Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Ongeveer 2,5 seconde om de remweg van 70 naar 0 af te leggen + 1 a 1,5 seconden reactietijd. Dan heb je nog 1 a 1,5 seconden marge waarin ook in je spiegels aan het kijken kon zijn o.i.d.
In die ene seconde moet je dan ook nog inschatten hoeveel fietsers het zijn. Tot 15 tellen zal problematisch worden vrees ik, een plan smeden om die fietsers angst aan te jagen ook.
In die ene seconde moet je dan ook nog inschatten hoeveel fietsers het zijn. Tot 15 tellen zal problematisch worden vrees ik, een plan smeden om die fietsers angst aan te jagen ook.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zie hier de plaatselijke bejaardenbond de uitstapjes, overigens allemaal op de e-bike, anders aanpakken.
Wegkapiteins rijden het kruispunt op en leggen met bordjes het aankomende verkeer stil, zelfs als dat verkeer voorrang heeft. De groep kan zonder stoppen verder.
Of dit allemaal in overeenstemming is met de wegcode is me niet duidelijk, maar deze fietsers lokken geen agressie uit.
Het ligt dus blijkbaar aan de combinatie koersfiets, lycra, snelheid...
Wie al eens met een groep op pad gaat, er rijden er voldoende rond, heeft situaties zoals in het filmpje al meegemaakt. Zelfs wie niet in groep fietst maakt bijna bij elke rit wel een groot of klein incidentje mee, zeker in België met zijn prachtige infrastructuur.
Deze bestuurder is gefrustreerd, zijn reactie is niet goed te praten.
Wegkapiteins rijden het kruispunt op en leggen met bordjes het aankomende verkeer stil, zelfs als dat verkeer voorrang heeft. De groep kan zonder stoppen verder.
Of dit allemaal in overeenstemming is met de wegcode is me niet duidelijk, maar deze fietsers lokken geen agressie uit.
Het ligt dus blijkbaar aan de combinatie koersfiets, lycra, snelheid...
Wie al eens met een groep op pad gaat, er rijden er voldoende rond, heeft situaties zoals in het filmpje al meegemaakt. Zelfs wie niet in groep fietst maakt bijna bij elke rit wel een groot of klein incidentje mee, zeker in België met zijn prachtige infrastructuur.
Deze bestuurder is gefrustreerd, zijn reactie is niet goed te praten.
Die automobilist wordt een grote lul op het moment dat hij het recht in eigen hand denkt te moeten nemen. Voor die tijd waren het meer die fietsers die nogal dom bezig waren.53x11 schreef: ↑07 dec 2022 21:20Helemaal mee eens. Neemt niet weg dat de automobilist hier de grote lul is.scottwilko schreef: ↑07 dec 2022 20:57 Nederland en ook België zijn te druk en vol, om nog met dergelijke groepen veilig en zonder irritatie op te wekken rond te fietsen. Dat is helaas echt niet meer van deze tijd, hoe graag sommige van ons dat ook jog willen.
Fiets met max 6 man, hou je aan de regels en de problemen zijn een heel stuk minder.
Ook mee eens. Maar staat niet in verhouding, dat is mijn punt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Maar wat deed die ene renner nou precies waarom hij er uitgepakt werd?
Die zag eruit als een Marokkaan.Tussendoor schreef: ↑07 dec 2022 22:43 Maar wat deed die ene renner nou precies waarom hij er uitgepakt werd?
Campagnolo Ultra Dork
Ernie C. schreef: ↑07 dec 2022 22:46Die zag eruit als een Marokkaan.Tussendoor schreef: ↑07 dec 2022 22:43 Maar wat deed die ene renner nou precies waarom hij er uitgepakt werd?
-
- Forum-lid
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Dat! De maatschappij is enorm gepolariseerd, sterk aangewakkerd door sociale media. Het filmpje werd ook gepost op FB, die reacties daar, hallucinant gewoonweg.patrickvb schreef: ↑07 dec 2022 22:34 Ik zie hier de plaatselijke bejaardenbond de uitstapjes, overigens allemaal op de e-bike, anders aanpakken.
Wegkapiteins rijden het kruispunt op en leggen met bordjes het aankomende verkeer stil, zelfs als dat verkeer voorrang heeft. De groep kan zonder stoppen verder.
Of dit allemaal in overeenstemming is met de wegcode is me niet duidelijk, maar deze fietsers lokken geen agressie uit.
Het ligt dus blijkbaar aan de combinatie koersfiets, lycra, snelheid...
Wie al eens met een groep op pad gaat, er rijden er voldoende rond, heeft situaties zoals in het filmpje al meegemaakt. Zelfs wie niet in groep fietst maakt bijna bij elke rit wel een groot of klein incidentje mee, zeker in België met zijn prachtige infrastructuur.
Deze bestuurder is gefrustreerd, zijn reactie is niet goed te praten.
Jakkel, ik snap dat je jouw groepje verdedigt. Dat lijkt me ook heel normaal en het zou vreemd zijn als je dat niet zou doen. Tegelijkertijd, als je als 1 voertuig behandeld wilt worden dan stop je daar. Een bus/vrachtwagen/tractor/auto die op diezelfde manier probeert op te draaien en het voorrangsverkeer hindert, maakt ook een fout.
Draai de situatie een keer om: jullie komen daar als groep op de voorrangsweg aan en een vrachtwagen of bus draait de weg nog op, maar schat de situatie slecht in en jullie (zouden) moeten remmen... Wat doen jullie dan? Braaf anticiperen en hoffelijk gedrag vertonen? Of zit de helft langs de vrachtwagen die de inschattingsfout maakt/wordt er geroepen?
Het is echt makkelijk om de slachtofferkaart te spelen, maar toegeven dat de oorzaak van het voorval een inschattingsfout binnen de groep is, is blijkbaar moeilijk. Dus dan goochel je maar met wat parameters zoals tijdsduur en afstand. Als jij met je fiets de weg op rijdt terwijl ik daar met mijn auto tegen 70km/u kom aanrijden en er is maar 100m ruimte, dan ga ik jou ook niet als een aangename wielrenner bestempelen hoor.
Hoe de bestuurder van de auto de situatie aanpakt is ook fout. Dat in de heg rijden is mijns inziens ook een poging tot minimaal zwaar verwonden.
En kijk... 2 partijen in fout op een ander tijdstip van de situatie kan perfect.
PS. ik zit 10.000km per jaar op de fiets, voor je die kaart weer speelt.
Draai de situatie een keer om: jullie komen daar als groep op de voorrangsweg aan en een vrachtwagen of bus draait de weg nog op, maar schat de situatie slecht in en jullie (zouden) moeten remmen... Wat doen jullie dan? Braaf anticiperen en hoffelijk gedrag vertonen? Of zit de helft langs de vrachtwagen die de inschattingsfout maakt/wordt er geroepen?
Het is echt makkelijk om de slachtofferkaart te spelen, maar toegeven dat de oorzaak van het voorval een inschattingsfout binnen de groep is, is blijkbaar moeilijk. Dus dan goochel je maar met wat parameters zoals tijdsduur en afstand. Als jij met je fiets de weg op rijdt terwijl ik daar met mijn auto tegen 70km/u kom aanrijden en er is maar 100m ruimte, dan ga ik jou ook niet als een aangename wielrenner bestempelen hoor.
Hoe de bestuurder van de auto de situatie aanpakt is ook fout. Dat in de heg rijden is mijns inziens ook een poging tot minimaal zwaar verwonden.
En kijk... 2 partijen in fout op een ander tijdstip van de situatie kan perfect.
PS. ik zit 10.000km per jaar op de fiets, voor je die kaart weer speelt.
Ik denk dat ze daarmee wegkomen, net omdat ze proactief handelen. Die wegkapiteins zetten het verkeer stil, maar doen dat zelf wel op een veilige manier (ofja, dat is toch de bedoeling). Als die wegkapiteins op een gevaarlijke manier de weg oprijden, dan worden die ook niet positief onthaalt.patrickvb schreef: ↑07 dec 2022 22:34 Ik zie hier de plaatselijke bejaardenbond de uitstapjes, overigens allemaal op de e-bike, anders aanpakken.
Wegkapiteins rijden het kruispunt op en leggen met bordjes het aankomende verkeer stil, zelfs als dat verkeer voorrang heeft. De groep kan zonder stoppen verder.