Alles over vakanties op én met de fiets

Oproep voor goed gedrag

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 01 mei 2011 21:49

[quote="superrose"][quote="Robbebopper"]Ook dat is niets nieuws overigens. Maar blijkbaar wel erg moeilijk![/quote]

Denk het, ik merk het aan mezelf ook hoor, als ik een #@$%&bui heb dan ben ik direct heel intolerant naar andere fietsers en ga ik op een negatieve manier hameren op mijn zogenaamde rechten, zonder aardig en vriendelijk te zijn naar mijn medemens. Op dagen dat ik blij met mezelf ben, vind ik een opa die over het hele fietspad slingerend voort peddelt nieteens erg.[/quote]

Naar andere fietsers ben ik bijna altijd tolerant. Ik heb zelf het meeste moeite met automobilisten. Ik heb zelf geen auto, en misschien is dat de reden dat ik me zo verbaas over de vanzelfsprekendheid waarmee mensen zich van A naar B begeven in een projectiel van >1000 kg.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 mei 2011 17:46

Psychologisch gezien kijken veel mensen alleen naar gevaar. Voor een automobilist is een fietser geen gevaar.

Daarnaats denk ik dat we niet snel van onze slechte naam afkomen. Helaas kunnen veel mensen bij een hartslag hoger van 130 zich niet meer sociaal gedragen.

Daarbij is het ook angst wielrenners die hart op mensen af komen.

Vinden wij het leuk als je op een 80km weg rijdt en er komt een ferrari met 200 tegemoed, ook niet echt denk ik zo.

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 05 mei 2011 16:23

Het is in de politiek al een keer gezegd: "Vol = vol".

En ik zeg: Te vol! :D
� De toestand in de bergen *

wotan
Forum-lid

wotan 05 mei 2011 22:14

In het kader van goed gedrag lees ook het volgende verhaal :(

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=51011

eelcoz

eelcoz 09 mei 2011 13:44

Gisteren op een verjaardag een discussie gevoerd met een medefietser. Hij vond eigenlijk dat je met een pelotonnetje op de openbare weg vol in waaiervorm zou mogen rijden en ook dat je overal voorrang zou mogen nemen. Eigenlijk zouden auto's altijd voorrang moeten verlenen aan fietsers, was zijn stelling. Toen ik daar tegenin bracht dat het misschien wel zo handig is om primair de verkeersregels te respecteren, kwam dat niet echt aan. Dan was je namelijk het wiel van je voorganger kwijt, en kwam je er nooit meer bij. Verder een hele vriendelijke kerel, maar ik kreeg echt het idee tegen een muur op te praten bij dit onderwerp.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 09 mei 2011 20:53

Verschrikkelijk wat er gebeurd is met Wouter Weylandt,
in de bloei van zijn leven en dan zo het noodlot treffen.

Razend word ik bij de gedachte dat mensen 4 a 5 breed langs elkaar fietsen
of gewoon door het rood stoplicht fietsen met alle gevolgen van dien, niet alleen voor hun zelf,
maar ook voor mensen die ze er eventueel bij betrekken, onuitwisbare herinneringen.
Dat allemaal om een iets beter gemiddelde te fietsen of om te zeggen dat ze je er niet af hebben gefietst.

Mensen het is allemaal zo betrekkelijk, laten we vooral genieten en geen onnodige gevaarlijke dingen doen.

Bikers are not alone

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 mei 2011 13:05

Gisteren op een verjaardag een discussie gevoerd met een medefietser. Hij vond eigenlijk dat je met een pelotonnetje op de openbare weg vol in waaiervorm zou mogen rijden en ook dat je overal voorrang zou mogen nemen. Eigenlijk zouden auto's altijd voorrang moeten verlenen aan fietsers, was zijn stelling. Toen ik daar tegenin bracht dat het misschien wel zo handig is om primair de verkeersregels te respecteren, kwam dat niet echt aan. Dan was je namelijk het wiel van je voorganger kwijt, en kwam je er nooit meer bij. Verder een hele vriendelijke kerel, maar ik kreeg echt het idee tegen een muur op te praten bij dit onderwerp.
FF serieus, dan spoor je toch niet. kan best een aardige gozer zijn. Maar je mist toch iets dan.

"Ik heb een Ferrari, dus ik vind dat ik overal de dubbele snelheid mag rijden"

huubcs
Forum-lid

huubcs 10 mei 2011 17:26

Ondanks dat dit een tragisch ongeluk is geweest in een afdaling tijdens een wedstrijd, vond ik gisterenavond de uitspraken en oproep van Rob Harmeling in Holland Sport t.a.v. het recreatieve dalen erg uit zijn hart gegrepen.

aflevering Holland Sport

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 10 mei 2011 18:36

Met 40 de AdH af, en dan een klapband door oververhitte velgen?

Verder zeker eens met zijn oproep.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie