foto van je fiets
Standaard fietspad in West vlaanderen toch?
Er zijn idd. veel goede intenties, maar als je ziet welke middelen ze ertegenaan gooien kan je enkel huilen aan de onveilige situaties die ze creëren bij aanleg, hopelijk wordt die heraanleg van je foto wel goed
Er zijn idd. veel goede intenties, maar als je ziet welke middelen ze ertegenaan gooien kan je enkel huilen aan de onveilige situaties die ze creëren bij aanleg, hopelijk wordt die heraanleg van je foto wel goed
Vwoila. En het antwoord is waarschijnlijk 'nee'.
Hier wat verder hebben ze een verkeerseiland aangelegd dat je als fietser in twee keer moet oversteken.
https://www.google.com/maps/@50.9888224 ... 384!8i8192
Je komt dus aan, steekt het eerste stukje over en daarna moet je je hoofd 180 graden kunnen draaien om te zien of er iemand aankomt. Of je moet verplicht stoppen natuurlijk. Stel je voor dat een auto zo een straat zou moeten oversteken...
En zo zijn er veel...
Die gaat inderdaad precies de verkeerde kant op.
Zo ben ik (in B) ooit pas op een weg er achter gekomen dat ik al had moeten stoppen omdat het einde fietspad al was geweest.
De haaientanden stonden geloof ik midden op de weg in plaats van voor de weg. Gelukkig was het een rustige zondag maar je schrikt je kapot.
Verder geulen naast de weg zo groot dat je ze haaks moet nemen omdat je anders onderuit gaat. Of hoogteverschillen van 15 a 20 cm bij het oversteken van het ene naar het andere fietspad.
Fietsen in België is echt een uitdaging (maar ik kom er graag).
Maar de automobilisten zijn wel allemaal heel hoffelijk. Je krijgt echt overal voorrang ook als je dat totaal niet hebt. En dat met een vriendelijke groet of glimlach.
Dat is in Nederland veel en veel minder. (Muv Zuid Limburg)
Zo ben ik (in B) ooit pas op een weg er achter gekomen dat ik al had moeten stoppen omdat het einde fietspad al was geweest.
De haaientanden stonden geloof ik midden op de weg in plaats van voor de weg. Gelukkig was het een rustige zondag maar je schrikt je kapot.
Verder geulen naast de weg zo groot dat je ze haaks moet nemen omdat je anders onderuit gaat. Of hoogteverschillen van 15 a 20 cm bij het oversteken van het ene naar het andere fietspad.
Fietsen in België is echt een uitdaging (maar ik kom er graag).
Maar de automobilisten zijn wel allemaal heel hoffelijk. Je krijgt echt overal voorrang ook als je dat totaal niet hebt. En dat met een vriendelijke groet of glimlach.
Dat is in Nederland veel en veel minder. (Muv Zuid Limburg)
Je hebt mensen die altijd klagen. Feit is dat er op vrij korte tijd héél veel verbeterd is aan de fietsinfrastructuur in Vlaanderen, dat zeg ik als ervaringsdeskundige. Dat verkeerseiland hierboven is een goed voorbeeld dat het de goede kant opgaat.bakboord1 schreef: ↑04 dec 2022 22:49 Die gaat inderdaad precies de verkeerde kant op.
Zo ben ik (in B) ooit pas op een weg er achter gekomen dat ik al had moeten stoppen omdat het einde fietspad al was geweest.
De haaientanden stonden geloof ik midden op de weg in plaats van voor de weg. Gelukkig was het een rustige zondag maar je schrikt je kapot.
Verder geulen naast de weg zo groot dat je ze haaks moet nemen omdat je anders onderuit gaat. Of hoogteverschillen van 15 a 20 cm bij het oversteken van het ene naar het andere fietspad.
Fietsen in België is echt een uitdaging (maar ik kom er graag).
Maar de automobilisten zijn wel allemaal heel hoffelijk. Je krijgt echt overal voorrang ook als je dat totaal niet hebt. En dat met een vriendelijke groet of glimlach.
Dat is in Nederland veel en veel minder. (Muv Zuid Limburg)
Idd... het glas is voor de een halfvol en voor de ander halfleeg.
Maar gelijk hoe ik kies voor een vol glas.
Ik geef u een klein voorbeeldje.
Het fietspad tussen Zonnebeke en Moorslede is vernieuwd.
Allez, de helft toch (het gedeelte Moorsledestraat) het andere stuk,
(de Ieperstraat)ligt er nog altijd schandalig bij.
Was het nu écht niet mogelijk om die extra 3 km ook te vernieuwen?
Voor u is het dus halfvol, voor mij halfleeg....
En wat het verkeerseiland hierboven betreft, moest ik daar regelmatig passeren,
ik zou het nooit gebruiken.
Excuses dat ik mij verbaas over een hoogteverschil van 20cm daar waar het fietspad overgaat in het viaduct of potholes in een klaverblad op de snelweg waar een motorrijder geheid van verongelukt.
Ik ga proberen net als jij altijd te denken dat het glas een kwart vol is. Daar waar het gevaarlijk voor mij wordt denk ik dan dat op Mars fietsen altijd nog veel gevaarlijker is!
Ik ga proberen net als jij altijd te denken dat het glas een kwart vol is. Daar waar het gevaarlijk voor mij wordt denk ik dan dat op Mars fietsen altijd nog veel gevaarlijker is!
Knap dat je gezien bovenstaande toch tot een vol glas komt. Je moet een opgeruimd en karakter en positieve levenshouding hebbenbikerke schreef: ↑05 dec 2022 11:43Idd... het glas is voor de een halfvol en voor de ander halfleeg.
Maar gelijk hoe ik kies voor een vol glas.
Ik geef u een klein voorbeeldje.
Het fietspad tussen Zonnebeke en Moorslede is vernieuwd.
Allez, de helft toch (het gedeelte Moorsledestraat) het andere stuk,
(de Ieperstraat)ligt er nog altijd schandalig bij.
Was het nu écht niet mogelijk om die extra 3 km ook te vernieuwen?
Voor u is het dus halfvol, voor mij halfleeg....
En wat het verkeerseiland hierboven betreft, moest ik daar regelmatig passeren,
ik zou het nooit gebruiken.
Courir c'est mourir un peu
Het gevolg van dat goed ontworpen verkeerseiland is dat quasi niemand het gebruikt.
https://www.google.com/maps/@50.9885275 ... 384!8i8192
Bijna iedere fietser gebruikt dit stukje weg, al moet je er wel over het gras voor oversteken. Idem langs de andere kant.
Maw fijn stukje weggegooid geld.
edit: het afgescheiden fietspad daarnaast is dan wel weer een voorbeeld van hoe het de goeie kant opgaat. Het fietspad is zowat 10-12 km lag waarvan 11 km mooi afgescheiden
Zelfde plaats in 2009
https://www.google.com/maps/@50.9884461 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.9885275 ... 384!8i8192
Bijna iedere fietser gebruikt dit stukje weg, al moet je er wel over het gras voor oversteken. Idem langs de andere kant.
Maw fijn stukje weggegooid geld.
edit: het afgescheiden fietspad daarnaast is dan wel weer een voorbeeld van hoe het de goeie kant opgaat. Het fietspad is zowat 10-12 km lag waarvan 11 km mooi afgescheiden
Zelfde plaats in 2009
https://www.google.com/maps/@50.9884461 ... 312!8i6656