Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Welke opslag bedoel je, wat zijn het voor files.?Veen schreef: ↑03 dec 2022 12:21 Nu lees ik hier wel eens dat Strava weinig geheugen verbruikt. Vermoedelijk doe ik dan iets fout want na drie jaar zit ik op ruim 16 gig aan opslagruimte verbruikt door Strava.
Is dat uitzonderlijk veel of redelijk normaal? (Ongeveer 4 activiteiten per week: wielrennen, mtb, schaatsen, wandelen. Weinig volgers/gevolgden).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Oei nu wordt het lastig voor me:
Als ik in instellingen van mijn iphone kijk bij iphone-opslag dan is 26 van de 32 gig verbruikt waarvan 16 door Strava en de rest door een waslijst kleintjes.
Geen idee wat voor files dat zijn eerlijk gezegd. Het zijn gewoon de routes, de segmenten en wat gegevens als snelheid en afstand.
Als ik in instellingen van mijn iphone kijk bij iphone-opslag dan is 26 van de 32 gig verbruikt waarvan 16 door Strava en de rest door een waslijst kleintjes.
Geen idee wat voor files dat zijn eerlijk gezegd. Het zijn gewoon de routes, de segmenten en wat gegevens als snelheid en afstand.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"
Ik heb geen Iphone maar een Android toestel en daar heb ik 194 *activity.fit files van ieder ong. 200kB met een totale opslag van 47MB dus zeker geen 16GB zoals jij aangeeft. Ik denk dat er iets in de instellingen niet goed is want Strava slaat geen aparte files op van (GPX) routes etc. alleen * activity.fit files.Veen schreef: ↑03 dec 2022 13:08 Oei nu wordt het lastig voor me:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als ik google ‘why is my Strava app so big’ zie ik dat de vraag al eerder is gesteld maar ik kan het antwoord niet lezen/vinden. Zowel in de VS als bij ons heeft men bij Strava even geen tijd mijn ticket te behandelen
Aanvulling: omdat er toch een nieuwe telefoon gaat komen heb ik de app maar verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Gelukkig waren (een beetje tot mijn verrassing) alle ritten aanwezig en (maar vraag me niet hoe het kan) is de door strava gebruikte opslagruimte geslonken van 16 gb naar veel minder dan 1 gb.
Ik mik Strava er bij mij periodiek en herinstalleer daarna weer. Dan ben je de grote lokale opslag in elk geval kwijt. Al je data staat in de cloud. Lokaal opslaan is helemaal niet nodig.
hun fietsen.
Niet bewust maar ik sta nu niet bepaald bekend om mijn digitale vaardigheden. Als het weer zo uit de klauwen loopt doe ik het net als Bert (had ik gisteren ook gedaan). Ben nu terug van 16 gb naar 118 mb iphone-opslag voor Stava en totaal 10 gb voor de hele telefoon incl. systeem iphone. Weet nu dat ik met een nieuwe 64gb telefoon wel toe kan.
Ik ga er van uit dat het probleem hiermee is opgelost. Dank allen!