.
Ik heb bij Shimano in Valkenburg op een Aeroad gereden, en was verrast door het comfort, wellicht is dit een tip, want een Ultimate is ook daar te huren
Gisteren problemen met de 4iii precision 3 op de Canyon Ultimate CF SL 8 Aero na 900km gereden te hebben… waardes van een paar minuten rond de 1000 watt en hoger, wel cadans geen power waardes en kalibreren wilde ook niet lukken tijdens de rit..
Eenmaal thuis een reset uitgevoerd en gekalibreerd maar de powermeter lijkt nu waardes rond de 100 watt hoger aan te geven..
Heeft iemand hier al vaker last van gehad?
Anders morgen maar even contact opnemen met canyon en zien wat zij er van gaan maken.
Foto’s ter illustratie.
Eenmaal thuis een reset uitgevoerd en gekalibreerd maar de powermeter lijkt nu waardes rond de 100 watt hoger aan te geven..
Heeft iemand hier al vaker last van gehad?
Anders morgen maar even contact opnemen met canyon en zien wat zij er van gaan maken.
Foto’s ter illustratie.
Zoveel mensen zoveel meningen. Ik zou zonder meer voor de Aeroad kiezen. Gewicht is in Nederland geen issue en een aero fiets is in de meeste gevallen sneller dan een klim/allround fiets. Daarnaast zijn aero fietsen tegenwoordig comfortabel zeker in combinatie met tubeless/bredere banden en een wat lagere bandendruk. Als de geometrie bijna hetzelfde is en je zit op allebei goed, maar is de Aeroad wel leverbaar en de Ultimate niet dan zou mijn voorkeur zeker uitgaan naar de Aeroad
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ultimate of Aeroad is voor mij een nobrainer. De geo is hetzelfde, de prijsstelling is hetzelfde en de Aeroad is sneller op het vlakke en ook in de heuvels (Limburg, Ardennen)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Hoeveel sneller is de Aeroad?HarryuitHilversum schreef: ↑28 nov 2022 12:03 Ultimate of Aeroad is voor mij een nobrainer. De geo is hetzelfde, de prijsstelling is hetzelfde en de Aeroad is sneller op het vlakke en ook in de heuvels (Limburg, Ardennen)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Volgens het onvolprezen blad Roadbike.de is een recreant op een heuvelachtig parcours van 100 km op een aerobike ongeveer 3 minuten sneller tov een normale racer, zonder dat er harder getrapt moet worden.
Kanttekening is wel dat deze test niet ging om 2 fietsen met dezelfde geo. Het verschil tussen Aeroad en Ultimate zal dus wat kleiner zijn. Toch verwacht ik dat het nog altijd significant zal zijn.
Kanttekening is wel dat deze test niet ging om 2 fietsen met dezelfde geo. Het verschil tussen Aeroad en Ultimate zal dus wat kleiner zijn. Toch verwacht ik dat het nog altijd significant zal zijn.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als het 2 fietsen met verschillende geo zijn.., welk deel van de tijdwinst zat hem dan in het frame (meer aero), en welke in de zitpositie van de wielrenner?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Noem het maar niks. Ik miste eens goud op een cyclo op 2 minuten...
Even serieus: Ik denk dat het effect van Aero nog door heel veel mensen onderschat wordt. Ik lees op dit forum nog heel vaak de mythe dat aerodynamica pas serieus verschil maakt als je hard rijdt. Volgens mij (en de literatuur die ik las) iheb je ook bij lagere snelheden voordeel van aero. Je houding, helm en kleding doen het meest. Maar ook een aero frame geeft een flink voordeel tov een allround frame. Nadeel is vaak dat een aero frame een stuk duurder is. Bij Canyon is dat niet het geval. Dus heb je bij aankoop van een Aeroad tov de Ultimate letterlijk gratis snelheid.
Even serieus: Ik denk dat het effect van Aero nog door heel veel mensen onderschat wordt. Ik lees op dit forum nog heel vaak de mythe dat aerodynamica pas serieus verschil maakt als je hard rijdt. Volgens mij (en de literatuur die ik las) iheb je ook bij lagere snelheden voordeel van aero. Je houding, helm en kleding doen het meest. Maar ook een aero frame geeft een flink voordeel tov een allround frame. Nadeel is vaak dat een aero frame een stuk duurder is. Bij Canyon is dat niet het geval. Dus heb je bij aankoop van een Aeroad tov de Ultimate letterlijk gratis snelheid.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Goh, daar heb je wat aan als recreatieve fietser, kan je de toerversie van de AGR toch bijna 8 minuten sneller afronden!HarryuitHilversum schreef: ↑28 nov 2022 13:05 Volgens het onvolprezen blad Roadbike.de is een recreant op een heuvelachtig parcours van 100 km op een aerobike ongeveer 3 minuten sneller tov een normale racer, zonder dat er harder getrapt moet worden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ja daar heb je juist veel aan. Hierdoor ben je net wat frisser dan je kameraad die net zo fit is. En poef je hem er op die laatste beklimming nog even af.colnagofreak schreef: ↑28 nov 2022 13:31
Goh, daar heb je wat aan als recreatieve fietser, kan je de toerversie van de AGR toch bijna 8 minuten sneller afronden!