Warme jas met zeer goed ademende rug?
-
- Forum-lid HC
Ik herken het probleem, zweten terwijl je het koud hebt. Foutje van het lichaam?
Ook ik los het op met onderkleding en inderdaad voor de tussentempratuur met een windstoppen.
De tussen temperatuur is voor iets van 10 tot 5 graden een beetje het november weer over het algemeen.
Ik heb een assos jasje die voorin een windstopper is en achter normaal, dat is ook een topding.
Mijn echte winterjas gaat maar heel weinig aan. Ik fiets niet meer als het echt onder nul is, dit weekend blijf ik denk ik lekker binnen.
Ook ik los het op met onderkleding en inderdaad voor de tussentempratuur met een windstoppen.
De tussen temperatuur is voor iets van 10 tot 5 graden een beetje het november weer over het algemeen.
Ik heb een assos jasje die voorin een windstopper is en achter normaal, dat is ook een topding.
Mijn echte winterjas gaat maar heel weinig aan. Ik fiets niet meer als het echt onder nul is, dit weekend blijf ik denk ik lekker binnen.
Probleem is gewoon als je 3 (of 4) lagen kleding aan hebt je altijd wel wat inlevert op waar de warme die je lichaam genereert heen kan gaan.
Merk je bij stoplichten bijvoorbeeld dat je bril beslaat.
Of wat ik ook wel eens doe als je flink aan het doortrappen bent handschoenen uit en als je dan weer wat rustiger fietst gaan ze direct weer aan.
Merk je bij stoplichten bijvoorbeeld dat je bril beslaat.
Of wat ik ook wel eens doe als je flink aan het doortrappen bent handschoenen uit en als je dan weer wat rustiger fietst gaan ze direct weer aan.
Volgens mij bij iedere winkel waar Castelli verkocht wordt hangt wel ergens minimaal een Perfetto RoS aan een knaapje te bungelen
Als je goede ademendheid zoekt op de rug, is het van belang dat de rug niet in een wind-of waterdichte stof is.
Ikzelf heb bvb de Assos Mille GT Winter jacket en die werkt prima. Voorkant is wind- en waterdicht, achterkant is gewoon een soort fleecestof die een DWR treatment kreeg maar dus nog heel goed ademt.
Ikzelf heb bvb de Assos Mille GT Winter jacket en die werkt prima. Voorkant is wind- en waterdicht, achterkant is gewoon een soort fleecestof die een DWR treatment kreeg maar dus nog heel goed ademt.
Een windstopper over een jas? Dan ga je pas zweten en koud krijgen.. Tenzij jouw jas niets van membraan heeft natuurlijk. (maar dan is het bezwaarlijk een jas te noemen)
Ik vind het zeker de moeite waard om eens te proberen gegeven de in mijn opening post beschreven probleem.