Ik rijd al jaren mee met die groep, nog nooit aangereden geweest. 150m afstand en 8 seconden, die tijd lijkt me meer dan ruim voldoende om veilig de weg op te rijden. Als je natuurlijk in je auto zit en je bij jezelf denkt (of roept): "Verdorie, nu moet ik weer enkele km's achter die would be koereurkes rijden tegen 35 per uur". Dan haal je als verzuurde, onverdraagzame en gefrustreerde mens zulke dingen uit. Meer moet je daar niet achter zoeken. Dagelijkse kost in het hedendaagse verzadigde verkeer.Orlok schreef: ↑07 dec 2022 19:15
Als ik dat zo lees begrijp ik wel dat er zo veel ongelukken gebeuren als iedereen maar gewoon een voorrangsweg oprijdt met die gedachte gang dat de andere partij nog voldoende tijd - 150m/8sec - zal hebben om snelheid te minderen cq. te stoppen. Kan je voldoende snelheid maken dan is dat misschien nog te halen maar als wielrenner is dat een onmogelijke opgave dus zal je moeten wachten totdat er voldoende tijd overblijft om de voorrangsweg op te rijden.
P.S. neemt niet weg dat de reactie van de automobilist bestraft moet worden, gewoon auto in beslag en op de fiets.!
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Hier waren het toch echt de koereurkes die even snel voor de auto wilden om maar geen voet aan de grond te hoeven zetten.jakkel schreef: ↑07 dec 2022 19:42Ik rijd al jaren mee met die groep, nog nooit aangereden geweest. 150m afstand en 8 seconden, die tijd lijkt me meer dan ruim voldoende om veilig de weg op te rijden. Als je natuurlijk in je auto zit en je bij jezelf denkt (of roept): "Verdorie, nu moet ik weer enkele km's achter die would be koereurkes rijden tegen 35 per uur". Dan haal je als verzuurde, onverdraagzame en gefrustreerde mens zulke dingen uit. Meer moet je daar niet achter zoeken. Dagelijkse kost in het hedendaagse verzadigde verkeer.Orlok schreef: ↑07 dec 2022 19:15
Als ik dat zo lees begrijp ik wel dat er zo veel ongelukken gebeuren als iedereen maar gewoon een voorrangsweg oprijdt met die gedachte gang dat de andere partij nog voldoende tijd - 150m/8sec - zal hebben om snelheid te minderen cq. te stoppen. Kan je voldoende snelheid maken dan is dat misschien nog te halen maar als wielrenner is dat een onmogelijke opgave dus zal je moeten wachten totdat er voldoende tijd overblijft om de voorrangsweg op te rijden.
P.S. neemt niet weg dat de reactie van de automobilist bestraft moet worden, gewoon auto in beslag en op de fiets.!
Campagnolo Ultra Dork
Wat een ongelooflijk domme opmerking is dat nu weer?
Nee, dat maakt helemaal niets uit, dat heet gewoon fietsen. Alsof 35 per uur in groep zelfs snel te noemen is, dat is haast freewheelen voor velen. Of moeten we naast onze fiets gaan stappen misschien?
Nogmaals, een groep fietsers wordt in België als één geheel beschouwd.
Een veronderstelling die gebaseerd is op niets. Of ja, toch wel, op vooroordelen van het fietsen in groep.Ernie C. schreef: ↑07 dec 2022 19:52Hier waren het toch echt de koereurkes die even snel voor de auto wilden om maar geen voet aan de grond te hoeven zetten.jakkel schreef: ↑07 dec 2022 19:42 Ik rijd al jaren mee met die groep, nog nooit aangereden geweest. 150m afstand en 8 seconden, die tijd lijkt me meer dan ruim voldoende om veilig de weg op te rijden. Als je natuurlijk in je auto zit en je bij jezelf denkt (of roept): "Verdorie, nu moet ik weer enkele km's achter die would be koereurkes rijden tegen 35 per uur". Dan haal je als verzuurde, onverdraagzame en gefrustreerde mens zulke dingen uit. Meer moet je daar niet achter zoeken. Dagelijkse kost in het hedendaagse verzadigde verkeer.
Mocht ik in die groep fietsen, ik zou wachten tot de auto(s) voorbij zijn.
Maar strikt gezien volgens de Belgische wetgeving moet de autobestuurder voorrang geven. De groep fietserswordt volgens die wet als één voertuig gezien. Alleen, als de auto niet stopt, ben je de pineut. Je zal ongetwijfeld je gelijk halen voor de rechtbank, maar de gevolgen van het ongeval moet je er dan voor lief bijnemen. En dan rest de vraag : is het dat allemaal waard?
Het ligt gewoon aan die autobestuurder. We doen het elke rit wel 10 keer omdat het normaal is. En de meeste mensen reageren correct, maar 1 keer op de 100 ofzo gaat het fout. Dat is gewoon een gefrustreerde mens. Die reactie zegt genoeg, die is buiten alle proportie! Tuurlijk gaan de fietsers gelijk krijgen.i-mac schreef: ↑07 dec 2022 19:55Mocht ik in die groep fietsen, ik zou wachten tot de auto(s) voorbij zijn.
Maar strikt gezien volgens de Belgische wetgeving moet de autobestuurder voorrang geven. De groep fietserswordt volgens die wet als één voertuig gezien. Alleen, als de auto niet stopt, ben je de pineut. Je zal ongetwijfeld je gelijk halen voor de rechtbank, maar de gevolgen van het ongeval moet je er dan voor lief bijnemen. En dan rest de vraag : is het dat allemaal waard?
Ik zou daar niets zo zeker over zijn als dit bij de rechtbank komt.jakkel schreef: ↑07 dec 2022 20:01Het ligt gewoon aan die autobestuurder. We doen het elke rit wel 10 keer omdat het normaal is. En de meeste mensen reageren correct, maar 1 keer op de 100 ofzo gaat het fout. Dat is gewoon een gefrustreerde mens. Die reactie zegt genoeg, die is buiten alle proportie! Tuurlijk gaan de fietsers gelijk krijgen.i-mac schreef: ↑07 dec 2022 19:55Mocht ik in die groep fietsen, ik zou wachten tot de auto(s) voorbij zijn.
Maar strikt gezien volgens de Belgische wetgeving moet de autobestuurder voorrang geven. De groep fietserswordt volgens die wet als één voertuig gezien. Alleen, als de auto niet stopt, ben je de pineut. Je zal ongetwijfeld je gelijk halen voor de rechtbank, maar de gevolgen van het ongeval moet je er dan voor lief bijnemen. En dan rest de vraag : is het dat allemaal waard?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless